recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tak Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tak Samsung

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

.
I øvrigt burde der være 100% pixelfejls garanti men det er jo en anden historie...


Er du villig til at betale for det?
Er størstedelen af forbrugerne villige til at betale for det?

Jeg sidder og glor på et 42" tv de har kostet 20.000 kroner, hvilket jeg syntes var en okay pris i forhold til mit tidligere tv. I denne tråd tales der om et 46" til 12.000 kroner der omtales som dyrt.

Klaus



Den snak har vi jo haft før og ja, da jeg har betalt 18000kr for et Pioneer 42"... Fabrikkerne kan sgu ikke tillade sig at sælge produkter hvor man tillader nogle fejl. Men nej, de fleste vil ikke betale. Heller ikke de fleste herinde.
Men forbrugerne har jo intet valg for der er intet alternativ. Men alt dette har været diskuteret i tidligere tråde og jeg orker ikke igen.
Hvis ikke trådstarter selv tager det op med Samsung henviser Elgiganten jo bare til garanti rettighederne og så får han ikke rettet fejlen. Men han kan da prøve.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Fabrikkerne kan sgu ikke tillade sig at sælge produkter hvor man tillader nogle fejl.


Det gør de i massive mængder i forvejen, har du prøvet at et nyere Philips tv?

Kig på de fabrikker der solgte kvalitets tv, de er lukkede, fordi de ikke tjente penge. Uanset, hvor meget jeg er villig til at kaste "mange penge" efter et nyt tv, så lider jeg under at "alle i andre" ikke vil.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 11:41
Selv om det er Samsung, der her debatteres, vil jeg vove at spørge alligevel.
Da B&O vist også benytter sig af Samsung i visse af deres LED-modeller, hvordan forholder de sig mht. pixelfejl?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 11:52
Jeg synes at du skal ændre overskriften til

"Tak for lort Samsung"
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 17:39
Det vil jeg da overveje at ændre overskriften til.
Tak for jeres input.
Jeg tror jeg når til den konklusion, at jeg ikke lader mig spise af med dele afvisning af problemet.
Men hvad jeg gør ved jeg simpelthen ikke.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Når du kalder det en selvskabt situation for branchen, så får du det til at lyde som om det er et problem for branchen selv. Det er det jo ikke, for den hovedpart af branchen der hellere vil konkurrere på noget andet end service. Jeg mener overordnet set at situationen er skidt for kunderne og ikke branchen, men da branchen giver kunderne det omsætningen siger de foretrækker, så vil jeg hellere sige at det er kunderne der har et selvskabt problem, ikke branchen.

For en butik som vores kan det siges at være et plus - hvis man gerne vil give kunderne mere end de forventer, er det jo langt billigere hvis kunderne ikke forventer ret meget.


For branchen generelt, der synes jeg da det er et problem, hvis folk ligefrem bliver overrasket over, at få den service de har betalt for.

Men for en butik der lever af at yde service og give forbrugerne det som de minimum har betalt for, der kan jeg godt se, at det er en væsentlig fordel, jo værre de andre opfører sig. Men som forbruger skal man jo så kende disse butikker :-)
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 19:17
jeg synes egentligt det er mærkeligt, at man via handelsbetingelser, kan omgå købeloven og bare sige, at en fejl ikke er en fejl, hvis den er grøn i stedet for hvid. Fejl bør rettes. Det gør det da heller ikke bedre, at køber i princippet ikke acceptere handelsbetingelserne skriftligt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 21:04
Hvad siger købeloven da om pixelfejl?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 08:24
Her er i øvrigt Samsungs svar på min klage efter jeg fik panelet med pixelfejl sat i af Service Center Gruppen:

Hej Thomas

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Clouding og grønne pixels er ikke dækket af garantien. Der er derfor ikke en fejl på produktet i Samsungs øjne. Hvis du gerne vil reklamere over fejlen skal du tage kontakt til din forhandler.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen

Rie
Samsung Support
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Her er i øvrigt Samsungs svar på min klage efter jeg fik panelet med pixelfejl sat i af Service Center Gruppen:

Hej Thomas

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Clouding og grønne pixels er ikke dækket af garantien. Der er derfor ikke en fejl på produktet i Samsungs øjne. Hvis du gerne vil reklamere over fejlen skal du tage kontakt til din forhandler.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen

Rie
Samsung Support


Prøv lige at spørge den kære rie om du virkeligt skal være dårligere stillet af deres garanti? Altså dit tidligere panel var der jo ikke pixelfejl på?
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 12:00
Nu har jeg stillet Forbrugerombudsmanden spørgsmålet. Så må vi se hvad der sker i sagen.
Der er vist om til 3 ugers responstid.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 12:14
Du skal på skrift rette henvendelse til sælger, med en kort gennemgang af hændelsesforløbet. Og især lægge vægt på, at dit tv efter reperation er blevet dårligere / forringet.
Du kan også ringe til sælger, med de samme oplysninger, men det udelukker ikke brevet.
Du skal også fremsende brev til Samsung, disse breve skal bruges som dokumentation, hvis der rejses en sag via "klagenævnet".
Husk kopier af alt.


Redigeret af JeTex - 13-Januar-2014 kl. 12:15
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu