recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:


Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:



Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så en højttaler får en liniær impedans ved brug af bi-wire? Det vil jeg se før jeg tror det.

Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.


Det gør ingenting at man bruger sin fantasi lidt og tænker sig til at det der er tegnet er TEGNET

Og at der er tegnet for at hjælpe folk med forståelse og ikke tegnet for at folk skal spille smarte.

Ellers ender tråde i: Du mangler et komma og man skriver med STORT efter punktum



Spille smart!? Jeg mener sgu det er reelt at spørge hvorfor manden ikke laver Bi-Amping kontra Bi-Wiring.

Det mener du ikke?


Var det DIG jeg citerede ? Dead

Good bye Censored


Nu skriver du jo "folk" - jeg er vant til at man skriver sine ting direkte, og kalder en spade for en spade.

Men jeg er da glad for at du ikke synes at jeg spiller smart, det er jeg også for gammel til
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:



Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så en højttaler får en liniær impedans ved brug af bi-wire? Det vil jeg se før jeg tror det.

Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.


Det gør ingenting at man bruger sin fantasi lidt og tænker sig til at det der er tegnet er TEGNET

Og at der er tegnet for at hjælpe folk med forståelse og ikke tegnet for at folk skal spille smarte.

Ellers ender tråde i: Du mangler et komma og man skriver med STORT efter punktum



Spille smart!? Jeg mener sgu det er reelt at spørge hvorfor manden ikke laver Bi-Amping kontra Bi-Wiring.

Det mener du ikke?

Var det DIG jeg citerede ? 




Redigeret af Bassekat - 17-Juli-2013 kl. 17:04
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:



Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så en højttaler får en liniær impedans ved brug af bi-wire? Det vil jeg se før jeg tror det.

Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.


Det gør ingenting at man bruger sin fantasi lidt og tænker sig til at det der er tegnet er TEGNET

Og at der er tegnet for at hjælpe folk med forståelse og ikke tegnet for at folk skal spille smarte.

Ellers ender tråde i: Du mangler et komma og man skriver med STORT efter punktum



Spille smart!? Jeg mener sgu det er reelt at spørge hvorfor manden ikke laver Bi-Amping kontra Bi-Wiring.

Det mener du ikke?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Audiogon har selv et - for ham - rimeligt perfekt anlæg. Netop på dette anlæg bør det være let for ham at skelne, men han vil/tør ikke lade andre stå for en blindtest på hans anlæg, hvor der testes eksempelvis højttalerkabler.

Det burde ellers være en smal sag at overbevise dem der ikke tror på "kabelmagi" eller bare er så døve/har så ringe et anlæg at de ikke kan høre forskel.

Klaus



Ærgeligt, jeg gad ellers godt en gang for alle få det kabelvoodoo bevist/afvist...

Men egentlig burde jeg være ligeglad med hvad andre kan høre/ikke høre - så længe folk er glade for det de har.

Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor trådstarter ikke laver Bi-amping når han har forstærker, kabler og højttaler til det.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så en højttaler får en liniær impedans ved brug af bi-wire? Det vil jeg se før jeg tror det.

Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.

Det gør ingenting at man bruger sin fantasi lidt og tænker sig til at det der er tegnet er TEGNET

Og at der er tegnet for at hjælpe folk med forståelse og ikke tegnet for at folk skal spille smarte.

Ellers ender tråde i: Du mangler et komma og man skriver med STORT efter punktum

Man kan kalde tegningen for en principtegning.

Men jeg er da stykket af igen og ude af denne tråd 

Er glad for at jeg nåede at hjælpe trådstarter, inden det væltede ind med påståelige geníer


Redigeret af Bassekat - 17-Juli-2013 kl. 14:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 13:39
Audiogon har selv et - for ham - rimeligt perfekt anlæg. Netop på dette anlæg bør det være let for ham at skelne, men han vil/tør ikke lade andre stå for en blindtest på hans anlæg, hvor der testes eksempelvis højttalerkabler.

Det burde ellers være en smal sag at overbevise dem der ikke tror på "kabelmagi" eller bare er så døve/har så ringe et anlæg at de ikke kan høre forskel.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:



Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:



Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.



Meget muligt i den opstilling han havde, og sikkert i mange andre. Læs mit foregående indlæg med forklaring på dette.



Den slags bastante udmeldinger lægger på til at du stiller dig til rådighed for en blindtest!

Jeg stiller gerne mit anlæg til rådighed - men det er måske ikke "Hi-Fi" nok til at du mener at man kan høre forskel, og hvis ikke, så må du fortælle hvornår og hvor langt op i pris, eller hvilken sammensætning af enheder der skal til førend dit finere øre kan høre en forskel ved bi-wiring...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:



Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.


Meget muligt i den opstilling han havde, og sikkert i mange andre. Læs mit foregående indlæg med forklaring på dette.


Redigeret af audiogon - 17-Juli-2013 kl. 12:50
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 12:49
Hvorfor Bi-wiring??
Hvorfor sidder der bøjler på terminalen??

Bi-Wiring blev i sin tid opfundet pga. at mange ville have den mulighed at få tykke kabler på bassen, og tyndere til toppen.
+ muligheden for at køre direkte på med monoblokke på hver gren, eller mange ville have en transistorløsning på bassen + rør på toppen.

Der sidder bøjler på terminalen hvis man ikke ønsker nogen af delene og alligevel ikke kan høre forskel, og ja så er der penge at spare.

Delefiltret er delt op og elektrisk adskilt fra hinanden for bedste mulige teoretiske og praktiske lydkvalitet.

Det er så en' filosofi. Så er der Dynaudio som ikke giver en dyt for bi-wiring, og har lavet deres egen Ocos forbindelse og kabler.

Og som igen igen igen igen igen og igen, så vil ethvert kabel have en modstand, induktion og kapacitet og dermed opføre sig som et minidelefilter der påvirker lyden i mere eller mindre grad.
Det er ren fysik og fysikkens love kan ikke bøjes selv om mange herinde gerne vil, fordi bla. at de aldrig har hørt nogensom helst forskel på mange ting, og dermed allerhelst vil stille dem der både kan høre forskel og endda påstår det, i et lys der får dem til at fremstå som nogle klaphatte.


Redigeret af Henrik B. - 17-Juli-2013 kl. 15:20
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 11:34
Så en højttaler får en liniær impedans ved brug af bi-wire? Det vil jeg se før jeg tror det.

Angående bi-wire vs parallelle kabler/ledere, så var der for få år siden nogle som mente at VDH-clearwater lød bedre når to kabler blev forbundet parallelt end ved at køre bi-wire.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Vejret skal da nok blive rigtig godt Smile

Men det ændre ikke på at min simple mening er, at man ikke får nogen hørbar forskel ud af Bi-Wiring da man reelt ikke har nogen separation af frekvenser, men "bare" smider lidt mere kabel mellem højttaler og forstærker, og den historie om kabler og deres indflydelse på lyden har vi haft herinde så mange gange før :)

Men nu skal jeg nok stoppe :)

Redigeret Tongue


Redigeret af Bassekat - 17-Juli-2013 kl. 17:02
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 10:10
2,5 kvmm er skam fint hvis kablerne ikke er lange.

NLE´s kabler er skam heller ikke de tykkeste og de gør det glimrende på min kammerats B&W N801, som vel er en af de sværreste belastninger.
NLE kablerne her, er 3 meter.

At i ikke hører en forskel på single wiring og biwiring skal i da være glade for, så er der da penge at spare Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu