recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Anynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Anynet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2013
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Anynet
    Sendt: 16-April-2013 kl. 15:41
Hej,

jeg har brug for hjælp.

jeg har et Samsung PS60E6505 og en HW-E551 sound panel. De er forbundet med et HDMI kabel. Fra HDMI out i Sound panel til HDMI in 2 (ARC) - virker fint men jeg kan ikke få automatisk tænd og sluk til at virke. Jeg vil have til at virke sådan at soundbare tænder og er aktiv når jeg tænder for mit TV.

Det virker i den forstand at soundbaren slukker når jeg slukker for TV (med TV remote). Men den tænder IKKE når jeg tænder for mit TV. Soundbaren virker fint med sin egen remote.

Håber nogen har et guld-korn.

MVH

Lars 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 16:24

Du skal ind i Setup og aktivere tænd funktionen i Anynet, OFF er som du skriver aktiveret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:50
Nu har talt med Samsung. Anynet "sluk" funktionen kan man aktivere. Anynet "tænd" er et generelt problem i flere enhedder. De regner med at have det løst i næste software opdatering siger de.

Mine problemmer forsætter imidlertid.

Jeg har købt en Blue Ray recorder fra Samsung BD-E8300N som jeg håbede at få til at fungere med mit Samsung TV PS60E6505EU. Jeg syntes bare ikke de spiller specielt godt sammen.
Jeg har smidt antennestikket (yousee) ind i Blue Ray recorderen og forbundet Blue Ray recorderen med et HDMI stik. Det virker som om man enten skal gennemsløjfe antenne stikket - eller have Blue Rayen tændt og betjenne TV'et igennem Blue Ray'ens remote.

TV'et kan ikke længere finde signal. Blue Rayen larmer en smule så jeg vil helst kører direkte på TV'et. Er der nogen der har et bud på hvordan man kobler dem optimalt sammen. Gerne skåret helt ud i pap.

kan man se fjernsyn uden Blue ray er tændt?

kan det passe at man skal lede efter Anynet på Source knappen for at starte op?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:09

Hvordan det forbindes. ? Det er ganske enkelt Antenne i Recorder, derfra til TV, HDMI fra Recorder til TV. På TV gå i Menu/System/Anynet.
den skal være On, Auto Off skal være Ja. På Recorder Indstillinger/System, Anynet On.
Så kører det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:15
Hej Radiomand,
et det forstået rigtigt at antennen skal gå videre med antenne-kabel fra recorder til TV? Er det ikke dobbelt når man også har et HDMI kabel der går samme vej?

MVH

JOR-EL
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:22

Hvis du vil kunne bruge TVet til det som det er beregnet til, så skal der naturligvis en forbindelse til det med Antenne, hvor ellers vil du få signalet fra.
Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:28
good point! troede i min naivitet at HDMI kablet kunne gennemsløjfe signallet.

Nu har jeg så forbundet enhedderne sådan at yousee fra væg til recorder og videre med antenne-kabel til TV.
Jeg har (også) smidt HDMI kabel fra recorder til TV også. Men det har vel ingen relevans for nu.

Men når jeg søger på kanalerne får jeg kun de analoge kanaler frem. Når sætter yousee direkte i TV
finder jeg både analoge og digitale kanaler.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:33

Uden HDMI fra Recorder til TV, hvordan vil du så få signal fra den til TV, så det skal du naturligvis have.
Ved søgning på TV skal der vælges Digital. Du har valgt Analog + Digital. De Analoge har du ikke noget at bruge til.
Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 21:39
super - fedt! nu virker det! Tak for hjælpen. Det er nok desværre ikke mit sidste spørgsmål. Men tak igen.

Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 22:27
Så kommer der lige et spørgsmål mere. (håber ikke jeg driver dig til vanvid - men min uvidenhed)
Tv er tændt og recorderen er på Off. Nu vil jeg gerne optage et program. Kan jeg kun gøre det ved at tænde DVDen og optage via den? Når jeg forsøger at optage via TV'ets remote - skriver den.

"optagelse (eller timeshift)- funktionen er ikke tilgængelig. Gentag handling efter enhedskontrol"

er der et eller andet jeg skal gøre?
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af JOR-EL JOR-EL skrev:

Så kommer der lige et spørgsmål mere. (håber ikke jeg driver dig til vanvid - men min uvidenhed)
Tv er tændt og recorderen er på Off. Nu vil jeg gerne optage et program. Kan jeg kun gøre det ved at tænde DVDen og optage via den? Når jeg forsøger at optage via TV'ets remote - skriver den.

"optagelse (eller timeshift)- funktionen er ikke tilgængelig. Gentag handling efter enhedskontrol"

er der et eller andet jeg skal gøre?

Du kan i al beskedenhed læse i de medfølgende brugervejledninger.
Til top
JOR-EL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOR-EL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 23:13
ZCZC - tak for dit input. Jeg har naturligvis forsøgt mig med brugervejledningen først. Jeg syntes dog ikke det fremgår specielt tydeligt - hvad løsningen til mit problem er. Indrømmet jeg er ikke den store teknik-haj. Derfor er det rart med et forum - med nogle tålmodige og dygtige mennesker som har lyst til at give et godt råd med på vejen.

Redigeret af JOR-EL - 19-April-2013 kl. 23:14
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu