recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma, hvad ville I gøre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma, hvad ville I gøre

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 00:26
Synes du har været mere end forstående. Personligt havde jeg ikke ladet en handel gå tilbage, hvis jeg var sikker på at grejet virkede ved afsendelse og det er efter min mening helt op til køber at vælge transportmetode/forsikring efter deres temperament og så må de tage konsekvensen, hvis der er skader/fejl (varen skal selvfølgelig emballeres godt etc.)
Når sælger så oveni begynder at skille den ad og pille i den, er det jo helt grotesk at han forventer at handlen kan gå tilbage.
Så hav bare god samvittighed...
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 19:23
Jeg syntes også som du at en handel til 10.000,- er meget risikabel at lave uden at teste udstyret.

Men sket er sket, og han gør det nok ikke igen. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi sætte mig ind i, hvad han har tænkt da han tog loddekolben og begyndte på at lave den reciever.

Jeg har som udgangspunkt et maks på 500,- det er dog blevet til 1000,- et par gange. Ellers tør jeg simpelthen ikke at handle på den måde. Alt under 1000,- ser jeg lidt som en risiko. Jeg har måske handlet 100 gange i mit liv på den måde og det vil statistisk set gå galt nogle gange, men heldigvis sparer / tjener man jo lidt på de andre handler såee.. 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 20:20
Det lugter vildt meget af at han ikke havde rent mel i posen til at starte med, så piller han i den selv for at dække over han enten har pillet ved den eller at den intet fejlede og at den så gør nu...

Uanset hvad er man da snot dum og begynde og pille ved noget man lige har aftalt at sende retur, jeg tror ikke han er så dum... Det lugter ;)...

Det er sgu folks egen risiko når de ikke gider hente ting til 10.000kr, jeg kunne aldrig selv drømme om at få en så dyr ting sendt, slet ikke når man ved hvordan posten kaster med tingene...

En rigtig øv sag, men jeg forstår dig godt, du lidt ligesom mig... Du sidder sikkert og har lidt dårlig samvittighed, selvom du ikke på nogen måde burde have det... ;)

Se på den lyse side, han kan nemt få den fikset ved en lokal hifi pusher... Og så har han en lækker maskine i mange år ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 20:45
Tak for jeres opbakning allesammen. Og helt enig, jeg forstår det simpelthen heller ikke. Og jeg tror slet ikke han kunne  forstå, hvorfor jeg synes det var så slemt, at han selv havde forsøgt at reparere den. Og nej jeg havde sgu ikke godt med at ringe og sige, at nu er det slut. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Til slut sagde han , at han ville forsøge sig via PayPal, da handlen var via dem. Så sagen kan vise sig ikke at være helt slut for mig. Så håber jeg bare PayPal er fornuftige.
Yikes ................. Paypal er notorisk berømte/berygtede for at tage købers side. Du kan godt risikere store problemer med at overbevise dem.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 08:32
Men han har en film optaget med at den virkede hjemmefra, og beskeder om at han begyndte at lodde på den selv. Det er jo ikke fordi han ikke har modtaget sin pakke
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 09:47
Ja stampe, det er desværre også, hvad jeg har hørt. Så sagen er ikke afsluttet endnu, før der er gået 40 dage for mig. Jeg har ikke modtaget nogen klage endnu, så jeg håber på, køber har indset, at han gjorde noget forkert. 

Som Sploink siger, har jeg både en video af, at den virker inden jeg sendte den, jeg har T&T nummer på pakken (hvor der står den vejer 30 kilo). Jeg har en sms-besked fra køber, hvor der står, at han har loddet i maskinen, hvor der samtidigt står, jeg håber det er ok, vi gjorde det, så det fremgår tydeligt, at han har gjort det uden at spørge mig. 

Hvis det ikke er bevis nok, ja så er der noget galt med PayPals sælgerrettigheder imo.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 11:50
Så fik jeg en klage fra køber via PayPal... Hmm nogen, der har erfaring med sådan noget? Det er på engelsk (hvilket ikke i sig selv er et problem) men min sms fra ham er jo på dansk. Det er et problem måske? Jeg kan heller ikke se, der er mulighed for at uploade noget... Virkelig mystisk! 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 12:52
Hvordan er ordlyden fra Paypal og køber? Du må da kunne skrive noget til dit forsvar...
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 12:57
Videoen kan jeg ikke bruge, da man slet ikke kan uploade videoer fik jeg at vide (og at man ville kunne snyde med datoen)... Men fik uploaded to sms'er fra køber, hvor der står, han har pillet i maskinen. Jeg snakkede med en fra PayPal, og de vil have dokumentation fra en autoriseret mekaniker, at den er i stykker. Ja tak, det er jeg klar over, men hvordan kan de se, hvad han har lavet, og hvad der er sket i transporten? Som jeg har forstået, har han ret til at sende den tilbage, hvis han kan dokumentere dette, for mig at se, er det et umuligt projekt... 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Videoen kan jeg ikke bruge, da man slet ikke kan uploade videoer fik jeg at vide (og at man ville kunne snyde med datoen)... Men fik uploaded to sms'er fra køber, hvor der står, han har pillet i maskinen. Jeg snakkede med en fra PayPal, og de vil have dokumentation fra en autoriseret mekaniker, at den er i stykker. Ja tak, det er jeg klar over, men hvordan kan de se, hvad han har lavet, og hvad der er sket i transporten? Som jeg har forstået, har han ret til at sende den tilbage, hvis han kan dokumentere dette, for mig at se, er det et umuligt projekt... 

Se at få lukket dit kreditkort så de ikke kan trække pengene fra det.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 13:13
Er det ikke køber der så selv må få fat i en mekaniker for at påvise fejlen? Forstærkeren står vel trods alt også stadigvæk ved køber?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu