|
Tak Samsung |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2014 kl. 16:40 |
http://www.dustinhome.dk/page/1322/pixelfejl-tft-skrme-iso/?groupSet=8&mgroup=4380
Linket til mit skrevne kl 16.33 kom ikke helt med |
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.dustinhome.dk/page/1306/pixelfejl-tft-skrme/
omkring pixelfejl ved bestemte producenter |
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er lavet en standard iso som producenterne må overholde. På nedennævnte link ses denne. Et andet sted på siden kan man finde de forskellige producenters retninglinier. Også Samsung. Desuden er det ikke ligegyldigt hvor på skærmen pixelfejlen befinder dig.
http://www.dustinhome.dk/page/1306/pixelfejl-tft-skrme/ |
|
wicca
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forbrugerombudsmanden mente ikke, at han/hun havde tid til at tage sagen mod Samsung op.
Så hvad....nu har jeg vel så bare tabt og står tilbage med et klart ringere tv end før det gik i stykker. Øv øv øv. Er nok bare blevet den erfaring rigere, at jeg ikke skal gå efter Samsung og deres lavere priser igen. Her er indsat et billede af skærmen i sort tilstand. |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt enig med Otto, at man bør formulere sig ordentligt.
Til gengæld har jeg en rimelig forståelse for, at nogle gange er tingene (sagen) så indlysende tåbelig, så det er svært at abstrahere fra, så man netop kan opfører sig ordentligt. Den her sag er efter min mening en af dem. Jeg vil dog alligevel anbefale, at man snakker/fremføre sin mening ordentligt. Til oprindelig skribent. Som en anden også er inde på, så er din sag mellem dig og din forhandler. At Samsung i det her tilfælde er gået ind og ydet en service, det ændre ikke ved, hvem der har ansvaret. Er du utilfreds med Samsung´s service, (hvilket jo er indlysende, at du er/skal være), så skal du derimod henvende dig til forhandleren. Det er i orden du har taget den første dialog med Samsung, men jeres enighed er ophørt. Så står sagen mellem dig og forhandlerne. Proceduren er simpel og som også før beskrevet. Kontakt sælger/forhandler med det du er utilfreds med, forklar dem at du ikke kan blive enig med Samsung. Hvis sælger fortsat mener, at det er en sag mellem dig og Samsung, så ser sagen helt anderledes ud. (Det vil faktisk nok være det bedste der kunne ske, næst efter at få skiftet dit panel, for den del vil de få ualmindelig svært ved at argumentere for).
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes sarkasmen træder fint igennem uden brug af ukvemsord. Jeg synes i det hele taget det er en træls udvikling, at folk i stigende grad bruger øgenavne og ukvemsord når man vil beklage sig over ét eller andet. Det gavner intet, og slet ikke éns egen sag, da ens kritik bliver taget mindre seriøst hvis man ikke fremfører den seriøst.
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal på skrift rette henvendelse til sælger, med en kort gennemgang af hændelsesforløbet. Og især lægge vægt på, at dit tv efter reperation er blevet dårligere / forringet.Du kan også ringe til sælger, med de samme oplysninger, men det udelukker ikke brevet.
Du skal også fremsende brev til Samsung, disse breve skal bruges som dokumentation, hvis der rejses en sag via "klagenævnet". Husk kopier af alt.
Redigeret af JeTex - 13-Januar-2014 kl. 12:15 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
wicca
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg stillet Forbrugerombudsmanden spørgsmålet. Så må vi se hvad der sker i sagen.
Der er vist om til 3 ugers responstid. |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4258 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv lige at spørge den kære rie om du virkeligt skal være dårligere stillet af deres garanti? Altså dit tidligere panel var der jo ikke pixelfejl på? |
|
wicca
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er i øvrigt Samsungs svar på min klage efter jeg fik panelet med pixelfejl sat i af Service Center Gruppen:
Hej Thomas Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. Clouding og grønne pixels er ikke dækket af garantien. Der er derfor ikke en fejl på produktet i Samsungs øjne. Hvis du gerne vil reklamere over fejlen skal du tage kontakt til din forhandler. Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen. Med venlig hilsen Rie Samsung Support |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad siger købeloven da om pixelfejl?
Klaus |
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg synes egentligt det er mærkeligt, at man via handelsbetingelser, kan omgå købeloven og bare sige, at en fejl ikke er en fejl, hvis den er grøn i stedet for hvid. Fejl bør rettes. Det gør det da heller ikke bedre, at køber i princippet ikke acceptere handelsbetingelserne skriftligt.
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |