|
Benq w1300 og Elite screen powermax lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
dumb
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 12:13 |
Hej,
jeg er igang med at kigge på min første projektor og lærred. Jeg har kigget reviews på nettet og har pt. kig på de to ovenstående produkter. Benq W1300 får gode anmeldelser og det samme kan jeg se Elite screen lærreder gør. Benq w1300 fåes til ca. 8500 og et 110" motoriseret Elite screen fåes til ca. 4400. Jeg ved godt at man kan få både projektor og lærrede som er langt bedre (og meget dyrer) end, de to der, men inden for et budget af 15.000 er det måske ikke helt tosset, eller hvad? W1300 er en DLP projektor og jeg aner ikke om jeg er følsom over for "rainbow" effekten, da jeg ikke har set en endnu, så det må jeg finde ud af. Et mere konkret spørgsmål er om lærredet er for stort. Jeg sidder ca. 4 m fra lærred og projektoren hænger ca. 3,5 m. der fra? (jeg har kigget på projectorcentral og deres lommeregner, men de har ikke den model) Er det et problem at projektoren hænger foran mig (selvfølgelig noget længere oppe :))? Den skal bruges udelukkende til film (og måske ganske lidt PS3 gaming) og det er et krav med motoriseret lærred, med trigger. Alle gode råd og input er velkomne. |
|
Snigerdis
Bruger Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
BenQ har deres egen throw Distance Calculator på deres hjemmeside.
http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/ Jeg tror du i højere grad vil blive generet af støj fra projektoren, hvis den hænger foran dig. Blæseren sidder typisk på bagsiden. |
|
dumb
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Funktioner
Tak(0)
|
Aahh, super. Tak for linket, havde faktisk kigget på deres side, efter sådan en beregner, men kunne ikke finde den.
Ja, er også lidt bekymret for støj, men har desværre ikke andre muligheder, da vi har et skråt loft. Redigeret af dumb - 21-Februar-2014 kl. 15:22 |
|
dumb
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kigget lidt mere og er faldet over Kingpin tab tension lærred, nogen som har erfaring med det?
|
|
Onkelmorfar
Bruger Oprettet: 17-Maj-2007 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg følger din tråd da jeg er i nøjagtig samme situation med et low budget starter lærred. Har også,kigget meget efter elite og kingpin samt et no name fra Ebay. Tænker på om de manueller lærreder har størere tendens til at blive krøllede/bulede end de motoriserede?
|
|
keldp
Guld medlem Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jeg ville lige høre om du købte W 1300 og om du er tilfreds med den.
|
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
|
dumb
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
jeg har desværrre ikke fået købt nogen projektor endnu og nu sommeren så småt er over os, så tror jeg det bliver udskudt til efteråret engang. /Thomas |
|
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
Ok det lyder nu meget fornuftigt
|
|
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
|
dumb
Funktioner
Tak(0)
|
Så kan jeg også lige følge med i prisudviklingen på den nye Sony HW40ES, den ser jo interessant ud :)
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
Ja den har jeg også kig på :-)
|
|
|
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har engang lavet en bruger anmeldelse af en Kingpin Tab Tension lærred og 3 andre mærker: Hvad det angår størrelsen vil jeg måske nøjes med en 100" eller 92" lærred da du oplyser at du har en afstand på 4 meter til lærred.
|
|
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
tilfreds den viser et fantastisk billede og flot sort niveau selv om jeg (kun) har 92" lærred og der er 350 cm fra lærred til linse, og så er den næsten lydløs i LOW MODE.
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |