recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tak Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tak Samsung

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tak Samsung
    Sendt: 09-Januar-2014 kl. 12:33
Jeg købte sidste december et Samsung 46ES8005 TV, som jeg bare var super glad for indtil der ikke var noget billede på i oktober 2013.
Jeg kontaktede Samsung Support, som uden problemer sendte en tekniker hjem til mig fra Service Center Gruppen.

Teknikeren konstaterede, at panelet var stået af, og udskiftede derfor panelet til et splinternyt, som han pakkede op hjemme hos mig.
Men efter han er gået og jeg får set på mit tv, opdager jeg en stor grøn pixelfejl lige mit i skærmen, som bare er fuldstændig umulig at overse og helt umulig at ignorere. Den generer virkelig tv-oplevelsen og min hustru opdagede den også straks.

Jeg kontakter igen Samsung Support, som giver mig ret i, at det er irriterende på et helt nyt panel.
Derfor sender de igen en tekniker fra Service Center Gruppen. Teknikeren har igen et helt nyt panel med, men da han kigger nærmere på pixelfejlen, konstaterer han at den er grøn.
Fordi den er grøn må han ikke skifte panelet for Samsung, konstaterer han.
Hvis den til gengæld havde været hvid, ville han skifte panelet ud. Han sagde, at hvis jeg havde over 7 farvede pixelsfejl, så ville han udskifte det. 7!!!!!!
Så det ender med, at han tager afsted igen, uden at foretage sig noget som helst.

Så står jeg her med et hundedyrt tv med en fed pixelfejl lige midt i billedet.

Jeg skrev til Samsung Support og beklagede mig, men de var nu iskolde.

Måske har Samsung bare handlet ud fra deres retningslinier og betingelser, som jeg kunne have sat mig ind i inden køb.
Men hold nu op...de sætter et nyt panel i mit tv, og så er der en fed grøn plet lige mit i skærmen. Det er bare så lidt fedt

Synes bare jeg ville dele min utilfredshed med nogen og fortælle mig selv, at jeg snart vil have et nyt tv igen....bare et andet mærke.

Redigeret af wicca - 09-Januar-2014 kl. 12:35
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:20
Har du skrevet den samme historie på Samsungs Facebbok side?, jeg har haft gode erfaringer med bl.a Canal Digital hvor der virkelig skete noget da uheldighederne blev udbasuneret på Facebook.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:33
Det var da en god ide

Har dog ikke selv en FB profil, men kan måske låne en kammerats?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:47
kan godt følge dig i din ærgelse over pixelfejlen - men vær opmærksom på at nu hvor du nævner skift af mærke, så vil dette ikke hjælpe dig - ingen mærker leverer 0 pixel garanti på subpixelniveau.
Når du har en grøn pixelfejl er det en subpixel - pixelgarantier gælder kun for en hel pixelgruppe (hvid pixelfejl) der består af flere subpixels. 

Du vil være fjollet at bruge en kammerats facebook profil - det er jo ikke hans tv, så for det første kan han ikke klage over noget, og det er heller ikke sikkert han vil begynde med en eller anden spam/klage kampagne i sit navn (på dine vegne) - jeg ville ikke. 
  
Vil du gå facebook vejen, så må du lave en egen facebook profil - det behøver ikke være en profil du bruger til andet. 
 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:49
Du har ret. Hvis jeg skriver på Samsungs FB-side, gør jeg det i eget navn.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:55
Og ja, jeg er blevet klar over at andre mærker heller ikke ville lade garantien dække en grøn.
Men det mest irriterende består også i, at det er et helt nyt panel der har fejlen.
Det havde været noget andet, hvis den opstod ved almindeligt brug. Så havde jeg opfattet den som almindelig slidtage.

Særligt irriterer det mig, at teknikerne fra Service Center Gruppen sagde, at Samsung tillader op til 7 grønne, blå eller røde pixelsfejl før de udskifter panelet på garantien. Og det gælder også på helt nyt tv købt i butikken.
Jeg var målløs. Tænk sig, at købe et nyt Samsung tv til eks. 12.000 kroner med 6 pixelsfejl i forskellige farver, og så trækker Samsung bare på skuldrene
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:00
Var ude for det samme med mit KRP500M. Det blev dog rep hos Service Center Gruppen på Fyn. Det første panel de satte i var også fejlbehæftet, så der måtte bestilles et nyt hjem fra Holland. Det betød jeg måtte undvære TV'et i 6 uger, men fik så også et fejlfrit TV retur, alt betalt af Pioneer ;-)
Til top
nemligja Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Kalundborg
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:07
Har du haft fat i din forhandler og snakket med dem om problemet? Det er jo trods alt ikke af Samsung direkte du har købt det formoder jeg.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:18
Ja, de henviser til Samsung Support, da det er Service Center Gruppen, der reparerer Samsung tv i Danmark.
Og pssst.....det er Elgiganten der er forhandler, så jeg kan ikke forvente det store derfra.
Til top
nemligja Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Kalundborg
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 19:28
Så burde du nok have valgt en bedre forhandler. Elgiganten kan ikke bare sende "lorten" videre.. det er dem du har handlet med og derfor deres ansvar
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 20:10
Pixelfejl er vel ikke omfattet af den 2 årige reklamations-ret, så Elgiganten kan vel ikke gøre så meget..
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 07:21
Det kan de da sagtens, det er ikke forbudt at yde service ud over hvad reglerne sikrer en. Om de vil, er en anden sag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu