|
Film på Samsung 55" f8005 tv ser kunstigt ud |
Besvar |
Forfatter | ||
pavens
Ny bruger Oprettet: 14-Oktober-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 11:54 |
|
Hej
Har lige købt det nye Samsung f8005 tv. Selve tv'et er flot når man ser alm tv på det, når jeg så smækker en blu Ray/ eller alm dvd film på, så ligner det, ja hvordan skal man sige det, noget kunstigt skidt, som man selv kunne have optaget med et mellemklasse video cam, tingene i baggrunden ser kunstige ud hvad kan man gøre ved det? Har prøvet alle de forskellige guides der har været mulige at finde på nettet med kalibrering, har sat den til film osv., lige meget hjælper det, kvaliteten er den samme, dvs. ringe. Forslag søges, og er der andre som oplever det samme som mig? m.v.h. pavens |
||
Wolff
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du skruet helt ned for skarpheden og slukket for Motion Plus?
|
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
brug disse indstillinger
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1371109845 går udfra det er lcd/led versionen du har købt hvis det ikke hjælper noget, så er led nok ikke lige dig især hvis du kommer fra et plasma tv synes der er en del, som har prøvet lykken med led tv men er gået tilbage til plasma igen Plasma giver bare et andet billede, som et led ikke kan indstilles til et samsung f8005 i plasma version, giver et noget andet billede i min verden et noget mere naturligt billede Redigeret af xcardman - 14-Oktober-2013 kl. 12:59 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sjovt du skriver det, for dette TV findes nemlig ikke i Plasma version
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
du har ret Redigeret af xcardman - 14-Oktober-2013 kl. 13:38 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Plasmaversionen hedder i år F8505 (i Norden). F8500 udenfor Norden.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
pavens
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det har jeg, har også fulgt den guide, der henvises til længere nede på siden uden de store resultat, havde et plasma tv før.
Men synes at billedet som sagt står rigtig pænt/skarpt ved alm tv. Elgiganten talte om en spyder man kunne sætte på, men vil det overhovedet hjælpe på mit problem mon? |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis tv'et står flot ved TV signaler skal de da mindst lave tilsvarende ved bluray.
Du må have nogle indstillinger som ikke er på plads, eller din bluray afspiller er meget ringe. |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En Spyder vil ikke give dig et bedre resultat end du kan opnå med de foreslåede kalibreringsindstillinger, med mindre du decideret kører den via en PC og anden software end der medfølger.
Men har du husket at indstille tv'et på begge indgange (tv og den HDMI, som Blu-ray-afspiller er tilsluttet)? Husk, at man kan have forskellige indstillinger for hver indgang på tv'et.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
pavens
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Efter at jeg havde rodet med diverse indstillinger og især "Motion Plus" som jeg åbenbart havde sat til aktiv, hjalp det at slå den fra, det var det der gjorde den store forskel synes jeg. Så ser det ud til at spille igen :) Takker mange gange for de gode råd/forslag. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som Rasmus skriver, så skal det gøres for hvert input du bruger, dvs. både når du ser TV, når du ser film fra en HDMI-port og når du ser film fra en USB-stick mv. TV'et giver mulighed for at køre med forskellige indstillinger for hver enkelt kilde.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |