recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor vs Ikon vs andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali lektor vs Ikon vs andet

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:43
Uden at ha brugt tid på det, vil jeg tro at subs hælder til klasse D pga. køling og det at klasse D lyden - konsensus syntes at være: den er sjælløs - ikke er så gennemtrængende.

Du syntes ikke det er underligt at der er så få der benytter klasse D trin i konventionelle forstærkere? Specielt set i det lys at teknologien er "perfekt".. Må indrømme at 2x245 watt på noget der max trækker 390 - var det 290? - høre til noget af det underligste jeg har hørt. Det mest underfundige er dog dit postulat om at producenterne bare finder på et tal alt afhængigt af om de vil have en grøn profil eller om de vil imponere.. Det lyder faktisk ulovligt.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:40
Mht til angivelsen af strømforbrug, er mange andre fabrikanter jo ikke et hak bedre. Cambridge er jo i modsatte grøft. De tror jo højere tal vi skriver bagpå, jo flere kunder vil vælge vores produkt i troen om de kan mere end de andre. Eksempelvis den tidligere nævnte Cambridge 840W effektblok der ikke magtede og trække en simpel højttaler som Heco Celan 800, selvom der stod 2200W bagpå maskineriet. Når så en Rotel klasse D effektblok med kun 280W skilt bagpå, kan drive dem til deres absolutte max, er Cambridge jo lige så meget til, og lukke op og skide i.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:33
Nu har de så sjovt nok også en kæmpe i fordel i og med de har valgt og lave deres større modeller, og efterhånden også mange af de mindre, med klasse D teknologi. Det giver unægteligt en kæmpe fordel, mht til effektivitet og udgangseffekt. Hvorfor tror du så mange highend subwoofere benytter klasse D?

Og Pioneer er jo ligesom langt fra de eneste der opgiver "underlig" strømtræk tal bagpå deres klasse D apparater. Rotel og B&W er også med på den vogn, plus mange mange andre.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:27
Hmm.. Træerne gror åbenbart ind i himlen ved Pioneer.. Ikke alene laver de flere watt end alt, så de bruger ingen strøm når de gør det.. Plus de vælger at opgive et gennemsnits strømforbrug, da det reelle træk er irrelevant.. Damn..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:08
Nu ejer jeg selv en LX-75 som er 98% magen til LX-85, og har samme klang, samme strømforsyning osv. Det er min egen personlige erfaring, at de har lige siden indførsel af klasse D3 haft en meget varmere klang end tidligere.

Whathifi er nogle inkompetente klaphatte, de går ikke særlig meget i dybden i deres "test's". Og tvivler rent faktisk temmelig meget på, at de udnytter rumkorrektionen fuldt. Javist de kører muligvist en autokalibrering og stoler blindt på denne. Men derfra til og lave en manuel kalibrering med prof måleudstyr(som jeg selv), er der en verden til forskel.

De andre spiller også fremragende efter en Audyssey Pro kalibrering, men med en autokalibrering har jeg oplevet Audyssey booster diskant/mellemtone i forhold til pure direct, og det skærer i ørerne ved højere volume.

Den eneste grund til jeg "fremhævede" SC2022 overfor trådstarter, er udelukkende fordi det så meget en bedre og kraftigere amp end T757'eren, og så ovenikøbet meget billigere når der bliver bestilt fra Tyskland. Jeg ved fra mit eget setup, at Lektor serien er glade for de kraftige klasse D amp's, og man får bare unægteligt meget mere power for pengene ved Pioneer, end du gør ved NAD og Yamaha, om du kan li' det eller ej, så er det bare sådan landet ligger.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 08:29
Og husk også 3 grader varmt vand er koldt men det er 5 grader varmt vand også
Kan man lide Pioneer lyden bedre, ja så vælger man den, og på visse højttalere er det også bedre.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 08:22
Sjovt nu du selv henholder dig til testsider.
Læs lige Whathifi som tester lx85 og lx86 skriver brighter balance, og Care in system partnering.
Dette for jeg på ingen måde til at blive varm lyd.
Bortset fra det er jeg ikke i tvivl om det er fantastiske receivere, de bliver samtidigt godt bedømt.
Dog gælder dette også eksempelvis Yamaha,Onkyo og andre.
Så lad nu være med at bare fremhæve Pioneer somom du var impotør, andre mærker spiller også godt.
Min holdning er faktisk at vi i eksempelvis 10000 kr. Klassen taler smag og behag, også i design kan være afgørende.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 23:38
Du sammenligner jo netop ikke bare to produkter. Du skrev Pioneer og Yamaha UDEN nogen modelbetegnelser, dvs generalisering af selve mærket!

Der er en verden til forskel i klang fra LX81 til LX85. Det er skrevet utallige steder om folk som har været imponeret over hvor meget mere, Pioneers egen klasse D3, lyder musikalsk med krop og varme, i forhold til den kolde og kliniske B&O ICE power.

Jeg kan fint bruge målingerne, hvis man kan læse og forstå dem, er de faktisk endda meget nyttige.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 23:05
Armani de målinger du henviser til, kan ikke rigtig bruges til noget...
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Leviathan den der generalisering med at det ene mærke lyder "sådan og sådan", og det andet mærke "sådan og sådan", er til og lukke op og SKIDE i. Nu har jeg både ejet LX52 og LX75, og de to lyder vidt forskelligt!

Da Pioneer gik væk fra B&O ICE power til deres egen klasse D fik de netop meget mere varme i klangen.
At ordet generalisering kommer fra dig - ift. hvad du skriver i denne tråd - ser jeg som noget af et paradoks. Men det er da godt, at du er glad for din receiver :) Jeg må ikke sammenligne to produkter mod hinanden alene, men det må du gerne?

Indrømmet jeg har ikke hørt noget nyere end Susano og LX81 fra Pioneer (jeg sammenlignede LX81 mod Yamaha Z7). Jeg har hørt rigtig meget klasse d efterhånden, og meget lidt af det tiltaler mig. (Halcors MC-serie er en af undtagelserne). 

Igen det bliver for meget snak og ligegyldigt for trådstarter, der selv må ud og danne sig en mening.

Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 22:48
Jo man kan ikke bruge opgivelsen til så meget. Det er jo netop der jeg gerne vil hen. Men lyden af den tror jeg nu ikke fejler noget. Dog nok ikke 27000,- værd :-)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 22:08
Og i deres "info sheet" skriver de 300W, gør de forskellige opgivelser så ikke bare B&W's opgivelser endnu mere utroværdige? http://www.bowers-wilkins.com/Downloads/Product/InfoSheet/ENG_FP30414_DB1_info_sheet.pdf
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu