recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rouladen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2013
Sted: Farstrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rouladen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]
    Sendt: 27-Juli-2013 kl. 00:37
ps. De bad ikke om at få lov til at fejlsøge på min boks. Jeg fik bare tilsendt en ny. Og har stadig den gamle, som de åbenbart ikke vil ha tilbage.
Til top
Rouladen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2013
Sted: Farstrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rouladen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 00:33
Jeg har netop fået byttet en boks, på samme fejlmelding hos Bredbånd Nord.  Fik at vide, at der var flere som havde haft problemer med den boks. Efterfølgende har jeg oplevet at en anden boks i huset frøs. Men her hjalp det at lave en simpel genstart af boks.
 
Som ny kunde, er jeg ikke helt sikker på, at den valgte boks er tæt på 100 % stabil :-( Ej heller helt tilfreds med boksens interface.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af Droid Droid skrev:

Opsig abonnementet, timeld igen og få en ny boks, der er vel ikke andet du kan gøre?

Det eneste andet er at bide i det sure æble og indrømme at du har dummet dig ved at smide boksen væk - køb en ny Tilgin.

Jeg tror faktisk jeg køber en Tilgin. Når Bredbånd Nord så finder ud af at TV-boksen ER defekt kan jeg sige: hva' sagde jeg. ;-)

Og så kan Tilgin'en derefter ryge på hylden.


Tak til alle for svar og input!
-også til dem der siger jeg vrøvler, skriver at det er noget fis og dem der råber. Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 23:43
Opsig abonnementet, timeld igen og få en ny boks, der er vel ikke andet du kan gøre?

Det eneste andet er at bide i det sure æble og indrømme at du har dummet dig ved at smide boksen væk - køb en ny Tilgin.


Redigeret af Droid - 25-Juli-2013 kl. 23:45
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Gætter stærkt på din fiberboks på væggen er en Allied Telesis boks?

Det er det ikke. Det er en COMEGA FTTH-TVMC. Der er kun en port.

Har du trukket netkablet fra den rigtige port på boksen, ellers fejler den. Hvis din multicast på din egen router ikke er sat 100% korrekt op, så fejler den også. 

Der er kun en port på boksen. Multicast virkede før TV-boksen gik i "selvsving". Routeren ændrer normalt ikke sine indstillinger af sig selv og jeg har kontrolleret at de står stadig som jeg satte indstillingerne.

Problemet med Waoo er at, det er et fælles navn. Har kun oplevet super service i Randers hos Verdo. Da vi havde boks, hvor den på et tidspunkt drillede, spurgte de om jeg ikke lige kunne kigge forbi med den. 2 min efter jeg havde været forbi dem. Virkede boksen som den skulle.

Jeg har tilbudt at køre til Brønderslev for personligt at aflevere boksen. Så kunne de kigge på den og melde tilbage til mig. Men kundeservice siger at selv om boksen så viser sig at være defekt kan de ikke se hvem der har haft boksen. Hvilket jeg iøvrigt ikke forstår da boksens MAC pt. er registreret "til mig"

Har du prøvet med et coaxkabel fra boksen direkte til tv? Og har du prøvet med netkabel uden om routeren direkte fra fiberboksen til Airties boksen? 

Coaxkabel fra Fiberboksen til fjernsyn, eller rettere TV-boks med DVB-C modtager, fungerer fint.
Coaxkabel fra IP-TV-boks til fjernsyn. Nej. Den eneste COAX udgang fra IP-TV-boksen e en digital lydudgang.

Hvis du ikke prøver disse ting, så der ingen kan hjælpe dig. 

Noget af det du foreslår har været prøvet, noget af det kan ikke lade sig gøre.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 22:41
Gætter stærkt på din fiberboks på væggen er en Allied Telesis boks?

Har du trukket netkablet fra den rigtige port på boksen, ellers fejler den. Hvis din multicast på din egen router ikke er sat 100% korrekt op, så fejler den også. 

Problemet med Waoo er at, det er et fælles navn. Har kun oplevet super service i Randers hos Verdo. Da vi havde boks, hvor den på et tidspunkt drillede, spurgte de om jeg ikke lige kunne kigge forbi med den. 2 min efter jeg havde været forbi dem. Virkede boksen som den skulle.

Har du prøvet med et coaxkabel fra boksen direkte til tv? Og har du prøvet med netkabel uden om routeren direkte fra fiberboksen til Airties boksen? 

Hvis du ikke prøver disse ting, så der ingen kan hjælpe dig. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 22:31
Ved nærmere undersøgelse er det nok en Tilgin 2301 de kører med.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Droid Droid skrev:

Jeg er enig: spørg om du ikke må købe en ny Tilgin router da du højst sandsynligt alligevel skal betale for den på et eller andet tidspunkt.

Ifølge kundeservice skal jeg MÅSKE aflevere en Tilgin router til dem HVIS jeg opsiger mit abonnement på bredbånd.

Det kunne selvfølgeligt løse mit problem ved at købe en. Syntes dog ikke det burde være nødvendigt. Deres tekniske medarbejdere burde hurtigt kunne fortælle hvad der kræves for at deres IP-TVvirker og det vil ikke tage mig lang tid at fortælle dem at kravene er opfyldt. Da IP-TV virkede forholdsvis få timer forinden TV-boksen gik i "selvsving" må min bevisførelse være nem.

Ved i hvilken router de kører med. Stadig Tilgin HG1311?
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Det noget fis du lukker ud! De skal ikke hjælpe dig med dit udstyr thats it!

Jeg tror ikke på de ikke vil gøre noget hvis din tv boks er sat direkte på fiberboksen så er routeren jo ude af billedet.



Jeg ønsker ikke Bredbånd Nords hjælp med mit udstyr.  Har noget jeg har skrevet givet dig anledning til at tro noget andet, beklager jeg. De skal dog være velkomne til at fejlsøge på mit udstyr såfremt de ønsker det og det kan løse mit problem. Ikke at de vil finde noget der burde forhindre TV-boksen i at etablere internetadgang (jeg kan se i routerens log-filer at der er "hul" igennem og routeren kan stadig modtage og videresende multicast).

Sagen er den at Bredbånd Nord ønsker IKKE at fejlsøge på TV-boksen. De ønsker at fejlsøge på den router der sidder foran TV-boksen for at udelukke router problemer som værende årsag til TV-boksens opførsel. Så længe de ikke kan fejlsøge på en router vil de ikke bytte TV-boksen.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 21:25
Jeg er enig: spørg om du ikke må købe en ny Tilgin router da du højst sandsynligt alligevel skal betale for den på et eller andet tidspunkt.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Hvis du opsiger dit abonnement skal du returnere Tilgin routeren, som jeg går ud fra at du har fået som en del af abonnementet. Hvis ikke, vil du blive faktureret for den. Så du kan ligesågodt først som sidst fortælle Bredbånd Nord at routeren er væk, og købe en ny.

De ved godt Tilgin routeren er væk. Jeg opsiger kun IP-TV. Ikke de øvrige produkter jeg har hos Bredbånd Nord.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 15:11
Hvis du opsiger dit abonnement skal du returnere Tilgin routeren, som jeg går ud fra at du har fået som en del af abonnementet. Hvis ikke, vil du blive faktureret for den. Så du kan ligesågodt først som sidst fortælle Bredbånd Nord at routeren er væk, og købe en ny.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu