recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til strøm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til strøm

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til strøm
    Sendt: 25-September-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Så virker det - de to blå i den ene og den sorte i den anden... 1.000 tak for alle jeres inputs og en ekstra tak til Master_T som i en PM tilbød at komme forbi og hjælpe Clap

GlimRERne Big smile
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 18:31
Så virker det - de to blå i den ene og den sorte i den anden... 1.000 tak for alle jeres inputs og en ekstra tak til Master_T som i en PM tilbød at komme forbi og hjælpe Clap
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 16:03
Jeg har ikke fået kigget på det endnu, men regner med, at det bliver i aften... jeg skal nok lige give en tilbagemelding :o)
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 09:17
Hvordan går det med strømmen ?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 18:36
Som en anden sagde så prøv ellers evt at lægge et billede op af dit lampeudtag/nul.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 16:16
Jeg har fået læst alle jeres inputs - mange tak for dem. Jeg har ikke fået prøvet noget endnu, da vi tog i sommerhus i går og først lige er kommet hjem... jeg får først kigget på det i morgen for lige nu trænger jeg mest til at ligge på sofaen og "nyde" rødvinens eftervirkning Dead
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Se at få ringet efter en elektriker - OG DET SKAL VÆRE NU!!! Der er stor sandsynlighed for at du fjumser så meget at der går ild i lortet, og hermed er til fare for andre end dig selv.


Hold da op det lyder farligt!

Det er det bare slet ikke........

Afbryd strømmen, forbind de to blå og tænd for strømmen igen.



Klaus

Jo det er, når folk med ti tommelfingre roder med 230 volt


Der er ingen, der har talt om 10 tommelfingre... jeg har bare fortalt, at jeg ikke ved ret meget om strøm.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Se at få ringet efter en elektriker - OG DET SKAL VÆRE NU!!! Der er stor sandsynlighed for at du fjumser så meget at der går ild i lortet, og hermed er til fare for andre end dig selv.


Tak for omsorgen Kampus, men rooolig nu - og lad være med at råbe.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Men sluk da for strømmen på tavlen, sæt de 2 blå sammen, tænd igen så har du svaret.

Der kan jo højst smutte en sikring


Ja, det er vel det værste, der kan ske...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Så det I siger er, at de to blå skal samles - det virker ulogisk for mig, da det er de to med strøm i? Som sagt så aner jeg intet om det, men pga erfaringer fra andre ting i huset, ved jeg man ikke nødvendigvis kan stole på farverne Confused

Jeg siget at det lyder rigtigt at forbinde de to blå, men jeg ville ikke selv gøre det når jeg var alene hjemme.


He he - det lyder betryggende Smile
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 21:27
At sige det er ufarligt er for dumt. Der har før været brande, efter folk selv har roddet med el. Det kan godt være det går fint de 99 gange, men det er den ene gang hvor det går galt, at det er et problem og det lyder ikke til trådstarter har meget styr på det.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Se at få ringet efter en elektriker - OG DET SKAL VÆRE NU!!! Der er stor sandsynlighed for at du fjumser så meget at der går ild i lortet, og hermed er til fare for andre end dig selv.

Det han er igang med er 100% ufarligt, det værste der kan ske er en sprunget sikring (Forudsat at han ikke står med pølserne oppe i ledningerne når han tænderLOL).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu