recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
Forfatter
Besked
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.

Nej det kan det fine tv ikke, og kommer heller aldrig til det. Man har valgt, at producere et meget dyrt tv, som aldrig kommer til ved egen hjælp, at kunne afspille 4K materiale. B&O har nemlig valgt ikke, at udstyre tv'et med hevc dekodning, når det gælder afspilning via usb, tuner og apps.
De håber på, at Apple eller anden producent af streamingsudstyr, vil klare ærterne for dem.

Det tænkte jeg nok, og må afvente at se 4K materiale på mit dyrebare tv.

Håber meget på en Apple tv 4. generation box i en nær fremtid.


Redigeret af MichaelA - 02-December-2014 kl. 17:44
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 23:07
Panasonic's 4K App er en slag frontend som giver direkte adgang til deres 4K kanal på Youtube.

Når man afspiller via Panasonics 4K App vises der i ægte 4K opløsning og kan ind i mellem hakke lidt periodisk. Et bevis for at bitraten er høj. Jeg har en fiber forbindelse 60/60Mbit.
Nu siges der at TV'et ikke understøtter VP9 decoding, hvordan kan det så lige lade sig gøre?
Via YouTube appen bliver de samme videoer kun vist opskaleret til 4K og de hakker ikke ind imellem.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Panasonic's 4K App er en slag frontend som giver direkte adgang til deres 4K kanal på Youtube.

Når man afspiller via Panasonics 4K App vises der i ægte 4K opløsning og kan ind i mellem hakke lidt periodisk. Et bevis for at bitraten er høj. Jeg har en fiber forbindelse 60/60Mbit.
Nu siges der at TV'et ikke understøtter VP9 decoding, hvordan kan det så lige lade sig gøre?
Via YouTube appen bliver de samme videoer kun vist opskaleret til 4K og de hakker ikke ind imellem.

Hakkeri - ups, og jeg som lige har bestilt en 40Mbit forbindelse og troede det var okayConfused

Nå, men er du sikker på at det er en Pana App via Youtube. Jeg tror det ikke, jeg tror at det er en Pana-server som man logger sig ind på. Ellers hænger tingene ikke sammen, heller ikke omkring VP9Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 23:46
Jeps, jeg er helt sikker på 4K App'en bruger deres Youtube kanal. Det er fuldstændig det samme indhold, og ind i mellem popper der også reklamer op i bunden af skærmen under afspilningen i App'en som der gør på Youtube. Det sidste er grunden til jeg er 100 % sikker.
Jeg vil så sige det er sjældent det hakker, tror det har noget at gøre med ungerne også sidder og streamer samtidig med. ;-)

I øvrigt.

http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html

4K Video Downloader, som henter 4K indhold ned fra Youtube. Filen man ender med er en MP4 fil, som man kan smide over netværket fra PC til Tv'ets USB lager enhed. Man kan også tilslutte TV'ets USB lager enhed via Tilknyt netværksdrev i Windows stifinder, og lade 4K Video Downloader downloade direkte til Tv'et. Det er da smaaart :-)

http://www.uhdvideos.net/  


Redigeret af gposch - 09-December-2014 kl. 23:47
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Jeps, jeg er helt sikker på 4K App'en bruger deres Youtube kanal. Det er fuldstændig det samme indhold, og ind i mellem popper der også reklamer op i bunden af skærmen under afspilningen i App'en som der gør på Youtube. Det sidste er grunden til jeg er 100 % sikker.
Jeg vil så sige det er sjældent det hakker, tror det har noget at gøre med ungerne også sidder og streamer samtidig med. ;-)

I øvrigt.

http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html

4K Video Downloader, som henter 4K indhold ned fra Youtube. Filen man ender med er en MP4 fil, som man kan smide over netværket fra PC til Tv'ets USB lager enhed. Man kan også tilslutte TV'ets USB lager enhed via Tilknyt netværksdrev i Windows stifinder, og lade 4K Video Downloader downloade direkte til Tv'et. Det er da smaaart :-)

http://www.uhdvideos.net/  

Okay - ja, så har jeg som du, svært ved at se en sammenhæng omkring VP9Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 06:54
VP9 er det format som Google/YouTube fremover vil bruge til 4K på YouTube (sikkert også HEVC senere, men de holder skansen lidt endnu overfor hvad de ser som konkurrenten) på Ultra HD-tv samt tv-bokse (f.eks. Android TV, evt. Apple TV).

YouTube har dog streamet 4K til PC/Mac i en del år efterhånden. Det sker med mpeg4 H.264, som dog aldrig er skabt til 4K-enkodning og heller ikke gør indholdet retfærdighed med mindre man bruger uproportional høj bitrate. Nu har jeg ikke prøvet Panasonic's 4K-app, men jeg gætter på, at den er et slags "hack" der simpelthen henter den H.264 version som er tiltænkt PC/Mac-browsere. Men det er bare et gæt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

VP9 er det format som Google/YouTube fremover vil bruge til 4K på YouTube (sikkert også HEVC senere, men de holder skansen lidt endnu overfor hvad de ser som konkurrenten) på Ultra HD-tv samt tv-bokse (f.eks. Android TV, evt. Apple TV).

YouTube har dog streamet 4K til PC/Mac i en del år efterhånden. Det sker med mpeg4 H.264, som dog aldrig er skabt til 4K-enkodning og heller ikke gør indholdet retfærdighed med mindre man bruger uproportional høj bitrate. Nu har jeg ikke prøvet Panasonic's 4K-app, men jeg gætter på, at den er et slags "hack" der simpelthen henter den H.264 version som er tiltænkt PC/Mac-browsere. Men det er bare et gæt.

Takker for dit indlæg Rasmus. Ingen tvivl om at flere af Pana´s APP clips kan genfindes på You Tube UHD clips. De er bare ikke i samme kvalitet som på Pana´s APP. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 10:36
Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




Redigeret af bentpetersson - 10-December-2014 kl. 10:44
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




Fungerer præcis på samme måde på Pana AX800, og en rigtig smart feature. Med det rigtige indhold kan man sommetider godt narres til at tro det er 4K, men det er det ikke.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




Fungerer præcis på samme måde på Pana AX800, og en rigtig smart feature. Med det rigtige indhold kan man sommetider godt narres til at tro det er 4K, men det er det ikke.


Enig i at det ikke er 4K. Sammenligner jeg denne form med almindelig fremgangsmåde med at se 4K med youtube via smarttv, kan jeg ikke se forskel. Det er heller ikke 4K. Og forskellen er stor fx til Netflix 4K.
Så har man en tablet eller smartphone, er den beskrevne måde at søge, finde og vise youtube på rigtig smart og kan sikkert anvendes til alle fabrikater af smarttv.

Redigeret af bentpetersson - 10-December-2014 kl. 12:38
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 12:44
Jeps, minder egentlig lidt om Spotify Connect.
Vi er enige om at Netflix 4K ikke ligner rigtig 4K. Vi er forhåbentlig enig om at ægte 4K på skærmen, tydeligt kan ses det er ægte 4K, og der ikke er noget at være i tvivl om. Der findes diverse 4K klip på nettet som kan downloades og afspilles via USB stick, og her får tv'et virkelig lov til at vise hvad det er bygget til. Her kan Youtube og Netflix 4K godt pakke sammen. Der er i øvrigt ikke den store forskel på Netflix 1080p og Netflix 4K. Det står næsten lige så skarpt, hvor 4K er en anelse bedre.(heldigvis)
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 11:16
"Send to TV" er en herlig funktion ja. Den bygger på samme protokol som Chromecast gjorde i starten. Skulle i øvrigt også virke med Netflix :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu