recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC nægter pink stripe-reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC nægter pink stripe-reparation

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC nægter pink stripe-reparation
    Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:14

... fordi garantien er overskredet med tre uger

Jeg troede så, at der var tre års garanti på projektoren... men det er på pæren

Ellers havde jeg sendt den ind i god tid

Men de nægter altså, da det vil koste det samme som en ny projektor

JVC har så tilbudt mig en X35 til halv pris

Hvad siger I... er det noget svineri?

Jeg er stadig meget glad for min HD550

Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:24
Du har aldrig haft garanti på selve projektoren. Du har haft to års reklamationsret.

Det er din egen skyld at du har forvekslet garantien på pæren (det må så være tre år eller 2000 timer) med det.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:33
Det er din egen skyld, særligt hvis du har konstateret fejlen for længe siden. Kan ikke se at JVC har behandlet dig dårligt, grænsen skal jo trækkes et sted.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:59
Fedt med en x35 til halv pris. Så du for 14000 for din gamle projektor...sådan ca. Go deal
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 17:04
Sådan set er det vel dig egen skyld at du ikke har reageret på at din projektor er defekt. At JVC tilbyder dig en ny til halv pris synes jeg er det aller mindste de bør gøre i betragtning af at det kun er 3 uger over reklamationsperioden. Også selv om de ikke direkte er forpligtet til det. Det er trods alt ikke en billig skrammelprojektor der er gået i stykker.

Hvad værre er, så er det  et kendt problem på JVCs projektorer, hvilket IMO peger på en seriemæssig konstruktionsfejl, så det kan ikke komme bag på JVC at fejlen opstår. JVCs eftersalgsservice havde set noget bedre ud hvis de havde erkendt problemet og påtaget sig ansvaret, frem for at skubbe aben videre til kunderne, med henvisning til reklamationsrettens udløb. Man må da for fan... kunne regne med at en så dyr projektor kan fungere problemfrit i mere end to år.

http://www.avsforum.com/t/1451654/attention-magenta-or-any-colored-stripe-defect-on-their-jvc-projector

Når det er sagt så er det i den grad heller ikke din egen skyld at omkostningerne ved at få repareret en to år gammel projektor er så store at det ikke kan betale sig. At det skal være så dyrt er IMO tæt på skandaløst og desværre et problem man ser alle steder. Alt for mange ting kasseres fordi det ikke "kan betale sig" selvom der ofte er tale om mindre fejl der kunne løses hvis man kunne få reservedele til rimelige priser, eller hvis reservedelene i det hele taget var tilgængelige.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2013 kl. 17:18
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?

Seriøst? - behandlet dig dårligt? Det er vel din egen skyld at du ikke har sendt den ind med det samme når fejlen er opstået, let alone når du ikke har kunnet skeldne mellem de 2 års obligatoriske reklamationsret og den udvidede garanti på pæren..?

Jeg vil gerne høre hvad der ville have været god service i sådan en situation her? - en helt ny X75 uden beregning og en omgang striptease for at højne humøret?

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 17:42
Det er et krav, for at opfylde sine forpligtelser, at en defekt vare indleveres når en fejl opdages . Vær glad for den storslået behandling af JVC, og nap ikke flere tudekiks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 19:08
Godt så...
Men er problemet løst på de nye modeller?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 19:34
Jeg ved ikke om det problem er løst, men du har næsten ikke noget valg i forhold til om du vil købe en x35 til halv pris. Hvis du ikke køber den får du nok slet ikke noget, uanset om det føles urimeligt. Hvis du tager en x35 til halv pris kan du selv vælge om du vil sælge den videre og stikke et par 1000,- i lommen (forudsat at den ér ny og at der er garanti på) eller om du vil beholde den.

Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå din frustration. Det er dyre lærepenge ikke at reagere med det samme og hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg ikke det er i orden at JVC skubber ansvaret fra sig, når nu det er en kendt fejl på de modeller, og når nu du er så tæt på skæringsdatoen for reklamationsrettens udløb. Havde det været min projektor var sku blevet tosset selv om da godt kan argumentere for at det er din egen skyld. Teknisk overholder JVC nok reglerne, med jeg er ikke sikker på at jeg synes det er rimeligt.

Panasonic havde for et par år siden en seriemæssig fejl på nogle af deres plasmaTV der betød at de gik i stykker omkring reklamationsrettens udløb. Der kan jeg erindre at en del fik dem repareret eller byttet uden beregning. Det kunne JVC godt lære noget af.

MVH

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg vil gerne høre hvad der ville have været god service i sådan en situation her? - en helt ny X75 uden beregning og en omgang striptease for at højne humøret?

Så skulle du nok se min X30 'falde ned' snart.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Så skulle du nok se min X30 'falde ned' snart.

My point exactly..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 22:24
Og det er selvfølgelig kun gas. Jeg skulle helst ikke være foruden min X30 i så meget som en dag.
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu