recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ISO - forståelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketISO - forståelse?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Mig69 Mig69 skrev:


Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Software dannet via ISO, synes jeg er en besværlig måde at have med at gøre. - Men vi ser desværre tendenser til at ISO er det bærende element.
- Der findes programmer som skulle være nemt at omdanne og åbne ISO-filer med. Som f.eks. Virtual CloneDrive - men selv med det program, kan jeg ikke være sikker på, at det fungerer.

Spørgsmålet er, hvorfor ISO ofte vælges som løsning, når det tilsyneladende ikke er nemt at have med at gøre?   



Jeg må lige kommentere dette;
Er dette ikke et Forum, hvor man kan finde Hjælp & svar på div. problemer af teknisk karakter???
Er det så på sin plads at der er nogle, der kører hetz på folk, når de søger hjælp fordi de endnu ikke ved hvad disse "Mobbere" åbenbart mener -er viden man er født med.
Vi er alle forskellige & det burde der være plads til i dette Forum (Og Alle steder). Hvad skal udtalen; -når man får sig en computer, skal man også sætte sig ind i alt vedr. dén (Teknisk kunnen). D.v.s at man også skal vide det samme som en Mekaniker, når man køber én Bil.....?????   
Uden større forklaring; Det er jo komplet stupidt.
Så den der er Uskyldig, -kaster dén 1´ste sten. Eller måske opføre sig med mere omtanke & sympati.

UVIDENHED ER IKKE LIG DUMHED.Wink





Så sandt det er!

Indlægget læses sikkert nok også af nævnte brugere - og de har måske forstået det?   
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:25
Daemon tools lite er gratis, ( http://www.daemon-tools.cc/support/faq#free_or_not )
(synes selv Daemon Tools fungerer fint, dog er jeg personligt ikke tilhænger af skrivebords app`en men kan til/fravælges under installationen)
(som med meget andet Freeware skal du være opmærksom under installationen, at der ikke indstalleres ekstra programmer )


Kan desværre ikke indsætte linket, men en google søgning på "hvordan bruges en iso fil guide win 8" giver en del gode resultater imo


God læselyst


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Winrar hjælper ikke - det har jeg jo skrevet!


At du måske ikke kan få Winrar til at gøre det, er jo ikke det samme som at Winrar ikke fungerer!   

Men som skrevet, send mig ISO-filen, så skal jeg pakke den ud...

M.v.h.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:47
Lidt sjovt, men vidste faktisk ikke at Winrar understøtter iso filer.

Vil da lige prøve at kigge på det, altid rart når programmer dækker flere ting :-)


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Mig69 Mig69 skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Software dannet via ISO, synes jeg er en besværlig måde at have med at gøre. - Men vi ser desværre tendenser til at ISO er det bærende element.
- Der findes programmer som skulle være nemt at omdanne og åbne ISO-filer med. Som f.eks. Virtual CloneDrive - men selv med det program, kan jeg ikke være sikker på, at det fungerer.

Spørgsmålet er, hvorfor ISO ofte vælges som løsning, når det tilsyneladende ikke er nemt at have med at gøre?   


Jeg må lige kommentere dette;
Er dette ikke et Forum, hvor man kan finde Hjælp & svar på div. problemer af teknisk karakter???
Er det så på sin plads at der er nogle, der kører hetz på folk, når de søger hjælp fordi de endnu ikke ved hvad disse "Mobbere" åbenbart mener -er viden man er født med.
Vi er alle forskellige & det burde der være plads til i dette Forum (Og Alle steder). Hvad skal udtalen; -når man får sig en computer, skal man også sætte sig ind i alt vedr. dén (Teknisk kunnen). D.v.s at man også skal vide det samme som en Mekaniker, når man køber én Bil.....?????   
Uden større forklaring; Det er jo komplet stupidt.
Så den der er Uskyldig, -kaster dén 1´ste sten. Eller måske opføre sig med mere omtanke & sympati.

UVIDENHED ER IKKE LIG DUMHED.Wink

Hold nu op med at agere offer, der er ingen som mobber.

Trådstarter spurte omkring iso filer og det er så blevet forsøgt forklaret mere eller mindre pædagogisk.
Der er folk herinde med viden i flere niveauer og de har givet deres besyv med omkring iso.
Måske kræver det at man sætter sig mere ind i tingene, før man kan se det smarte ved iso formatet. 
Men det er svært at forklare hvilke problemer som eksempelvis er blevet løst med iso formatet, hvis personen man prøver at forklare det til ikke er stødt på, eller kan forstå problemet.

Det har intet med dumhed eller tale ned at gøre, men det har noget med interesse for faget eller et behov som har gjort at man blev nødt til at tilegne sig den viden.

Der eksisterer ikke noget bedre alternativt til iso-formatet og derfor er det blevet så populært.

Til kommentaren om at sætte sig ind i ting. Så er man nok nødt til at have en mekaniker viden hvis man ønsker at skifte motoren i sin bil, men ikke for at køre i den.
Det samme kan siges omkring en computer - hvis man ønsker at benytte den som FreeNAS server. Så bliver man nok nødt til at sætte sig ind i tingene, da det er det samme som at kunne betjene kontor programmer, surfe eller sende en mail.


Redigeret af Cyberguyen - 15-September-2013 kl. 16:04
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Winrar hjælper ikke - det har jeg jo skrevet!


At du måske ikke kan få Winrar til at gøre det, er jo ikke det samme som at Winrar ikke fungerer!   

Men som skrevet, send mig ISO-filen, så skal jeg pakke den ud...

M.v.h.

Nu er WinRAR måske heller ikke det bedste eksempel, eftersom at programmet ikke findes i nogen gratis version.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:24
Winrar er shareware, som kan benyttes gratis af private! Derudover er det helt gratis de første 30 dage...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:29
Hent programmet ImgBurn (Gratis) og brænd ISO filen til en DVD.

Nemmere kan det ikke gøres, hvis man ikke har styr på at bruge en ISO fil uden at brænde den.

Winrar er også nævnt flere gange  og det virker perfekt til at udpakke ISO-filer. Men igen, hvis man ikke har helt styr på det, er det nemmeste at brænde ned på en CD/DVD.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:38
Når der er win7 på PC'en er der absolut ingen grund til at installere ImgBurn - eller anden software - da man blot skal dobbeltklikke på ISO-filen, så åbner Win7 det indbyggede brænderprogram, og er klar til at der isættes en CD/DVD.

M.h.t. Winrar er der jo intet at skulle holde styr på! Højreklik på ISO-filen og vælg enten "Udpak hér.." eller "Udpak til xxxxx", hvor xxxxx vil være en mappe som får samme navn som ISO-filen, så filerne udpakkes samlet i én mappe.

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Winrar er shareware, som kan benyttes gratis af private! Derudover er det helt gratis de første 30 dage...

M.v.h.

Er du sikker på at det må bruges gratis af private?


Venlig hilsen
KB
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:57
Man kan som alternativ til Winrar, bruge eks. 7-Zip som er freeware ( og også understøtter iso)
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 17:02
Den diskussion kører simpelthen i ring - folk logger af og på, uden af hæfte sig ved, hvad jeg har sagt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu