recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder - Hjælp - sort eller hvidt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder - Hjælp - sort eller hvidt lærred

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 

Jeg tror du er gået i gang med at svare inden jeg rettede mit indlæg, selv om min rettelse er i den tekst du citerer - der gik ellers kun et par minutter.  

Hm, ja jeg kan godt se at jeg svarer på noget andet end det jeg citerer :-) 

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Min pointe var at et sort lærred (jeg taler om lærredet og ikke projektoren), er sort fordi det ikke kan kaste lys tilbage uanset om der så kastes en masse lys på det, og et sort plasmapanel er sort fordi der slet intet lys er (a la et hvidt lærred i et mørkt rum).

OK. Det er så stadig ikke korrekt - hvis jeg forstår det du skriver rigtigt. Et sort plasma-panel er sort i et lyst rum, fordi det ikke kaster lyset tilbage. Lyset er der jo (ellers er rummet jo ikke lyst). Det er korrekt at der ikke er lys _fra skærmen_ - men det er der jo heller ikke fra lærredet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:17
Det er jo heller ikke plasmapanelets opgave at reflektere lys, men jeg er nok dårlig til at trykke mig ud i dag - så tilbage til studiet :-)

Redigeret af lunddal - 05-Februar-2013 kl. 17:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu