recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 23456 113>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 16:04

Hør nu her I "kamphaner", drejer det her sig ikke om, at få det bedste ud af TDC, som forholdene er lige nu. På en eller anden led har vi vel en fælles interesse i, at få givet TDC et feed back, som de kan bruge til noget, og som (forhåbentligt), kommer os alle tilgode.

Med ønsket om en god aften

Hother

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

TDC har i størstedelen af landet MONOPOL (læs: eneste mulige udbyder) af Kabel TV.

Dette vil de have indtil der ved lov, er indført ret / pligt til at lukke andre udbydere ind på TDC's kabler.

Og da der flere steder er lovgivning omkring opsættelse af parabol, så kan man ikke komme uden om, at de har monopol de steder.

I Århus er TDC og Telia-Stofa begge meget store udbydere og de er i skarp konkurrence.
I Aalborg er Telia-Stofa mere end 4 gange så stor som TDC.

Men nu synes jeg, at vi skal lade det ligge.

Mvh.
Jørn



Læser du mit indlæg, som fanden læser biblen. Jeg skriver i størstedelen af landet. Jeg ved jo godt at flere byer i Jylland har alternativer, men her på sjælland, er der ikke alternativer mange steder. Kun hvor NESA har lagt fiber ud, men de har jo ikke et reelt godt alternativ lige nu.

Jeg overvejer faktisk om jeg skal tage DVB-T pakker fra Sverige i stedet.

Er Sjælland = størstedelen af landet? 

Mvh.
Jørn

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

TDC har i størstedelen af landet MONOPOL (læs: eneste mulige udbyder) af Kabel TV.

Dette vil de have indtil der ved lov, er indført ret / pligt til at lukke andre udbydere ind på TDC's kabler.

Og da der flere steder er lovgivning omkring opsættelse af parabol, så kan man ikke komme uden om, at de har monopol de steder.

I Århus er TDC og Telia-Stofa begge meget store udbydere og de er i skarp konkurrence.
I Aalborg er Telia-Stofa mere end 4 gange så stor som TDC.

Men nu synes jeg, at vi skal lade det ligge.

Mvh.
Jørn



Læser du mit indlæg, som fanden læser biblen. Jeg skriver i størstedelen af landet. Jeg ved jo godt at flere byer i Jylland har alternativer, men her på sjælland, er der ikke alternativer mange steder. Kun hvor NESA har lagt fiber ud, men de har jo ikke et reelt godt alternativ lige nu.

Jeg overvejer faktisk om jeg skal tage DVB-T pakker fra Sverige i stedet.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

@Jørn - hvis det er det her niveau, du sætter som standard, -og det er det jo?-, så er det uden mig som deltager i din leg - beklager!

- men i øvrigt held og lykke med din HD Selector!

Alt er jo relativt også niveau.
Det lyder på dig, som det er sikkert, at jeg beholder min HD Selector - så ved du mere end mig.
Jeg har alene udtalt mig om konkurrencen.

Mvh.
Jørn

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

TDC har i størstedelen af landet MONOPOL (læs: eneste mulige udbyder) af Kabel TV.

Dette vil de have indtil der ved lov, er indført ret / pligt til at lukke andre udbydere ind på TDC's kabler.

Og da der flere steder er lovgivning omkring opsættelse af parabol, så kan man ikke komme uden om, at de har monopol de steder.

I Århus er TDC og Telia-Stofa begge meget store udbydere og de er i skarp konkurrence.
I Aalborg er Telia-Stofa mere end 4 gange så stor som TDC.

Men nu synes jeg, at vi skal lade det ligge.

Mvh.
Jørn



Redigeret af joern.loenborg - 27-August-2006 kl. 15:38
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:33

@Jørn - hvis det er det her niveau, du sætter som standard, -og det er det jo?-, så er det uden mig som deltager i din leg - beklager!

- men i øvrigt held og lykke med din HD Selector!

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Jeg fatter ikke din ret abnorme trang til at hævde dig her om ordet "monopol" - der ER altså et VIST MÅL AF MONOPOL over det, men det kan vi så skændes om herfra og til månen falder ned, lader det til.

At få en bestyrelse til at ændre udbyder ved en ½-årlig generalforsamling er vel næppe noget, du selv mener skærper selvstændigheden og udbuddet/valget af udbyder, er det? Vær dog lidt realistisk, unge ven: Tror du, JEG kan komme til en generalforsamling, og få ca. 500 beboere til at stemme på at få f.eks. TELIA/STOFA, så 1 promille af beboerne vil få glæde af et -måske- bedre fungerende HDTV-signal??? Du har HELT gentager: H E L T  misforstået mit indlæg!! -men hvis du har brug for at bidrage til underholdningen, så vær'sgo'!!

Indrøm det bare: Du plejer ikke at gå til generalforsamling. Der kommer normalt ikke en særlig stor del af beboerne.
Er man godt forberedt og kan pege på, at det IKKE koster dem noget, så er man godt på vej.
Vi har selv prøvet i vores ejerforening (216 lejligheder) og vi gik fra Stofa til TDC.

Mvh.
Jørn

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:27
TDC har i størstedelen af landet MONOPOL (læs: eneste mulige udbyder) af Kabel TV.

Dette vil de have indtil der ved lov, er indført ret / pligt til at lukke andre udbydere ind på TDC's kabler.

Og da der flere steder er lovgivning omkring opsættelse af parabol, så kan man ikke komme uden om, at de har monopol de steder.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:11

Jeg fatter ikke din ret abnorme trang til at hævde dig her om ordet "monopol" - der ER altså et VIST MÅL AF MONOPOL over det, men det kan vi så skændes om herfra og til månen falder ned, lader det til.

At få en bestyrelse til at ændre udbyder ved en ½-årlig generalforsamling er vel næppe noget, du selv mener skærper selvstændigheden og udbuddet/valget af udbyder, er det? Vær dog lidt realistisk, unge ven: Tror du, JEG kan komme til en generalforsamling, og få ca. 500 beboere til at stemme på at få f.eks. TELIA/STOFA, så 1 promille af beboerne vil få glæde af et -måske- bedre fungerende HDTV-signal??? Du har HELT gentager: H E L T  misforstået mit indlæg!! -men hvis du har brug for at bidrage til underholdningen, så vær'sgo'!!

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

jamen dog Jørn!  sikke en mundfuld!

Her i København, hvor jeg bor, er vi mange der kun har mulighed for at modtage kabel-TV fra TDC. For manges vedkommende, er der jo bestyrelser i bebyggelser, og for mit -som helt sikkert også for mange andres- vedkommende, betyder det, at der ikke er noget alternativ. Husk nu også, at vi taler HDTV-modtagelse via kabel.

Jeg ved udmærket hvad monopol er, tak - og det gør du så også, men du tolker lidt "ved siden af" - beklager!

Der er ingen forskel på, om du bor i København eller du bor i Aalborg m.h.t. kabeltv.
Der er helt unormalt hvis bestyrelsen alene kan træffe sådanne beslutninger - normal er det generalforsamlingerne der træffer beslutning om, hvilken leverandør, der skal anvendes.
Opfordring: Stil forslag til næste generalforsamling om en anden leverandør.
Det er for nemt bare at kalde TDC for monopol.
Gør noget selv!

Mvh.
Jørn 



Redigeret af joern.loenborg - 27-August-2006 kl. 15:04
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 14:44

jamen dog Jørn!  sikke en mundfuld!

Her i København, hvor jeg bor, er vi mange der kun har mulighed for at modtage kabel-TV fra TDC. For manges vedkommende, er der jo bestyrelser i bebyggelser, og for mit -som helt sikkert også for mange andres- vedkommende, betyder det, at der ikke er noget alternativ. Husk nu også, at vi taler HDTV-modtagelse via kabel.

Jeg ved udmærket hvad monopol er, tak - og det gør du så også, men du tolker lidt "ved siden af" - beklager!

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Hey - Hothers indlæg var da helt fair - feedback set fra forbrugerens perspektiv på en sober måde... ain't nuthin' wrong wit' dat'!

Det er synd, at TDC så har så tilpas meget monopol på kabel-TV-nettet, og det gi'r jo ingen konstruktiv konkurrence, der ellers kunne være til gavn for os forbrugere.

Hvis jeg havde det hus, jeg går og kigger efter, og ikke en lejlighed, der desværre ikke vender mod astra/hotbird/sirius, ja så var jeg bestemt ikke på kabel-nettet - og det ville være en lettelse... men: vi får jo se...

Monopol? Har dig mistænkt for IKKE at kende til begrebet monopol.
Det er jo ikke TDC, der bare har valgt dig/jer som kunder, men dig/jer som har valgt TDC.
Andre muligheder:
Telia/Stofa
Parabol
Lokal antenneforening.
Monopol - nej!

Mvh.
Jørn

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu