recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 15>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:54
Så er det store projekt sat i gang med nyt hus. Kan sige der bliver en seperat gruppe til stue og et til zone 2 og 3. Der bliver you see internet med MIT
galvanisk adskiller. Patch til trækning af internet til alle rum i vægdåser. Kablet der trækkes til gruberne bliver Supra Lorad 2.5. Projektor + det bedste
Lissau lærrede + stativ. Trækning af coax kabel til zone 2 og 3. Internet og radio i alle rum. Meridian DSP 5500 + processor og tv i soveværelse.
Computer og opbevarings rum til Film, LP, CD. Serverskab med NA's servere i brøkers. Internet radio og tv kabler trækkes til garage.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 09:48
Antenne bliver lavet til you see. Med MIT F-Connector. Det er vigtigt at alle stik er præcis 75 Ohm. Kabler bliver skærmet og bliver MIT. Jeg gider ikke
at jeg får LTE signaler ind via luften, det da et uskærmet kabel virker som Antenne og forstyrre det digitale signal. Måske kommer der kanal 59 blok for at
modtage tv midt vest uden forstyrrelser tænker på mokka. Det er stadig i planlægningsprocessen.


Redigeret af JackD84 - 31-Juli-2016 kl. 09:49
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 08:14
Det går i 13 A Supra for at sikre mod lynnedslag. Videre i DC blocker og bliver fordelt til de to Isotek
strømskinner med RFI Dæmpning. Det smarte ved det her er at jeg ikke får de Apparater i DC blockeren, der genererer DC, fra de to Isotek strømskinner går de til Supra stikdåser der fordeler strømmen så jeg har nok stik.


Redigeret af JackD84 - 06-August-2016 kl. 18:28
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 14:13

Der er bestilt philips lamper til stuen.



Redigeret af JackD84 - 06-August-2016 kl. 17:52
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 14:23
Så er bestillingen lagt på kabler, stik, og kabler alt bliver MIT og Supra. Kablet til pladespiller bliver det de bruger i DR's lyd installationer i studie + Supra stik som bruges på deres IFSL kabler. Det skal bruges fra RIIA til pladespiller. Det endte med en Infocus topmodel projektor og det bedste grå tone Lissau lærrede på stativ. Der er bestilt monster microfonkabel som bruges i mange installationer som kommunikationskabel mellem produkter. Og 4 stk Supra 16A strømskinner og G55 fra Meridian er byttet til et par DSP5500 hvor der på sigt kommer en Atlona HDMI switch og en 568 processor fra Meridian planen er der skal bruges en G98DH cd/dvd afspiller der har Meridian MHR. MHR er et signalproces hvor lyd til LF, C/LFE, SR/SL deles i tre coax kabler og hvor billedet sendes i HDMI forenklet forklaret. På sigt laver jeg trigger fra processor i soveværelse til processor i stue og styrer og laver automatisk skift til enheden der afspilles fra i stue med skift på fjernbetjening på 568 det kan laves i deres konfigurations program. Dette gøres med trigger kabel og indstillingerne laves i konfigurations program på computer.

Redigeret af JackD84 - 06-August-2016 kl. 18:04
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 15:06
Har bedt Mikkel Gige låse min tråd på hifi4all til orientering kan jeg oplyse mine indlæg er identiske med herinde men redigeret. For fremtiden vil jeg kun have denne tråd.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 16:49
Hold da op, du går all the way må man sige:-) fedt at du ikke går på kompromis med noget... kommer der billeder som projektet skrider frem?

Mvh Brian

Redigeret af flex195 - 11-August-2016 kl. 16:49
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Hold da op, du går all the way må man sige:-) fedt at du ikke går på kompromis med noget... kommer der billeder som projektet skrider frem?

Mvh Brian


Ja, det er nemmere at gøre det ordentligt første gang.

Der vil komme lidt billeder som jeg får tid.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 15:10
Så er tapetet fjernet. Der er gjort klar til maler mandag. Efter billedet er blevet taget er gulvtæppet taget af og lim fjernet, så der er sket lidt.

Og bestilling er lagt på det der skal bruges.



Redigeret af JackD84 - 13-August-2016 kl. 17:51
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 09:43

Jeg tænkte jeg lige vil ligge billeder op af hvad der er inden i en DSP 5500.

Det første billede er dog af en nyere højttaler, der viser hvordan deres højttalere er bygget op.


Billede af DSP 7200.2 giver et godt billede af hvad der er inden i mine DSP 5500. Der er dog kommet en ny version med Berylium Diskant og speakerlink og forstærket trinnet er ændret.




De næste billeder af hvad der er inden i en DSP5500.


Billeder af panalet.

Jeg har ikke kunne finde et billede af ringkernen. Men den er stort set identisk med den ovenfor i Meridian DSP 7200 modellen. De er begge diskret klasse A og har samme forstærker trin. Dog fornyet til hvad der svarer til en Meridian G57 effektforstærker. DSP 5500 er bygget efter samme effekt trin som en DSP6000, dog forenklet i et kabinet, i stedet for to.


DSP Modul.

Grundlægger Bob Stuart berømte DSP teknologi er patenteret. Dynaudio er lysår efter med deres DSP højttalere med trådløs hub? Det er da meget smart, men ikke den bedste måde at overføre et digital signal. Selvom protokollen og signal processen foregår i real tid. Jeg mener ikke at trådløs er at foretrække, selvom det er meget bekvemt og smart. Måske ryger der et par Dynaudio i garagen, der kan de ikke gøre så meget skade. Tongue



Til sidst et billede af forstærker panel















Redigeret af JackD84 - 15-August-2016 kl. 13:38
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 07:11
Så er det eneste der mangler at blive bestilt kabelkanaler til loft, der bliver trukket på spærene til strøm til grubbe 1 stue og grubbe 2 hvor der kommer en forgreningsdåse der går til lk shucko stik dåser.

Nogle der har gode forslag til hvilken slags skinner der skal bruges i metal gerne med kappe?

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 08:19
Alle de pakker der ankommer det er som juleaften.


Igår ankom en Rhino 5200. En Dymo Pocket der normalt bruges af installatører. Der kan printe blandt andet labels til til patchpanel og tekst på krympeflex op til 19mm. Der fulgte 3 ruller med, genopladelig batteri med oplader og kasse til opbevaring.

Der er bestilt 2 stk 19 mm dymo krympeflex ruller .og 1 stk. Vinyl rulle.

Der er også ankommet 5 stk isolerbånd i farvekode og 3 stk. Isolerbånd. Det hele er strøm isolerende og varmebestandig. Nu skulle jeg gerne være klar til installation 👍



En 8TB my book og en 4 TB ekstern harddisk i sidste uge til backup af det på NAS

Og noget musik skal flyttes, så der er mere plads på serverne.

Desuden er der bestilt umbraco bolte, spændeskiver, møtrikker i rustfri o.sv.


8 stk. hjul til under biografstoe fra England der kan bære 50 kg stykket og er med kugleleje og kan låses.

Tal og bogstaver til mærkning af blandt andet zonerne/ rummene både bogstaver og tal og til mærkning af film reol og mine kasser til vinyl. De er både vandfaste og UV bestandige.

Et slutpanel til Serverskab og en enhed til nengøring af ledningsføring i Serverskab

Desuden lidt fodpaneler 20/50 med skillebakke

Jeg har fundet de kabelbakker med mål 25/36 i 4 mm metal med dækblade til føring af kabler på loft og 20/35 kabelbakket med skillebakker.

Dæmpende absorberende materiale til under granitfliser til hvor højttalere skal stå. Det dæmper 19 dB.


Der er bestilt fødder til pladespiller og under højttalere.


Og ven er kontaktet til fliser der måler 63x50x7 cm. Dem skal jeg bruge 14 stk af til soveværelse under højttalere for at få dem op i den rigtige højde, over sengen. De stables i 7 stk. Bedre tilkobling findes hvis ikke. Desuden er der bestilt fødder til under højttalere.

Der er også bestilt fødder til pladspiller og lidt ekstra til under apparater.




En 120GB SSD og 2x4 GB ram til den bærbare der skal laves i næste uge. Så billeder må vente, da jeg ikke har en pc ved mig.


I næste uge kommer Poul fra Audiovision med den store bestilling af kabler, projektor og lærrede samt et par DSP 5500 mere.


Redigeret af JackD84 - 20-August-2016 kl. 08:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu