recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vent med fladskærme- EkstraBladet i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVent med fladskærme- EkstraBladet i dag

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:


Jeg har ikke set den pågældende test. Men generelt kan jeg sige at jeg aldrig, hverken i danske eller udenlandske blade har set så useriøse tests som dem der offentliggøres i tænk.

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dem useriøse. De bærer bare præg af at dem der tester ikke har forstand på hvad de snakker om, og så kan man vurdere om man vil have en test af personer der har forstand på tv, eller en test af "almindelige forbrugere".

Et indlæg som dét fra Thorvald er i mine øjne nøjagtigt lige så meget værd som en test i Tænk, hverken mere eller mindre. Det er en forbrugers syn på tv'et, og medmindre man kender testeren i forvejen, så har man INGEN mulighed for at vurdere om man er enig eller uenig i testeren. Læser man et fagblad, så har man normalt en rimelig mulighed for at sætte sig ind i bladets generelle holdning til billedkvalitet, og dermed vurdere om en anbefaling er noget værd.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

@ Thorvald

Synes dit indlæg er en"lille smule" farvet som JVC fan.   Hvad med at forholder sig lidt objektivt. 

I mine øjne er fladskærme ganske enkelt ikke gode nok endnu ...men jeg har også ekstremt høje krav. 

Jeg har samme tv som Thorvald (JVC lt-37M60) og har desuden også samme opfattelse. Jeg har haft flere 32" CRT modeller i den bedre enden af skalaen, men de har ikke haft nært så godt et billede som mit LCD har.

Michael

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:


Jeg har ikke set den pågældende test. Men generelt kan jeg sige at jeg aldrig, hverken i danske eller udenlandske blade har set så useriøse tests som dem der offentliggøres i tænk.

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dem useriøse. De bærer bare præg af at dem der tester ikke har forstand på hvad de snakker om, og så kan man vurdere om man vil have en test af personer der har forstand på tv, eller en test af "almindelige forbrugere".



Du har muligvis ret, men når "Tænk" f.eks. skrives at det er en ingeniør der har foretaget testen, tror jeg mange mennesker vil opfatte det som om der her er tale om en ekspert (selvom det muligvis ikke er korrekt).
Jeg mindes en test af HD-recordere i "Tænk" hvor "ingeniøren" udtalte at man burde vælge en harddisk-recorder med med stor kapacitet på harddisken - da det var nødvendigt med megen optageplads når tv-stationerne begyndte at sende i HDTV da det fyldte mere!!!!
Der var ingen af de pågældende HD-recordere der kunne optage i andet end standard PAL/NTSC opløsning! :)

Mvh
Per

Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:

Jeg har ikke set den pågældende test. Men generelt kan jeg sige at jeg aldrig, hverken i danske eller udenlandske blade har set så useriøse tests som dem der offentliggøres i tænk.

- se det synes jeg var et useriøst indlæg. Kan vi få nogle eksempler?

8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 14:27

Grunden til, at jeg synes at fladskærme ikke er gode nok endnu, er, at de viser mere analog støj i billedet end et CRT-tv på trods af, af de benytter sig af en del ældre teknik.  Og det er ikke et spørgsmål om at vende sig til det.  Billedet på en fladskærm er bare ikke skarpt nok, havd angår det analoge tv-signaler ...endnu da.  Når vi, og det kan ha´lange udsigter, går over til 720P tv-signaler, eller hvad der nu bliver standarden, så er der ingen tvivl om valget.

Vi har selvfølgelig, og heldigvis for det, alle forskellige opfattelse af kvaliteten af et givent billede - hvadenten man er ekspert eller ej. Men i sidste ende er det jo den enkelte selv, der skal bedømme om de vil springe på en fladskærm eller ej.  Og så er det egentlig lige meget hvad andre mener.   Personlig, synes jeg ikke at der nogen mærkbar forbedring a la da vi gik fra VHS til DVD.  Og det skuffer mig.  Men det er jo kun spørgsmål om tid. 

  

Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 14:40
Jeg bliver mere og mere forvirret.

Skal snart ud at købe en fladskærm og havde tænkt på Samsung  LE-40M71B(LCD) eller Pioneer Pioneer 436-FDE (plasma).

Mit almindelige antennesignal kommer fra DVB-T og er sædeles godt og har hidtil haft et perfekt billede med en Beovision3.

Er disse 2 sammenlignelige.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Grunden til, at jeg synes at fladskærme ikke er gode
nok endnu, er, at de viser mere analog støj i billedet end et CRT-tv på
trods af, af de benytter sig af en del ældre teknik.  Og det er ikke et
spørgsmål om at vende sig til det.  Billedet på en fladskærm er bare ikke
skarpt nok, havd angår det analoge tv-signaler ...endnu da.  Når vi, og
det kan ha´lange udsigter, går over til 720P tv-signaler, eller hvad der nu
bliver standarden, så er der ingen tvivl om valget.


Vi har selvfølgelig, og heldigvis for det, alle forskellige opfattelse af
kvaliteten af et givent billede - hvadenten man er ekspert eller ej. Men i
sidste ende er det jo den enkelte selv, der skal bedømme om de vil
springe på en fladskærm eller ej.  Og så er det egentlig lige meget hvad
andre mener.   Personlig, synes jeg ikke at der nogen mærkbar forbedring
a la da vi gik fra VHS til DVD.  Og det skuffer mig.  Men det er jo kun
spørgsmål om tid. 



Nej selvfølgelig er det ikke et VHS-DVD spring at gå fra CRT til fladskærm
- du viser jo stadigvæk det samme antal linjer, og det er i mange tilfælde
på en meget større skærm.

Derfor er det i visse tilfælde nok nærmere at sammenlige det med at gå
fra DVD til VHS.

En vigtig ting med store fladskærme og almindeligt tv er da også at sidde
langt nok fra skærmen.

PS: der er et led mellem analoge signaler og HDTV (hvilket højst
sandynligt bliver 1080i i de fleste tilfælde), og det er digitalt tv.

Redigeret af lunddal - 01-Juni-2006 kl. 14:42
Til top
Sulck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:

Jeg mindes en test af HD-recordere i "Tænk" hvor "ingeniøren" udtalte at man burde vælge en harddisk-recorder med med stor kapacitet på harddisken - da det var nødvendigt med megen optageplads når tv-stationerne begyndte at sende i HDTV da det fyldte mere!!!!
Der var ingen af de pågældende HD-recordere der kunne optage i andet end standard PAL/NTSC opløsning! :)

Hehehe... det er jo omtrent det sjoveste jeg har læst i dagevis.
Daniel Rasmussen
Til top
Fender56 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Synes dit indlæg er en"lille smule" farvet som JVC fan.   Hvad med at forholder sig lidt objektivt. 

I mine øjne er fladskærme ganske enkelt ikke gode nok endnu ...men jeg har også ekstremt høje krav. 

Hvis man skal være objektiv, og har "ekstremt høje krav", så er billedrør HELLER ikke gode nok endnu!

Otto, nu "tænker" en meget meget stor del af den Danske befolkning altså med tegnebogen, og det giver plads til firmaer som PROSONIC og andre tredjerangs leverandører af skærme. Det er jo ikke alle og enhver beskåret at købe super-produkterne som du forhandler, men de der har pengene skal selvfølgeligt bruge dem som De vil.

Personligt købte jeg for 2 år siden et Philips 32PF9986 LCD tv, som jeg har den dag idag, prisen dengang var skyhøj 34000,-, men jeg har da ikke fortrudt et sekund. Jeg fik fra dag et, muligheden for at nyde WMV-HD skiver i fuld HD kvalitet og samtidigt var tuner delen med alm ant signaler i en klasse for sig selv.

Og af selvsamme grund kan jeg sige det er VIGTIGT, MEGET VIGTIGT med disse nye fladskærme, KILDEN er et og alt. Jo ringere kilden er jo ringere te´r fladskærmene sig, de er ekstremt afslørende.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Stouenberg Stouenberg skrev:

- se det synes jeg var et useriøst indlæg. Kan vi få nogle eksempler?

Min erfaring er også, at lige så snart man ved bare en anelse om en ting viser Tænk-testene sig at være ubrugelige eller direkte misvisende. Men når emnet er ting, jeg intet aner om, lyder de da ok (og hvad kan man lære af det?)

Fx havde de en test af espressomaskiner, som var helt hen i vejret. Maskinerne fik ekstra point hvis de lavede kaffen hurtigt, mens folk med et mindstemål af viden og erfaring ville vide, at det burde trække ned (kaffen bliver dårlig, hvis den løber for hurtigt). Det har ikke meget med fladskærme at gøre, men siger generelt noget om, at bedømmelseskriterier kræver at man har brugt en type produkt i mere end en uge.

En anden ting er, at de tillægger små praktiske detaljer utrolig stor vægt. Vel er det da godt at få en dansk manual eller at strømforbruget er lavt osv. osv, men jeg synes den slags ting får uforholdsvis stor vægt.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

så jeg vil faktisk opfordre til at en bruger eller to kigger ind (helst i dag, jeg tager på ferie i morgen...) og bekræfter mit synspunkt - så skal jeg forklare _hvorfor_ det forholder sig som det gør.

Hvis nu vi lover at komme en anden dag, vil du så ikke forklare hvorfor alligevel?

Jeg er sådan set ikke skeptisk over for synspunktet. Det svarer meget godt til hvad jeg har set rundt omkring, men hvorfor det er sådan ved jeg ikke.

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 17:40

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Det er forkert at sige nej, det kommer an på kilden, HD ser klart bedre ud på en HD flad i forhold til en CRT(jeg hade et 36" Grundig til 25.000.-)

Lige nysgerrig, hvordan fik du tilsluttet et HDTV signal til en CTR skærm. Skal man have HD, skal man bruge HDMIeller DVI ikke scart, for så bliver det til PAL

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu