recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 09:25
Men hvorfor ikke bare have det på plads fra starten af, i stedet for disse lappeløsninger hen ad vejen?
Det har garanteret kostet Panasonic nogle potentielle kunder.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Men hvorfor ikke bare have det på plads fra starten af, i stedet for disse lappeløsninger hen ad vejen?
Det har garanteret kostet Panasonic nogle potentielle kunder.

Det har utvivlsomt kostet rigtigt mange kunder - jeg kender indtil flere. De har været hos mig og set mit 58 tommer Pana, og været meget begejstret for billedet, men ikke for det manglende Netflix 4KConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 11:46
Man kan i øvrigt læse mere om emnet her:

http://www.avforums.com/news/panasonic-confirm-plasma-beating-ax902-ax900-4k-tv-will-release-in-autumn.10653
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 13:22
Nogen som ved om der er en "formel" eller sammenhæng i tallet Mhz i forhold til UHD?

Altså skal man "kun" købe et UHD med et antal MhZ?

Tænker måske at købe denne ue40hu6905-40-led-4k , men er i tvivl om 200 Clear Motion Rate nu også er nok til et 4K 40" tv. F.eks. har jeg kigget på et 100CMR og det skulle svarer til 50mhz. Og det var bare ikke helt OK, der var jo flimmer/hak på ret meget.


https://www.dustinhome.dk/product/5010810357/ue40hu6905-40-led-4k
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 13:29
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 15:44
Et LCD TV flimrer ikke. Uanset hvad frekvensen er.

6900-serien er Samsungs Lowend 4K model. Du vil være bedre tjent med en fuld HD model i samme størrelse, men med et højere modenummer.

Redigeret af Torben Rasmussen - 29-November-2014 kl. 15:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Et LCD TV flimrer ikke. Uanset hvad frekvensen er.
-------.......


Jeg så en demo med nogle højhuse hvor en måske fuld HD eller højere opløsnings video kørte over skærmene i hele butikken.
Man kunne klart se det hakkede... når der panorerede horisonttalt på e alle billigste skærme dem med 50mhz.. eller 100CMR.  Hvor imod dem med en højere mhz klarede det bedst.

Takker for svar det blev jeg faktisk klogere af ;-)
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 15:13
Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 15:27
Er der ikke Smart TV på sådan et monsterdyrt TV ? Tongue

Anyway.... som tidligere nævnt i tråden - prøv at søge efter Jacob og Katie Schwarz.... der er nogle imponerende klip.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 17:11
Jo jo, det er der da - men ved ikke om det er 4K materiale jeg ser og kender godt de flotte klip fra J&K.
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Er der ikke Smart TV på sådan et monsterdyrt TV ? Tongue

Anyway.... som tidligere nævnt i tråden - prøv at søge efter Jacob og Katie Schwarz.... der er nogle imponerende klip.

Ups, godt tip, det vil jeg da lige prøveTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.

Nej det kan det fine tv ikke, og kommer heller aldrig til det. Man har valgt, at producere et meget dyrt tv, som aldrig kommer til ved egen hjælp, at kunne afspille 4K materiale. B&O har nemlig valgt ikke, at udstyre tv'et med hevc dekodning, når det gælder afspilning via usb, tuner og apps.
De håber på, at Apple eller anden producent af streamingsudstyr, vil klare ærterne for dem.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu