recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp
    Sendt: 31-Januar-2014 kl. 11:38
Eftersom jeg den glade meget uvidende Hifi-freak, tillader jeg mig hermed som så mange andre før mig, at spørge jer orakler, guruer, guder, nørder, freaks mm. til råds.

Årsagen er denne, at min gamle DENON 2807., står og skal udskiftes, jeg vil have en ny og mere tidssvarende.
CD, BLU-ray, PS og Zappiti player skal kobles til, og jeg vil gerne have air-play mm. og så en enkelt HDMI fætter op i mit Panasonic VT50. Til sidst skal det hele smækkes sammen i en Logitech remote.

Jeg kører et 5.1 system i B&W, hvoraf front er DM 604S3, baghøjtalere 601 S3, center B&W (kan ikke huske, hvad den hedder men er i DM serien den store centermodel) og B&W sub 650éren.

Jeg bruger meget højtalerne til film, men også til stereo når jeg hører musik

Jeg plejer normalt ikke, at have problemer med, at købe udstyr, idet jeg læser mig til meget her på siden og andre steder.

jeg har haft kigget på følgende:

Yamaha RX-A820.              http://www.av-connection.dk/?PGr=6824&ML=2017 til 4600 kr.

Pioneer SC-1223.               http://www.av-connection.dk/?PGr=4992&ML=1814 til 4900 kr.

og slutteligt

Denon AVR-X4000           http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x4000-surround-receiver-60061/                                                                                                          til 7000 kr.

Grunden til jeg nu søger hjælp er, at jeg ringede til HIFIklubben, hvor jeg fik besked på ikke at bevæge mig ned under 125 W i reciever-kraft idet mine højtalere ellers vil lide i voldsom smerte grundet manglede kraft.

Da jeg ikke går ind for tortur og elsker mine højtalere mere end min kone kigger jeg pligtopfyldende på ovenstående forstærkere og læser og læser - men fatter minus af deres opgivne specs.

Jeg falder så tilfældigt over følgende udtale på HIFI-klubbens hjemmeside:

OBS: De opgivne 7 x 125 watt er målt som reelle hi-fi-watt 8 ohm, 20-20.000 Hz, lav forvrængning, to kanaler i drift). Målt på samme måde som de fleste konkurrenter gør det en irriterende 1 kHz hyletone i én kanal), yder AVR-X4000 hele 7 x 200 watt. Vær opmærksom på dette, når du sammenligner!

Nu kommer jeg så i tvivl, om hvilken af de ovenstående forstærkere jeg skal vælge. Jeg vil jo gerne, hvis muligt have Pioneer da jeg har hørt meget godt derom, men jeg er i tvivl om, hvorvidt den er kraftig nok eller ej. Jeg er ikke sikker på jeg rent klang-mæssigt ville være i stand til at bedømme om der er stor forskel på de forskellige - så stor en kender er jeg ikke. Blot den glade HIFI-freak uden store Knowledge. Jeg vil blot mine højtalere det bedste.

Tillader mig hermed at spørge om hjælp.

(vedhæftet til sidst til service for jer der måtte finde det brugbart for vejledning, specs på mine front-højtalere)

Med ønsket om en god weekend til jer alle og på forhånd tak.

David.

DM604 S3
Description: 3-way vented-box system
Dimensions
Height: 994mm (39.1in)
Width: 236mm (9.3in)
Depth: 398mm (15.7in)
Net Weight: 29.2kg / 64.2lb
Freq. Response: 39Hz - 22kHz ± 3dB
Freq. Range: -6dB at 30Hz and 42kHz
Sensitivity: 90dB spl (2.83V 1m)
Normal Impedance: 8 ohms (minimum 3 ohms)
Power Handling: 25W - 200W into 8 ohms)
Drive Units:
Unit 1: 1x 25mm (1in) metal dome high-frequency
Unit 2: 1x 180mm (7in) woven Kevlar® cone midrange
Unit 3: 2x 180mm (7in) aluminium cone bass
Finish Cabinet: Sorrento (light oak)
Grille: Black Cloth
Harmonic Distortion: 2nd & 3rd harmonics<1% 42Hz - 20kHz (90dB spl, 1m)
Crossover Frequency: 450Hz, 4kHz
Max. Recommended Cable Impedance: 0.1 ohms

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 11:40
HOV GLEMTE HELT I MIN IVER og SKRIVER DET SELF. er surround reciever det handler om
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 12:02
Watt opgivelser er som en hvis herre i kirken. Du kan lettere bedømme en recivers kræfter på "kampvægt" end på watt specs.

Ved Pioneer vil jeg anbefale at gå op i deres SC-LX serie. Har selv B&W, og haft svage recievere på. Først nu hvor jeg har spændt en SC-LX83 foran, spiller de til deres bedste. Kan sikkert købes brugt til omkr 6k
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 12:41
Jeg ville helt klart kigge nærmere på den denon - var selv meget tæt på at købe den.

Den har audyssey xt32 hvilket er uhørt i det prisleje - den kostede over 10k da den kom frem

hifi klubben plejer ikke at være blege for at lade deres kunder låne en receiver med hjem så det ville jeg forsøge mig med hvis jeg var dig
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 12:43
Jeg havde taget en Yamaha RX-A1030. Den fås til ca. 7.400,-

M.v.h.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg ville helt klart kigge nærmere på den denon - var selv meget tæt på at købe den.

Den har audyssey xt32 hvilket er uhørt i det prisleje - den kostede over 10k da den kom frem

hifi klubben plejer ikke at være blege for at lade deres kunder låne en receiver med hjem så det ville jeg forsøge mig med hvis jeg var dig

Ja den er godt nok billig
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 14:59
skal du ha god stereo ville jeg nok gå efter en noget bedre reciever eller en med pre out og en 2 kanals amp til dine fronte som fx http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-azur-651r-surround-receiver-53182/ hvor rigtige watt er opgivet eller en combo som denne fx http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html og http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-mm7025-p-653.html  du skal op med nogle penge for at få en reciever der lyder rigtigt godt i stereo,en par andre mærker der kan spille musik er Arcam og Anthem
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 18:16
Jeg læser med stor fornøjelse jeres indlæg. Jeg siger tak for buddene indtil videre. Dog er jeg nysgerrig da igen af jer har kommenteret på Pioneer sc1223??? Er den simpelthen for svag til at drive det setup jeg har el. ? Da en medarbejder ( LÆS SÆLGER) fra AV-Connection sagde at 1223éren var rigeligt til mit behov.

Oprindeligt havde jeg da også forestillet mig, at vælge AVR-x4000, MEN som Sønderjyde forsøger jeg jo at spare penge, hvilket jo er en god egenskab at have ( blot ikke i dette tilfælde :)), hvorfor jeg forsøger at bringe Pioneer på tale.

Det skal på ingen måde tolkes sådan, at jeg køber det billigeste, bare for at købe :) Jeg sætter stor pris på jeres tibagemeldinger og ud derfra forsøger jeg at vælge, hvad der giver bedste betingelser for mit setup, uanset pris :) (inden for mit loft på 7000 kr.)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:35
Det bedste du kan gøre for dig selv er at få skiftet dine B&W højttalere ud med nogle mindre forstærkerkrævende. De vil være en begrænsning for dig altid.....
Alternativt, så smider du nogle penge efter en eller flere kraftige effektforstærkere som du kan bruge sammen med dine højttalere nu og i fremtiden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:44
Køb en god mellem klasse reciever med pre out og se om du kan finde en brugt 2 kanals effekt forstærker som fx en Emotiva er du heldig kan du finde en for under 2k du vil få problemer med de ht med de fleste recievere i den prisklasse du leder i 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste du kan gøre for dig selv er at få skiftet dine B&W højttalere ud med nogle mindre forstærkerkrævende. De vil være en begrænsning for dig altid.....
Alternativt, så smider du nogle penge efter en eller flere kraftige effektforstærkere som du kan bruge sammen med dine højttalere nu og i fremtiden.

Klaus

Man smider ikke guld på gaden!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:54
Korrekt, men der er heller ikke noget ved at smide de lækreste 20" alufælge med højhastighedsdæk på en Skoda Fabia med 60 hk dieselmotor. Der får man en meget bedre køreoplevelse med et sæt 15" og eco-comfort dæk.

Så skal man overveje om ikke man skal sælge 20"erne, eller bare få ny undervogn og 6 cylindret motor i Fabiaen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu