|
Planar PD8150 eller Sim2 D80E? |
Besvar |
Forfatter | |
Blegdammen
Junior bruger Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-September-2013 kl. 10:48 |
Jeg vil gerne have en Projektor, og jeg er 100% mest til DLP
teknologi. Da jeg er fuldstændig ligeglad med 3D, ser jeg ingen grund for at
købe nyt. Jeg har derfor søgt efter noget brugt. Jeg er faldet over disse to
maskiner. Jeg kan få dem for nogenlunde samme pris (på Planar’en
virker den horisontale lens shift dog ikke). Projektoren skal bruges sammen med
et 108” Lissau ISF lærred. Lad mig lige skrive, hvad jeg går op i – i en prioriteret rækkefølge:
1.
Billedet skal være så korrekt som muligt (dvs.
så tæt på D65 som muligt, god gråtoneskala/lineær gamma, og hvad der ellers har
betydning for korrekt billedgengivelse) 2.
Skarphed, noget af det vigtigste for mig (derfor
jeg også kun går efter DLP) 3.
Lumens, da den skal bruges i en stue, hvor der
ikke altid er helt mørk, ser jeg det som vigtigt, at den er lysstærk. 4.
Støjsvag – jeg ved godt, at DLP ikke er de mest
støjsvage, men støjer den ene af disse to betydeligt mere end den anden? Da den
skal være lige over mit hovedet, skal den gerne ikke larme alt for meget. Så hvilken en er bedst, Planar PD8150 eller Sim2 D80E? Og er
disse to projektorer ikke blandt de bedste single chip DLP på markedet, når man tager LED
ud af ligningen? |
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uha et spændende valg, mellem to virkelig gode maskiner. Jeg er nok en kende farvet i mine betragtninger, da jeg selv ejer en Sim2 D80E. Men dejligt at se, at du har stort set samme krav til en projektor, som jeg har.
Redigeret af Leviathan.jk - 11-September-2013 kl. 14:19 |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er meget nysgerrig, har du fået købt projektor? Og hvis det er tilfældet, hvad valgte du?
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |