recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq w1300 og Elite screen powermax lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benq w1300 og Elite screen powermax lærred

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benq w1300 og Elite screen powermax lærred
    Sendt: 21-Februar-2014 kl. 12:13
Hej,
jeg er igang med at kigge på min første projektor og lærred. Jeg har kigget reviews på nettet og har pt. kig på de to ovenstående produkter. Benq W1300 får gode anmeldelser og det samme kan jeg se Elite screen lærreder gør.

Benq w1300 fåes til ca. 8500 og et 110" motoriseret Elite screen fåes til ca. 4400. Jeg ved godt at man kan få både projektor og lærrede som er langt bedre  (og meget dyrer) end, de to der, men inden for et budget af 15.000 er det måske ikke helt tosset, eller hvad?

W1300 er en DLP projektor og jeg aner ikke om jeg er følsom over for "rainbow" effekten, da jeg ikke har set en endnu, så det må jeg finde ud af.

Et mere konkret spørgsmål er om lærredet er for stort. Jeg sidder ca. 4 m fra lærred og projektoren hænger ca. 3,5 m. der fra? (jeg har kigget på projectorcentral og deres lommeregner, men de har ikke den model)

Er det et problem at projektoren hænger foran mig (selvfølgelig noget længere oppe :))?

Den skal bruges udelukkende til film (og måske ganske lidt PS3 gaming) og det er et krav med motoriseret lærred, med trigger.

Alle gode råd og input er velkomne.
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 12:32
BenQ har deres egen throw Distance Calculator på deres hjemmeside.
http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/
Jeg tror du i højere grad vil blive generet af støj fra projektoren, hvis den hænger foran dig. Blæseren sidder typisk på bagsiden.

Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 15:21
Aahh, super. Tak for linket, havde faktisk kigget på deres side, efter sådan en beregner, men kunne ikke finde den.

Ja, er også lidt bekymret for støj, men har desværre ikke andre muligheder, da vi har et skråt loft.

Redigeret af dumb - 21-Februar-2014 kl. 15:22
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 10:18
Jeg har kigget lidt mere og er faldet over Kingpin tab tension lærred, nogen som har erfaring med det?
Til top
Onkelmorfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2007
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkelmorfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 18:55
Jeg følger din tråd da jeg er i nøjagtig samme situation med et low budget starter lærred. Har også,kigget meget efter elite og kingpin samt et no name fra Ebay. Tænker på om de manueller lærreder har størere tendens til at blive krøllede/bulede end de motoriserede?
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hej,
jeg er igang med at kigge på min første projektor og lærred. Jeg har kigget reviews på nettet og har pt. kig på de to ovenstående produkter. Benq W1300 får gode anmeldelser og det samme kan jeg se Elite screen lærreder gør.

Benq w1300 fåes til ca. 8500 og et 110" motoriseret Elite screen fåes til ca. 4400. Jeg ved godt at man kan få både projektor og lærrede som er langt bedre  (og meget dyrer) end, de to der, men inden for et budget af 15.000 er det måske ikke helt tosset, eller hvad
Alle gode råd og input er velkomne.
Hej Jeg ville lige høre om du købte W 1300 og om du er tilfreds med den.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 10:30
Hej,
jeg har desværrre ikke fået købt nogen projektor endnu og nu sommeren så småt er over os, så tror jeg det bliver udskudt til efteråret engang.

/Thomas
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 14:17
Ok det lyder nu meget fornuftigt
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 18:39
Så kan jeg også lige følge med i prisudviklingen på den nye Sony HW40ES, den ser jo interessant ud :)
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 20:27
Ja den har jeg også kig på :-)
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 15:55

Jeg har kigget lidt mere og er faldet over Kingpin tab tension lærred, nogen som har erfaring med det?

Jeg har engang lavet en bruger anmeldelse af en Kingpin Tab Tension lærred og 3 andre mærker:

Hvad det angår størrelsen vil jeg måske nøjes med en 100" eller 92" lærred da du oplyser at du har en afstand på 4 meter til lærred.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 08:54

Så kan jeg også lige følge med i prisudviklingen på den nye Sony HW40ES, den ser jo interessant ud :)
Jeg kunne ikke vente længere så det blev en Sony HW 40, jeg er meget 
tilfreds den viser et fantastisk billede og flot sort niveau selv om jeg (kun) har 92" lærred og der er
  350 cm fra lærred til linse, og så er den næsten lydløs i LOW MODE.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu