Print side | Luk vindue

Benq w1300 og Elite screen powermax lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130513
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 02:20

Emne: Benq w1300 og Elite screen powermax lærred
Skrevet af: dumb
Emne: Benq w1300 og Elite screen powermax lærred
Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 12:13
Hej,
jeg er igang med at kigge på min første projektor og lærred. Jeg har kigget reviews på nettet og har pt. kig på de to ovenstående produkter. Benq W1300 får gode anmeldelser og det samme kan jeg se Elite screen lærreder gør.

Benq w1300 fåes til ca. 8500 og et 110" motoriseret Elite screen fåes til ca. 4400. Jeg ved godt at man kan få både projektor og lærrede som er langt bedre  (og meget dyrer) end, de to der, men inden for et budget af 15.000 er det måske ikke helt tosset, eller hvad?

W1300 er en DLP projektor og jeg aner ikke om jeg er følsom over for "rainbow" effekten, da jeg ikke har set en endnu, så det må jeg finde ud af.

Et mere konkret spørgsmål er om lærredet er for stort. Jeg sidder ca. 4 m fra lærred og projektoren hænger ca. 3,5 m. der fra? (jeg har kigget på projectorcentral og deres lommeregner, men de har ikke den model)

Er det et problem at projektoren hænger foran mig (selvfølgelig noget længere oppe :))?

Den skal bruges udelukkende til film (og måske ganske lidt PS3 gaming) og det er et krav med motoriseret lærred, med trigger.

Alle gode råd og input er velkomne.

Svar:
Skrevet af: Snigerdis
Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 12:32
BenQ har deres egen throw Distance Calculator på deres hjemmeside.
http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/ - http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/
Jeg tror du i højere grad vil blive generet af støj fra projektoren, hvis den hænger foran dig. Blæseren sidder typisk på bagsiden.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122361&title=snigerdis-stuebio-50" rel="nofollow - Samsung 49Q60R, Pioneer VSX-922, Scansonic S5/S6/S4, XTZ sub 8.16/8.17, Seagate Pers. Cloud 3TB, Chromecast 2

Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 15:21
Aahh, super. Tak for linket, havde faktisk kigget på deres side, efter sådan en beregner, men kunne ikke finde den.

Ja, er også lidt bekymret for støj, men har desværre ikke andre muligheder, da vi har et skråt loft.

Skrevet den: 28-Februar-2014 kl. 10:18
Jeg har kigget lidt mere og er faldet over Kingpin tab tension lærred, nogen som har erfaring med det?

Skrevet af: Onkelmorfar
Skrevet den: 28-Februar-2014 kl. 18:55
Jeg følger din tråd da jeg er i nøjagtig samme situation med et low budget starter lærred. Har også,kigget meget efter elite og kingpin samt et no name fra Ebay. Tænker på om de manueller lærreder har størere tendens til at blive krøllede/bulede end de motoriserede?

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 08-April-2014 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hej,
jeg er igang med at kigge på min første projektor og lærred. Jeg har kigget reviews på nettet og har pt. kig på de to ovenstående produkter. Benq W1300 får gode anmeldelser og det samme kan jeg se Elite screen lærreder gør.

Benq w1300 fåes til ca. 8500 og et 110" motoriseret Elite screen fåes til ca. 4400. Jeg ved godt at man kan få både projektor og lærrede som er langt bedre  (og meget dyrer) end, de to der, men inden for et budget af 15.000 er det måske ikke helt tosset, eller hvad
Alle gode råd og input er velkomne.
Hej Jeg ville lige høre om du købte W 1300 og om du er tilfreds med den.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet den: 08-April-2014 kl. 10:30
Hej,
jeg har desværrre ikke fået købt nogen projektor endnu og nu sommeren så småt er over os, så tror jeg det bliver udskudt til efteråret engang.

/Thomas

Skrevet den: 08-April-2014 kl. 14:17
Ok det lyder nu meget fornuftigt

-------------

Skrevet den: 08-April-2014 kl. 18:39
Så kan jeg også lige følge med i prisudviklingen på den nye Sony HW40ES, den ser jo interessant ud :)

-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030

Skrevet den: 08-April-2014 kl. 20:27
Ja den har jeg også kig på :-)

-------------

Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 09-April-2014 kl. 15:55

Jeg har kigget lidt mere og er faldet over Kingpin tab tension lærred, nogen som har erfaring med det?

Jeg har engang lavet en bruger anmeldelse af en Kingpin Tab Tension lærred og 3 andre mærker:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125076&title=bruger-anmeldelse-af-lrred - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125076&title=bruger-anmeldelse-af-lrred

Hvad det angår størrelsen vil jeg måske nøjes med en 100" eller 92" lærred da du oplyser at du har en afstand på 4 meter til lærred.

Skrevet den: 07-Maj-2014 kl. 08:54

Så kan jeg også lige følge med i prisudviklingen på den nye Sony HW40ES, den ser jo interessant ud :)
Jeg kunne ikke vente længere så det blev en Sony HW 40, jeg er meget 
tilfreds den viser et fantastisk billede og flot sort niveau selv om jeg (kun) har 92" lærred og der er
  350 cm fra lærred til linse, og så er den næsten lydløs i LOW MODE.

-------------

Skrevet af: journalisten
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 11:00
Nu ved jeg ikke, hvilke kriterier en projektor skal opfylde i relation til dine behov, men jeg vil da gerne anbefale en, som er væsentligt billigere, end den du har kig på, og så kan du spare ca. 3.000 kr.
BenQ W1070 købte jeg for et års tid siden, og den ligger stadig i prislejet omtrent 5.500 kr.
Jeg er meget tilfreds med den - det er et af de produkter, hvor man føler, at producenten har valgt at give køberen lidt mere for pengene.
Det er en 16:9 native projektor med 3D-funktion. Der er også lens shift (omend det er meget lidt), og så har den en eco-funktion, som ifølge BenQ selv skulle forlænge lampens levetid markant. Efter min mening er billedet i eco-funktionen så godt, at jeg altid ser film i eco-funktion. Billedet dæmpes/mørknes en lille smule i forhold til den "almindelige" indstilling, men det gør samtidig, at sortniveauet bliver endnu bedre.
Lydmæssigt ligger den - efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til - i den lavere end uden at være decideret støjsvag. Jeg har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag, da det er min første projektor, men ud fra decibel-angivelsen er den acceptabel. Faktisk larmer den mindre, når man har slået eco-funktionen til, så der er endnu en fordel ved dén funktion:-)

Print side | Luk vindue