recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 14:07
Ja det er minidsp 2*4 og en UMIK-1 og vil bruge REW til at lave målinger, jeg har ikke nogen erfaringer endnu, det kræver jo tid, det kommer der i løbet af efteråret.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 14:04
Det godt du tilfreds, det netop det som det handler om.
Er det MiniDsp 2x4 du vil bruge? Har selv 2stk's på vej. Ikke at jeg har behov for dem, men har længe ville prøve dem af. Og det passer perfekt nu når jeg går og leger med og skulle have 2subs mere. (Bag sofaen. B&W asw610 da de er små)
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:39
Så fik jeg taget en beslutning, har købt og modtaget 1. stk SVS PB1000 subwoofer, og har lige brugt et par timer og har lyttet en masse demo scener, hørt musik 2 ch + multich, osv, og vauw et godt upgrade.

Kunne jo næsten ikke vente, så den blev bare sat til "quick and dirty" kun med justering af level, og det fungerede faktisk rigtigt godt, bare sådan lige ud af posenWink, sådan SVS. Men selvfølgelig bliver det meget bedre og lige i skabet, når jeg får kalibreret ordenligt og sat min minidsp op med rum korrektion.

Jeg er faktisk blevet imponeret af den lille, men alligevel store SVS, den har faktisk ret godt styr på det. Det direkte skift fra min Audio pro 1.35 var helt enormt, nu har jeg masser af dybde, der går helt ned i kælderenClap (også oppe ovenover i stuen, "skru ned" har jeg hørt flere gange i dag, fedt), der er ikke ikke så meget boomy bass, rigtig god dynamik og detaljer jeg ikke havde hørt før, både i film og musik, fantastisk. Og så trykker den væsentligt bedre end min meget gamle Audiuo pro, tror slet ikke jeg gider sætte den til mere. Men det er selvfølgelig ikke tunge bank i brystet, det var nu heller ikke forventet der skal større skyts til, ved jeg godt. 

Set i forhold til den Dali E-12F sub jeg havde før, så har SVS mere output, ikke voldsom meget mere, men alligevel et godt forspring, men den har den præcision jeg savnede. Den boomy lyd som min Dali havde, er næsten forsvundet, og hold da op... jeg har vist ikke oplevet dynamik og detaljer i bunden før nu, den sledge forstærker og 10` enheden er et rigtigt godt match, der er godt styr på det. 

Jeg indtil nu, valgt at høre 2 ch musik på mine Dali Suite 3.5 uden subwoofer, fordi det lød bedre. Det gør jeg ikke mere, SVS kan faktisk spille musik, jeg syntes stadig mine Dali fronter gør det ret godt (men dog også lidt boomy i det helt dybe), men SVS har flere detaljer, mere dynamik og præcision og næsten ikke nogen boomy lyd, og det der er, får jeg rettet med minidsp, når jeg når så langt.

Men trods den lidt beskidte og hurtige tilslutning, så er lydbilledet meget homogent og jeg har nu kæderdyb bas, mere tryk, dynamik og detaljerigdom. Alt i alt er det et rigtigt godt step ud fra det jeg havde før, og det var jo hele pointen.

Så alt i alt en glad ejer af en SVS subwoofer, glæder mig nu til at få tid til at få den justeret rigtigt ind og ser frem til at der kommer en PB1000 mere, for det gør der helt sikkert.

Den fysiske størrelse er voldsom, større end jeg lige troede, men det er ok, men så behøver det heller ikke være større i mit rum, og den holdning var der flere der delte i hjemmet, VUF WAF WAF...

Og, ja selvfølgelig jeg kunne have valgt mange andre "dyrere" modeller som kunne gøre det meget bedre, SVS PB1000 opfylder umiddelbart alle mine forventninger og mere til. 

Alt hvad jeg har skrevet er selfølgelig min egen subjektive vurdering, baseret på det mine ører har hørt og som min hjerne har registreret, andre vil måske have en anden oplevelse, hvem ved?

Skriver mere når jeg får den sat "lige i skabet" LOL

Min audio pro blev pludselig så lille...



Redigeret af jonit - 04-August-2016 kl. 14:00
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 17:44
Tillykke med dem. Fornuftigt du kigger efter en med port. De fleste subwoofere i den billige ende uden port, kan ikke levere nok dybbas, selvom der er enkelte undtagelser og afhænger os af rummets størrelse.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 17:26
Så er fronterne opgraderet fra Dali Suite 1.5 til 3.5, og sikken et løft, mere dynamik, flere detaljer og et fyldigere og bredere lydbillede, det kan jeg lide, syntes også den integrerer bedere med min center højtaler. God opgradering. Jeg var ellers meget glade for mine Dali suite 1.5, men faldt lige over et rigtigt godt tilbud på en god "gammel" klassiker, en højtalere bliver jo bedre med alderen.

Nu venter jeg bare på finde min(e) nye subwoofer, leder stadig men der er ikke mange brugte SVS til salg med refleksport.


Redigeret af jonit - 01-August-2016 kl. 17:28
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 17:11
tak for tippet, har allerede fundet frem til det. Det er super.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 16:59
imens du venter, så kan du lure lidt på ham hers videoer, hvor han har anmeldt svs pb1000/pb2000/sb2000 og duals osv. samt div. setup-tips mv. han er bare en alm. mand, som beskriver hvad han oplever inden for subwoofer: http://www.youtube.com/channel/UCn9nYtXnrC0KVrJ0O4KlWoA



Redigeret af Random_Hero - 11-Juli-2016 kl. 17:01
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 16:05
Har lige Solgt min Dali E-12 F subwoofer, den skal erstattes af en SVS PB 12 evt. to SVS PB1000 eller en SVS PB2000, kigger efter noget brugt? kender du nogen som vil sælge?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 17:55
En lille update, nu hvor jeg har nogle erfaringen med min bio....

Er super glad for min hjemmebio, den bliver flittigt brugt.
Har fået sat mørklægningsgardiner foran IKEA rullegardinerne, og det virker. I højt solskin slipper der ikke lys igennem, ihvertfald ikke noget der er generende.

Har aldrig fået lavet en 2:35/1 afmasking, men har også erfaret at det vil give problemer med undertekster som sidder under dette format. Måske kommer det på et senere tidspunkt.

Jeg er superglad for upgrade af min Forstærker til en ONKYO TX-NR 809, den har det overskud af kræfter som jeg savnede og det giver mere kraft men også mere luft i lyden.

Jeg savner dog noget mere punch og præcision i bunden, hvilket nok skyldes at mine subs nok ikke var de bedst egnede valg til Film, men det var nogle gode tilbud. Det er en Dali SUB E-12F Subwoofer og en
Audio Pro B 1.35 Sobwoofer. Jeg har arbejdet med at få dem integreret sammen (lyttet mig frem) og syntes det er lykkes ok, på trods af at det er to meget forskellige subs. 
 
Jeg overvejer at skifte dem ud med en SVS subwoofer SB/SP - model 1000/2000, men kan ikke finde ud af hvilken model der er mest egenet til mit rum, og hvilken størrelse det skal være, nogen der har erfaringer med det?
Vil gerne have mere punch, dybere og præcision i LFE sporet.






Redigeret af jonit - 06-Juli-2016 kl. 17:57
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Så engang en der havde lavet fjernstyret afmaskning ved hjælp at 2 100kr,s batteriboremaskiner hvorpå der var sat et par lange gevindstænger som så kunne løfte afmaskningen op og ned ved at trykke på et par knapper. Kan ikke huske om det var her eller ovre på hifi4all



Men det bliver jo svært ved dig da du ikke har baffelvæg :-)....men smart det var det sgu.

Ja har godt set det et sted, men det bliver noget af et monstrom at have udenpå læarredet, når jeg ikke har baffelvæg, tænker at det skal være enkelt og simpelt.

to tynde plader beklædt med sort velour eller elestiksnor spændt på tværs af lærredet med sort stof til af maskiningen? Skal lige tænke lidt over et enkelt på/afmonteringssytem.

Tænker at det skal være på mere eller mindre permanet, men kunne tages af når der skulle være en film med 16/9 som skal ses.

Der er selvfølgelig lige en udfordring med subtitles, men det skulle være muligt at flytte på placereingen af dem på min popcorn hour a400, nogen der evt har erfaring med dette?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Men klaveret spiller vist ikke for godt?Smile Er der ikke noget med en tangent, som ikke vil komme op?

Jo det bliver ikke motioneret og så bliver man lidt træg i det, du ved!
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 20:37
Men klaveret spiller vist ikke for godt?Smile Er der ikke noget med en tangent, som ikke vil komme op?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu