recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor vs Ikon vs andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali lektor vs Ikon vs andet

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:


jeg har selv ejet pioneer lx 83, og den var et strømstærkt monster.. Der er power i så det vil noget... Den spillede nu også ganske flot, men at kalde den varm, det vil være ulovligt.


Nu var det ikke LX-83 vi snakkede om. Og ja SC-2022, LX75/85 er meget varmere i lyden.

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:


Nu ved jeg godt lx 83 var sidste udgave med b&o ICE, men jeg synes at have læst flere steder at modeller efter ikke var nær så effektfulde


Korrekt. LX82/83 var væsentlig stærkere. Især i 5 og 7 kanals drift.
Det ændrer dog ikke på det faktum de nyere LX modeller stadig er overlegne mht udgangseffekt i forhold til mange af konkurrenterne i samme prisklasse. De helt nye LX77/87 er i øvrigt blevet opgraderet og ligger nu meget tæt på de gamle B&O i udgangseffekt.

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:


At pioneer er det eneste alternativ i den klasse mener jeg slet ikke er sandt... Både onkyo og Yamaha laver fremragende produkter, og i min verden lyder begge mærker bedre end pioneers billige serier, der har altid været stor forskel på lavere serier og lx modellerne...


SC2022 er næsten identisk med LX75 i opbygning, og er ekstremt meget mere vellydende end de billige VSX serier. Igen lad dig ikke snyde af den voldsomme rabat der er på denne amp, når den bestilles fra Tyskland.

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:


Så vil jeg i øvrigt blæse på om pioneeren kan spille en smule højere, når lyden generelt ikke er tiltalende... Men nu det jo så min subjektive holdning ;)...


Har du hørt SC2022? Nej vel, SUPER :-)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 07:21
Ja.. Jeg er håbløs..

"Næh det fortæller bare at watt angivelsen på den pågældende Pioneer´s strømforsyning, intet har med dens max strømtræk og gøre. Når de har fået den til og levere 2x247W i 4 ohm 1%THD, er det jo nemt og regne ud den trukket minimum 5-600W fra stikkontakten."

Hvorfor står der så 290w i consumption?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 08:13
Noget andet.. Nu ved jeg godt jeg bliver meget mere håbløs og belastende.. Men du sammenligner watt 1 til 1 på tværs af opbygninger (som i klasse D vs A+B) .. Så må XTZ A100 D3 - i din optik - have en knap der gør den ringere, i og med den går fra 2 x 100 watt i 8 ohm til 2 x 50 watt i 8 ohm hvis du slår den over i ren klasse A. Hvis verdenen er skruet sammen som du vil have os til at tro den er, så giver det jo ikke nogen mening at indbygge sådan en funktion.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 08:29
Det eneste jeg høre folk gør - du er så undtagelsen - er at slå clipping fra, det giver bedere lyd kvalitet.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 08:30
Armani Thomas

Nu påstår du så at SC2022 lyder meget varmt, det skulle undre mig meget, nu har jeg ikke hørt lige DEN model, men jeg har hørt mange forskellige Pioneer under forskellige forhold... Der har ABSOLUT IKKE været nogen af dem der har været DECIDERET VARMT lydende... De har på ingen måde været "fede" i lyden ligesom f.eks. Harman Kardon, Nad, Naim osv. De har alle haft en neutral/klinisk tilgang til tingene, selv deres stereo produkter fra G Clif serien er ikke varmt lydende... Så det skulle være meget mærkeligt, at lige netop den model du henviser til, skulle være exceptionel varmt klingende. Specielt når man typisk læser på diverse amerikanske forums, at folk er rystende enige om at de er neutrale/lyse lydende...

Desuden så tror jeg næppe Pioneer bliver glad, når du sammenligner deres LX serie med de lavere serier, så med mindre du kan henvise til nogle konkrete opbyningsdokumenter, hvori der er beskrevet de er bygget af samme komponenter, så tvivler jeg på det. :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:05
Therien nu snakker du jo udenom, istedet for blankt at indrømme du ikke magter og læse forstærkernes opgivelser korrekt :-D

"Hvorfor står der så 290w power consumption"

Som sagt en milliard gange, så er MIT bud/gætværk, at tallet er en indikation af det forventede gennemsnitlige strømtræk ved almindelig surround brug/filmafspilning. Og tag så lige i mente at f.eks. den tidligere topmodel/effektmonster LX-90 SUSANO med en kampvægt på 35,5kg og vejlededende udsalgspris på 50000,- var i stand til og levere 10x140W med træk på ALLE kanaler SAMTIDIGT. Og hvad tror du så der stod bagpå den?!? 550W kan jeg afsløre for dig. Hvis du vitterligt selv tror på at 550W var det maksimale, det kraftigste effektmonster Pioneer nogensinde har produceret, kunne trække fra stikkontakten, så er du nok det jeg ville kalde eksceptionel naiv.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:15
Jeg erkender blankt jeg ikke orkede at gå i dybden med den kommentar. Det skulle jeg ha gjort - beklager. Jeg ved godt de opgiver dem forskelligt, jeg er bare bedøvende ligeglad da erfaring har vist at det ikke er det vigtigste.

Ja du gætter.. Og så længe det er det eneste der ligger til grund for dit argument, kommer vi ikke videre - The end.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:32
Therien ang XTZ'eren, vil jeg bare sige jackpot og hurra.

Har hørt fra flere de foretrækker og have den amp i klasse a/b mode. I klasse A taber den pusten hurtigere og forvrængning optræder tidligere. Skal du ikke høre så højt musik, eller har du et par let trukne højttalere ja så kan du sætte den over i ren klasse A. Dog rapporterer folk om de ikke kan høre den store forskel.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:37
Så du mener seriøst at LX-90 til 50000,- udgangseffekt på 10x140W, trækker det samme fra stikkontakten, som f.eks. en af Pioneers mindste modeller VSX-923???

Der står 550W bagpå dem begge. Du bliver mere og mere underholdende :-D
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Therien ang XTZ'eren, vil jeg bare sige jackpot og hurra.

Har hørt fra flere de foretrækker og have den amp i klasse a/b mode. I klasse A taber den pusten hurtigere og forvrængning optræder tidligere. Skal du ikke høre så højt musik, eller har du et par let trukne højttalere ja så kan du sætte den over i ren klasse A. Dog rapporterer folk om de ikke kan høre den store forskel.


Jeg har sjovt nok hørt det totalt modsatte fra flere det mener de kan høre forskellen, selv kan jeg ikke høre det - endnu en erfaring der indekere at du bruger for meget tid på watt. Den bliver varm som helvede - that is it.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 10:17
Rasmus8D

Hvis du nu havde været lidt mere vågen, havde formentlig bidt mærke i at 2022'eren har arvet SC betegnelsen fra LX serien, og at de har udeladt VSX navnet fra de billige modeller. Dette er netop for at indikere den har de samme klasse D3 moduler som LX serien, og dermed en klang der ligger meget tæt op af disse.
Og så syntes jeg du skulle høre en ordentligt kalibreret klasse D3 maskine, inden du udtaler dig yderligere om deres klang. At du har hørt en masse af de gammle med B&O ICE kan vi ikke bruge til så meget.
Og igen jeg har LX75 i min egen stue, så jeg behøver ikke lige som dig, at "tro noget jeg vist nok har læst engang på et amerikansk site". Jeg VED hvordan den lyder. Min gamle LX52 var en skrigehals i forhold. Og det samme kan jeg sige om NAD C375 og Harman Kardon AVR635, som du ellers beskriver som varmt lydende mærker.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Så du mener seriøst at LX-90 til 50000,- udgangseffekt på 10x140W, trækker det samme fra stikkontakten, som f.eks. en af Pioneers mindste modeller VSX-923???

Der står 550W bagpå dem begge. Du bliver mere og mere underholdende :-D


Det er det står! Jeg er enig i at det ikke giver meget mening! Pioneer skriver dog i deres pressebavl at de laver mere effekt på lavere forbrug. Lad være med at være så skide nedladende og bevis din teori istedet for. Det eneste du har præsteret er poste sound and visions anmeldelser, skrive hvad andre siger, dog med den ene undtagelse af lyden på Pioneer - her står du helt alene.

Skriv igen når du har af eller bekræftet om alle producenter lyver. Hvor vigtige watt er på en 7000 kr receivere er åbenbart op til den enkelte, og vi er ikke enige.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu