recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS Playbar

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 16:49
Sub'en er i hvert fald i stand til at ryste nok igennem hos mig. Men så er prisen jo altså heller ikke kun 5.000 kr. mere. Til sporadisk filmbrug virker en Playbar umiddelbart tilstrækkelig, med mindre man netop leder efter noget der ryster lidt i sofaen, men det kommer vi til når testen er klar.

Playbar spiller højere end Play:5, men jeg savner lidt klarhed i lyden. Den er en smule dåse-agtig (mindre end Play:5 dog), hvilket især er tydeligt når den står sammen med andre højttalere i vores test-setup (der er også en Connect med andre aktive højttalere tilkoblede).

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Marts-2013 kl. 16:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sub'en er i hvert fald i stand til at ryste nok igennem hos mig. Men så er prisen jo altså heller ikke kun 5.000 kr. mere. Til sporadisk filmbrug virker en Playbar umiddelbart tilstrækkelig, med mindre man netop leder efter noget der ryster lidt i sofaen, men det kommer vi til når testen er klar.

Playbar spiller højere end Play:5, men jeg savner lidt klarhed i lyden. Den er en smule dåse-agtig (mindre end Play:5 dog), hvilket især er tydeligt når den står sammen med andre højttalere i vores test-setup (der er også en Connect med andre aktive højttalere tilkoblede).

lidt dåse-agtig! skal det forståes som om, at den måske mangler subben til at overtage den del af musikken eller er det diskanten som halter lidt eller?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 18:03
Begge dele.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 20:49

Shit mit Panasonic TX-P42G20E tv konverterer HE-AAC multikanal lyd til DTS og ikke Dolby Digital. Samtidig ser det ud til at Dolby Digital fra HDMI input bliver konverteret til 2 kanal PCM. Så bliver der ikke mulighed for "rigtig" 5.1 sorround på PLaybar.

Det kan da kun være et licensspørgsmål at Playbaren ikke kan dekode DTS på den optiske indgang.  Der er jo nok cpu kraft i min mus til at dekode DTS.

Husk at checke Jeres TV's output muligheder på den optiske udgang i manualen inden i kaster Jer over Sonos nye vidunder.

ildoc



Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 10:07
Jeg har også hørt Playbar'en. (godtnok kun med musik) og var bestemt ikke imponeret. .Synes min play:5 har meget mere lyd, så lige pt. er den droppet fra min side. 

Men skal lige have den hørt med tv/dvd lyd på et tidspunkt også. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:02
Til dagligt har jeg Pioneers egen underhøjttaler koblet til LX5090'eren og egentlig var jeg godt tilfreds med dens performance, men Playbar er helt klart bedre.

I min verden ville det dog være mere optimalt med en Sonos Connect, der kunne tage et digitalt input og så smide det ud i selvvalgte højttalere, som derefter kunne streames over i endnu en connect til baghøjttalerne. Det ville dog kræve en lidt speciel fysisk opdatering af Connect, da der så skulle være plads til 3 højttalere (center, L, R)...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 13:19
Hey Torben, nu jeg fanger dig. Er flatpanels nede i øjeblikket? Kan ikke rigtig komme ind på siden.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 13:44
Nej, det kører lystigt derudaf.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 18:49
vil i vurdere at jeg vil få en bedre lyd med sonos playbar end den her fra samsung et anlæg som er ca 3-4 år gammel nu. Det er dog ikke helt det samme som på linket, for den findes ikke i deres sortiment længere, den er med dvd afpsiller den jeg har, så ja en et ældre anlæg.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 08:57
Mht. downmix af lyd fra HDMI-porten ud gennem SPDIF udgangen på TV, så har jeg netop erfaret at testbænkens LX5090 gør det samme. Det er ret fesent og begrænser anvendeligheden af de ekstra surround-højttalere. Vi har en del andet udstyr med optisk udgang, men da Playbar kun har én optisk indgang, så ville det i en dagligdags situation være ret uhensigtsmæssigt at skulle skifte rundt mellem dem for at få lyd fra hhv. BluRay, medieafspiller og TV afspillet i det rigtige format. En optisk switch kunne måske løse problemet, men det er ikke specielt brugervenligt - og kunne potentielt tilføje forsinkelse i yderste instans.

Jeg har ikke det store overblik over hvor mange TV, der rent faktist er i stand til at sende DD5.1 ud af SPDIF-udgangen hvis kilden er HDMI. LX5090'eren kan godt smide DD5.1 ud hvis den får lov at bruge sin egen tuner, men den tid er jo for længst passeret, hvor den indbyggede tuner kunne bruges til noget som helst.

Så vidt jeg kan se, så er det i almindelighed slet ikke muligt at trække DD5.1 ud af SPDIF hvis man bruger HDMI-kilder, hvilket virkelig sætter en ret stor begrænsning på Playbar - er der nogen der kan udvide min horisont og bekræfte dette? Det relaterer vel til HDCP?

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-Marts-2013 kl. 09:05
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 12:29
Her er hvad jeg har fisket fra anmeldelsen på soundandvisionmag.com:

Citér The lack of HDMI, lossless surround decoding, and even plain old DTS decoding may not matter much. Most TVs will send out Dolby Digital 5.1 from “internal” sources, such as the DTV tuner and Smart TV Internet services such as Vudu. But according to my sources, currently only LG and Toshiba TVs pass 5.1 signals from external sources (i.e., your Blu-ray player or cable box) through their audio outputs.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 13:28
Jeg har læst om folk, der kan sende DD5.1 på Sony TV hvis kilden er eks. en PS3, men rygter på nettet er jo svære at få vericeret.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu