recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
Forfatter
Besked
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 18:21
Det bliver spændende at høre når du får kalibreret dit VT60 - nu ved jeg ikke om jeg læser rigtigt, men jeg synes jo netop at Rasmus Larsen fremhæver at en af de store forbedringer ved VT60 er at standardindstillingen THX er så god at der stort set ingen forbedringer er efter kalibrering - det fremgår dog ikke af testen om panelet var kørt til.
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Det bliver spændende at høre når du får kalibreret dit VT60 - nu ved jeg ikke om jeg læser rigtigt, men jeg synes jo netop at Rasmus Larsen fremhæver at en af de store forbedringer ved VT60 er at standardindstillingen THX er så god at der stort set ingen forbedringer er efter kalibrering - det fremgår dog ikke af testen om panelet var kørt til.
Nu er der jo forskel fra panel til panel, ligesom panelets lysomgivelser spiller ind.

Jeg har testet på 2 forskellige indstillinger, dels den fra Flatpanels, og dels en fra AVForums.UK. Flatpanels er langt den bedste af de to indstillinger, og alene det - at begge indstillinger er lavet af to profs - og endda alligevel er meget forskellige i billedkvalitet fortæller i det mindste mig, at man skal få kalibreret sit eget TV.Smile
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wcc1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 22:27
hej. tillykke med det nye tv, du havde ikke tænkt på om du skulle have købt det nye sony 4k tv ,der er ikke så stor forskel i pris , men efter det jeg har set , så er sony tv godt nok i en særklasse, jeg har selv købt vt60 og jeg må sige at jeg har fortrudt efter jeg har set sony  4k tv ved sony aalborg,men der kommer jo altid noget nyt. men tillykke ....




Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

hej. tillykke med det nye tv, du havde ikke tænkt på om du skulle have købt det nye sony 4k tv ,der er ikke så stor forskel i pris , men efter det jeg har set , så er sony tv godt nok i en særklasse, jeg har selv købt vt60 og jeg må sige at jeg har fortrudt efter jeg har set sony  4k tv ved sony aalborg,men der kommer jo altid noget nyt. men tillykke ....
Hej og selv tillykkeTongue

Jovist har jeg tænkt og set. Men på den ene side et 1. generation TV, og på den anden side, jeg synes ud fra det jeg så, at billedet var meget skarpt, og det har jeg det ikke så godt medSmile
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 18:29
Hej Hother,

Jeg er ret interesseret i at købe et 50VT60 - men hvordan er strømforbruget.

Planen er at skifte mit lidt ældre (læs. Meget ældre) PV70 ud med dette - hvordan er forskellen i strømforbrug??

Og hvor stor vil forskellen i billedkvalitet være??

Jeg kan se på flatpanels, at strømforbruget kalibreret er ca.: 183 W

Men hvor meget svarer det til i forhold til andre skærme, og især i forhold til min gamle skærm, som jeg ikke lige kan finde specs på??

Redigeret af tosa - 27-Juni-2013 kl. 18:30
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 18:37
EDIT: har lige bestilt TV'et hjem. Det står pt. til ca. 12800 ved et af de internetfirmaer der sælger det (ved ikke om jeg må poste navne her) i 50" versionen.

Den besparelse kunne jeg ikke lade gå fra mig - jeg er ganske sikker på, at kvaliteten er mindst 2-3 niveauer højere, og så går jeg ud fra, at de 6 år også har betydet et rimeligt falt i strømforbrug, selvom det nu er 8" større end mit gamle TV.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 19:38
Hvilken søgemaskine bruger du for at finde frem til det firma der sælger til 12.800?
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

EDIT: har lige bestilt TV'et hjem. Det står pt. til ca. 12800 ved et af de internetfirmaer der sælger det (ved ikke om jeg må poste navne her) i 50" versionen.

Den besparelse kunne jeg ikke lade gå fra mig - jeg er ganske sikker på, at kvaliteten er mindst 2-3 niveauer højere, og så går jeg ud fra, at de 6 år også har betydet et rimeligt falt i strømforbrug, selvom det nu er 8" større end mit gamle TV.

Jo du må gerne poste link til hjemmesider.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Hej Hother,

Jeg er ret interesseret i at købe et 50VT60 - men hvordan er strømforbruget.

Planen er at skifte mit lidt ældre (læs. Meget ældre) PV70 ud med dette - hvordan er forskellen i strømforbrug??

Og hvor stor vil forskellen i billedkvalitet være??

Jeg kan se på flatpanels, at strømforbruget kalibreret er ca.: 183 W

Men hvor meget svarer det til i forhold til andre skærme, og især i forhold til min gamle skærm, som jeg ikke lige kan finde specs på??
Størmforbruget passer formentlig meget godt ved 2D - noget højere ved 3D.

Forskellen til dit PV70 være ´markant bedre, du vil have det absolut næst bedste TV rent billedmæssigt, som nogensinde er produceret som konsum TV. Det bedste er, med en relativt lille margen Pana ZT60Smile  


Redigeret af Hother - 27-Juni-2013 kl. 20:18
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 20:12
Hother, hvordan er VT60 i forhold til V10?
Jeg havde egentlig ikke planlagt at skifte, men hvis VT60 er meget bedre, så ...

og hvis der ikke kommer flere Panasonic plasma.


Redigeret af Brixen - 27-Juni-2013 kl. 20:14
Venlig hilsen
KB
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 20:14
Jeg kan se at Webhallen sælger til 12.800 - når man søger via pricerunner står prisen til 15.000 indtil man åbner linket til forhandleren.
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hother, hvordan er VT60 i forhold til V10?
Jeg havde egentlig ikke planlagt at skifte, men hvis VT60 er meget bedre, så ...

og hvis der ikke kommer flere Panasonic plasma.
Nu kan jeg ikke lige huske V10 - desværre, men VT60 overrasker mig næsten dagligt i takt med at det bliver kørt til, og det går på et særdeles roligt billede (hvis billedet er optaget korrekt), et sortniveau som hører til blandt det bedste jeg har setSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu