recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Bi-wiring til Single-wiring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra Bi-wiring til Single-wiring

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:18
"Kabelskeptiker" er et ladet udtryk, jeg foretrækker "realist" eller "fornuftig".
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:22
Nok nærmere "arrogant ignorant"

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ikke desto mindre koster et type 4 2099,- for 3,5m i TC. Så det må være steget lidt siden du handlede. Du kan også få 3m for 1899,-
 
http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=Audioquest%20Type-4&product_number=6905181


Eller også er det slet ikke samme kabel Wink

Men jo, priserne er steget gevaldigt på kabler........... Nogle er steget vanvittigt, og derfor kalder jeg det tyveri når man skal give 10.000 eller mere for 2 x 3 M kabel, eller for et sæt signalkabler
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nok nærmere "arrogant ignorant"

M.v.h.


"Accepterer ikke pseudovidenskabelig bullshit, voodoo og hokus-pokus" er nok mere dækkende.

Det er sjovt at man kan få påskriften "ignorant" fordi man bekender sig til videnskaben, den virkelige verden og målbare (og hørbare!) resultater.

Det må tyde på at nogen i hifi-verdenen enten har økonomiske interesser i at sælge bullshit, eller har investeret så meget at de ikke tør indrømme at de tager fejl.

Mit anlæg som det står pt. har vel kostet omkring 17-18.000kr i nypris (det meste er købt brugt),  og ud af dem er der brugt måske 500kr på kabler, udover dem der fulgte med udstyret. Det anser jeg som værende en meget passende fordeling.


Redigeret af HenrikStevn - 07-Juli-2014 kl. 14:29
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nok nærmere "arrogant ignorant"

M.v.h.

 
Kunne du ikke prøve at komme op med noget relevant i stedet for bare at kalde folk for ignorante. Efter hvad jeg kan se har du helt enkelt ikke et svar og derfor går du direkte efter benene. Meget lavt...
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Mit anlæg som det står pt. har vel kostet omkring 17-18.000kr i nypris (det meste er købt brugt),  og ud af dem er der brugt måske 500kr på kabler, udover dem der fulgte med udstyret. Det anser jeg som værende en meget passende fordeling.

Tror også det er en fin fordeling for en person der mener at alle hifikomponenter lyder ens (Cdafspillere, forforstærkere, effekforstærkere, signalkabler, højttalerkabler osv osv), på nær højttalere, med mindre de er fejlkonstrueret.

Men du må ligge inde med temmelig mange apparater i dit setup, for man kan da få rigtig mange apparater til 2-300,- for 17-18.000,- 

Og endda købt brugt Shocked

Nå, jeg hopper af her, nu er det ikke sjovt mere Big smile
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Men du må ligge inde med temmelig mange apparater i dit setup, for man kan da få rigtig mange apparater til 2-300,- for 17-18.000,-


Det var nyprisen, jeg har nok alt i alt givet 8-9.000kr for det hele, inkl. aktive højttalere, digitalt delefilter, forforstærker (som jeg købte for dyrt), subwoofer, DAC og så videre.

Men det er så også det bedst spillende anlæg jeg har hørt, uden voodoo og hokus-pokus.


Redigeret af HenrikStevn - 07-Juli-2014 kl. 14:46
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Men du må ligge inde med temmelig mange apparater i dit setup, for man kan da få rigtig mange apparater til 2-300,- for 17-18.000,-


Det var nyprisen, jeg har nok alt i alt givet 8-9.000kr for det hele, inkl. aktive højttalere, digitalt delefilter, forforstærker (som jeg købte for dyrt), subwoofer, DAC og så videre.

Men det er så også det bedst spillende anlæg jeg har hørt, uden voodoo og hokus-pokus.

25-30 apparater er også imponerende for de penge
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 15:10
6 apparater.

Hvad er din pointe? Var du ikke på vej ud?


Redigeret af HenrikStevn - 07-Juli-2014 kl. 15:11
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

6 apparater.

Hvad er din pointe? Var du ikke på vej ud?

Jo, sorry jeg er smuttet nu Big smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Og så kan man læse lidt her:


Uha, de har lært at simulere i SPICE. Bare lidt synd at de får sat de forkerte parametre op, så de forsøger at påvise noget "forkert" (de simulerer et kabel der er belastet af en 3 ohms modstand og et af en 20 ohms modstand, de "glemmer" blot at højttaleren de bi-wirer, har en impedans på 20 ohm, så den eneste forskel er at ved bi-wire, har de mindre styr over bassen, fordi kablet dertil er tyndere. impedansen ved diskant vil stadigvæk være 20 ohm).

Og så er jeg vild med deres konklusion: "Nogle højttalere med lav impedans i bassen og høj i diskanten, kan måske drage fordel af bi-wire. Det samme kan kabler med stående bølger - hvis altså det sker - måske også".

Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:


Man kan også bare prøve det på et anlæg der kan afsløre forskellene Big smile


Selvfølgelig, men nu er der tale om Dali 450 og Denon 1404. Her er tale om fordele og ulemper ved bi-wire noget så ligegyldigt.....

Men jeg kan forstå at du har bi-wire på dit anlæg og at du har et anlæg der kan afsløre forskellene?
Det vil jeg gerne høre om jeg kan høre forskel på - jeg vil også gerne medbringe to korte jumper wire af "harald-skrald-kabel" og "to-kroners-kineser-banastik". Kan du høre forskel på om jumperne er på eller ej i bare 7 ud af 10 tilfælde på dit eget anlæg, så er jeg overbevist om at dine ører er super.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 17:02
Hvorfor er det så svært at forstå denne sætning = 

Jo, sorry jeg er smuttet nu Big smile

Snakker i også videre derhjemme, med gæster der er kørt ?


Redigeret af Bastianboxer - 07-Juli-2014 kl. 17:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu