recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danneck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 23:02
Har haft mit 50VT60 i knap halvanden måned nu og kan tilslutte mig Bumtious' oplevelser med burn-in, det har heller ikke været et problem for mig.
Da jeg startede med at se fjernsyn var jeg lidt påpasselig med hvordan jeg anvendte det, men da jeg ikke er typen der lader cellofan side tilbage efter at jeg har købt en ny gadget, blev jeg hurtigt træt af dette og begyndte at anvende tv'et uden at tage hensyn til burn-in. 
De enkelte gange hvor der har været efterladenskaber af logo'er er problemet forsvundet efter ganske kort tids almindelig fjernsynskiggeri. 
Har lige smidt rullebjælker på, og kan ikke se skyggen af logo eller andet på skærmen. 

Personligt vil jeg anbefale ejere af VT60 til blot at nyde billedet og ikke tænke på burn-in. Jeg skal nok give en melding såfremt mine holdninger ændre sig Confused !
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Har haft mit 50VT60 i knap halvanden måned nu og kan tilslutte mig Bumtious' oplevelser med burn-in, det har heller ikke været et problem for mig.
Da jeg startede med at se fjernsyn var jeg lidt påpasselig med hvordan jeg anvendte det, men da jeg ikke er typen der lader cellofan side tilbage efter at jeg har købt en ny gadget, blev jeg hurtigt træt af dette og begyndte at anvende tv'et uden at tage hensyn til burn-in. 
De enkelte gange hvor der har været efterladenskaber af logo'er er problemet forsvundet efter ganske kort tids almindelig fjernsynskiggeri. 
Har lige smidt rullebjælker på, og kan ikke se skyggen af logo eller andet på skærmen. 

Personligt vil jeg anbefale ejere af VT60 til blot at nyde billedet og ikke tænke på burn-in. Jeg skal nok give en melding såfremt mine holdninger ændre sig Confused !
Det lyder da bare super, for det er et TV som overrasker med et skønt billedeTongue
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:02
Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.
Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløbSmile
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.


tja nu har mit 65VT50 ikke haft nogen af de nævnte retation eller burn in men jeg bruger heller ikke 3D, måske det er årsagen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.


tja nu har mit 65VT50 ikke haft nogen af de nævnte retation eller burn in men jeg bruger heller ikke 3D, måske det er årsagen
Mja, det ska jeg så ikke kunne svare på. Men generelt er det jo sådan, at jeg ikke mener at nogen har fået burn-in m.v. ved at se en 3D filmSmile 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.

Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløbSmile


Jeg er også godt tilfreds med mit VT50 på de fleste områder (endvidere er det blevet lidt bedre med retention), så hvis VT60 har det bedre med retention og potentiel burn-in, så kunne man godt være fristet, men det haster nu ikke

Redigeret af kennethbrdk - 18-Juni-2013 kl. 19:54
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.

Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløbSmile


Jeg er også godt tilfreds med mit VT50 på de fleste områder (endvidere er det blevet lidt bedre med retention), så hvis VT60 har det bedre med retention og potentiel burn-in, så kunne man godt være fristet, men det haster nu ikke
Jeg var faktisk også meget tilfreds med billedet på VT50, men blev noget irriteretBig smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:02
Jeg leger jo stadig med min nyanskaffelse, og der er dæleme noget at sætte sig ind i, hvis man har lyst til det.

Jeg er nu ret sikker på, at langt flertallet af de forskellige funktioner får jeg aldrig sat mig ind i. Og det skyldes jo, at det der reelt interessere mig er billedkvaliteten. Og den bliver bare bedre og bedre.

Når nu vi er ved billedkvaliteten, så har jeg virkelig fundet en mulighed, som jeg er en kende imponeret over. Det er kalibreringsmuligheden - eller rettere - billed indstillingsmulighederne via den gratis APP som findes i det mindste til IOS og min iPad.

Man kan indstille sit TV enten via normale "Potmetre" på iPaden - eller også direkte på diagrammet vist på det første billede også på iPaden. Og der er inddelt i RGB + en pokkers masse andet. De sædvanlige ISF indstillingsmuligheder findes jo også i TV menuerne.

Her er noget jeg virkelig skal have sat mig ind i - og øve mig iTongue

Og æhhh-........ jeg ved godt at jeg kan anes som en skærmrefleks på min iPad














Redigeret af Hother - 19-Juni-2013 kl. 20:05
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:58
Det er godt nok vildt, hvad de nye tv har af indstillingsmuligheder, for et par år siden kunne man kun justere brightness og kontrast, samt farve styrke. Hvilket gjorde at billedet aldrig blev særligt godt.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:59
Et hint, prøv at trykke tænd/sluk knap ned samtidig med midter knappen på din iPad / iPhone. Så tager den selv et screenshot i høj kvalitet. Meget lettere og bedre end din metode.

Billedet ligger derefter i kamera rullen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Det er godt nok vildt, hvad de nye tv har af indstillingsmuligheder, for et par år siden kunne man kun justere brightness og kontrast, samt farve styrke. Hvilket gjorde at billedet aldrig blev særligt godt.

Ja Kenneth, jeg vil mene, at Panasonic her er meget seriøse omkring deres billedeSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu