recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor vs Ikon vs andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali lektor vs Ikon vs andet

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 10:45
Og igen jeg har LX75 i min egen stue, så jeg behøver ikke lige som dig, at "tro noget jeg vist nok har læst engang på et amerikansk site".

Pudsigt, for det lige præcis den tjeneste du forventer vi BARE giver dig - bare at tro på dig, uden nogen relevant dokumentation.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 10:51
Har den kære "Audiogon" mon oprettet ny bruger og svigtet sin evige kærlighed til Onkyo...Wink
 
Her er en lille test af de forskellige maskine i trådstarters målgruppe.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 11:54
Therien

Jeg påstår ikke at de lyver. Læs nu hvad jeg skriver! Imodsætning til mange andre skriver Pioneer iøvrigt ikke "MAX" foran Power Consumption. Hvorfor mon?

Og kan du forklare mig hvordan man kan hive 7x198W kontinuerligt ud af samtlige kanaler, hvis max peak strømforbrug lå på 550W?

http://www.soundandvision.com/content/pioneer-elite-sc-09tx-av-receiver-measurements
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:25
Fair nok, jeg lader mig spise af med den forklaring. I modsætning til andre producenter kan vi så ikke regne Pioneer på dette punkt.. Underligt, men jeg orker ikke mere..

Nej det kan jeg ikke.......... Det spurgte jeg dig om (2 x 245 watt / 290 watt forbrug) for x antal indlæg siden, du svarede ved linke til sound and vision og bragte hele DB1 farcen på banen. Nu spørger du så mig... Skal vi ikke bare sige det var det og komme videre..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:28
Armani - hvis du ikke synes Harman kardon (nu nævner du selv 635 som jeg pudsigt nok selv har ejet et par år) ikke er varm/fed i lyden, så tror jeg bestemt slet ikke på dine udtalelser... At kalde den andet end det er efter min subjektive mening lodret ukorrekt.

Desuden kan vi ikke bruge dine udtalelser om din over kalibreret pioneer til noget som helst, sagen er jo hvordan den lyder i pure direct... Desuden det med forum jeg snakkede om, er de amerikanske av forums, hvor FLERE brugere er af samme overbevisning, at den stadig er kold klingende...

Men nej, har ikke hørt særlig meget på de nyere pioneer modeller, men det lyder da utrolig lovende hvis de pludselig har ændret så markant lydprofil...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Det eneste jeg høre folk gør - du er så undtagelsen - er at slå clipping fra, det giver bedere lyd kvalitet.


I modsætning til NAD´s clipping protection, har Cambridge´s ingen effekt på lydkvaliteten. Derfor har de udeladt en switch til og slå det fra. Havde jeg kunnet slå det fra, havde de i øvrigt resulteret i et par ødelagte højttalere.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men nej, har ikke hørt særlig meget på de nyere pioneer modeller, men det lyder da utrolig lovende hvis de pludselig har ændret så markant lydprofil...


Syntes du skal prøve og give dem et lyt. De ejere jeg har skrevet med, har også været utrolig imponeret over dens musikalitet. Jeg kunne høre det første gang jeg tændte liv i den, altså uden kalibrering og i pure direct, der var en markant forskel i diskanten, og mere varme i mellemtonen, og ikke mindst mere punch i bassen, i forhold til min gamle LX52.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:48
Okay, jamen så er den Cambridge jo ikke en krone værd.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:35
Den lød sådan set rigtig godt, indtil den nåede sin grænse. Så sammen med andre højttalere kunne den såmænd have været fin nok. Det var først da min pre(lx75) kom over -7.5db der opstod problemer, og der spiller det temmeligt højt.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:50
Armani, hvilke højttalere trækker du? (ved ikke om det har stået tidligere et sted, beklager i såfald)

For du får da godt nok hugget liv i det! Når min LX83 kom over -15db så synes jeg godt nok det var øredøvende højt... :D
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:58
Det er nogle Heco Celan 800. På papiret har de en høj følsomhed, men syntes ikke helt det virker sådan i praksis. Men forskellen kan også ligge i vores mcacc kalibrering med levels/gain på de forskellige kanaler.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 15:02
Iøvrigt er min stue 60m2, det har vel også en del og sige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu