recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uheld med iPhone 5, kan det fikses?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uheld med iPhone 5, kan det fikses?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uheld med iPhone 5, kan det fikses?
    Sendt: 26-December-2013 kl. 13:21
Jeg kom i går til at vælte en kop kaffe ud over min iPhone 5, øv! Jeg synes jeg fik den slukket og tørret hurtigt af, men åbenbart ikke hurtigt nok, for i dag virker den nemlig ikke optimalt.

Jeg kan ikke høre hvad folk siger når jeg sætter den til øret, men hvis jeg sætter medhør/højttaler på, så kan jeg godt hvad folk siger, altså ud igennem den anden højttaler.

Det sjove er så, at højttalere virker fint når jeg snakker med folk, men ellers virker den ikke, og jeg har selvfølgelig sikret mig den ikke er på lydløs. Men musik, ringetoner, filmklip osv. osv. kommer der ikke lyd ved, og hvis jeg skruer op og ned på siden, så tror telefonen at der er hovedtelefoner sat i, da jeg regulerer lydstyrken for hovedtelefoner.

Er det fordi jeg har fået kaffe i telefonen, eller kan man fikse det på en eller anden måde?
          
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 13:30
Øv hvor surt ..Jeg ville ryste alle de dråber vand ud man kan , og så lægge den ind i ovnen . Prøv med 50 grader i 2-3 timer...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 13:31
Læg den på en varm radiator!

Hvis der ikke er sukker og mælk i kaffen, skulle der være en chance...

Redigeret af Kampus - 26-December-2013 kl. 13:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 13:50
Ovn og radiator er for sent, den er tørret siden i går.

Du har fået kaffe ind i hovedtelefonstikket og nu tror telefonen at der er hovedtelefoner koblet til hele tiden og derfor slår den "ørehøjttaleren" fra.

Den skal adskilles og renses i destilleret vand eller sprit.
Der er masser af udbydere af den slags reparationer eksempelvis
http://phonehospitalet.dk/iPhone-5-Vandskade-reparation

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 15:00
Så hvis radiator og ovn er for sent, vil det så sige jeg må tænde min telefon igen? For jeg må indrømme jeg var lidt fuld da det skete, så fik den ikke slukket med det samme, så skadet er sikkert sket?

Men jeg må lige undersøge det link Klaus smider.
          
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 15:58
Nogle foreslår at man lægger den slukkede tlf i en pose ris et par døgn. Det skulle trække fugten ud.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 16:05
Det kan jeg også prøve, men telefonen har jo været tændt nu og det er 12 timer siden det skete, men det er da et forsøg værd :)
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 17:12
Den med risen er meget udbredt, det hjælper bare ikke noget.

Hold den slukket og find en reparatør i nærheden.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 26-December-2013 kl. 17:13
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 17:56
Om den med risene virker ved jeg ikke, så meget erfaring har jeg ikke med våde telefoner, men det koster kun risene at prøve. Så skulle jeg være uheldig vil jeg da gøre forsøget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 18:06
Derfor skal man gemme de små Silica poser der ofte ligger ved elektronik. De suger fugten til sig! Så i en frysepose med tlf sammen med en håndfuld Silica poser.

Redigeret af Kampus - 26-December-2013 kl. 18:07
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 18:43
Problemet er ikke vandet/fugten, men det der har været i vandet/fugten af andre ting og sager. Derfor bruger man destilleret vand til at gøre elektronik rent i.

Elektronik (som eksempelvis en iPhone) tager ikke skade af at være tændt nedsunket i destilleret vand.

Men er det nu kaffe (eller endnu bedre end irish coffe) der er i telefonen, så tørrer vandet ud, mens alle "restprodukterne" bliver i telefonen og bliver ved med at drille. Nogle restprodukter er ledende i tør tilstand, andre i fugtig. Disse vil så (uanset om telefonen har været begravet i ris eller sillica) suge fugt næste gang telefonen er i en varm lokke eller lignende og give problemer igen.

Derfor: Få den renset.

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 18:47
Underligt, pludselig så virker lyden igen, og den har bare lagt standby på sofabordet, da jeg var indstillet på at prøve på at få den fikset, men pludselig så modtog jeg en sms med lyd, og nu kan jeg også høre noget igen når jeg ringer.

Men måske jeg skulle få den renset alligevel, for måske det kommer til at drille igen?
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu