recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyngdorf: Ingen hi-res på streaming eller radio -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyngdorf: Ingen hi-res på streaming eller radio -

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hele konceptet med prekomprimeret musik er IMO helt forfejlet. Det ville være meget bedre hvis kompressoren blev indbygget i den app man alligevel skal bruge for at streame musikken. Så kunne man selv vælge en indstilling der passer til det udstyr der skal spille musikken.


Lyngdorf viste eksempler på musik der - efter hans vurdering - havde været igennem ca. 20 forskellige kompresorer/limitere inden det forlod lydstudiet.

I software ville det kræve en tilsvarende bearbejdning med 20 gennemløb, for at opnå samme udtryk. Det kan ikke laves on-the-fly real-time i en app. eller i en DSP med et enkelt gennemløb/processering.

Personligt tror jeg også at resultaterne vil variere for meget til at det bliver acceptabelt for musikindustrien. Altså, de vil gerne dynamik-komprimere, men i en form hvor de har kontrol med hvordan slutproduktet lyder.

  /Lars

 
Det passer ikke at man ikke kan komprimere i realtime. Realtime komprimering er helt almindelig praksis og er bla det DR gør inden lyden sendes ud i æteren. Det du taler om er en del af det kunstnerisk udtryk og det skal naturligvis laves i studiet. Det er IMO en helt anden snak og har intet at gøre med om man komprimerer for at kunne får det til at lyde fornuftigt i en Ipod.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det er jo ikke andet end retorik. Uanset hvad man kalder det bliver enden på det at den version streaming tjenesterne bliver -tilbudt-* er en anden og ringere version en den "gode" version som man med bøvl og ekstra udgift kan skaffe et andet sted. Resultatet bliver da 110% sikkert at endnu flere kommer til at lytte til endnu ringere


Ovenstående må stå helt for egen regning! For som jeg læser det, så skal der netop ved streaming være begge muligheder. Således at hvis du f.eks. har Wimp, så lytter du ved at normalt abo til den komprimerede udgave, hvor du ved at premium abo vil få den kvalitetsmæssigt gode indspilning. Akkurat som det også er tilfældet i dag!

M.v.h.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det passer ikke at man ikke kan komprimere i realtime. Realtime komprimering er helt almindelig praksis og er bla det DR gør inden lyden sendes ud i æteren. Det du taler om er en del af det kunstnerisk udtryk og det skal naturligvis laves i studiet. Det er IMO en helt anden snak og har intet at gøre med om man komprimerer for at kunne får det til at lyde fornuftigt i en Ipod.


Ja, vi skal passe på ikke at blande tingene sammen Smile

Men det meste af det Lyngdorf & Co. går efter med Nordic Dynamic er musikindustrien og de produker der forlader lydstudierne.

Det med kompression i radioen er noget der kommer oveni, og det som artiklen hos Gramex fokuserede på.

Men kritik af radio er kun et lille hjørne i deres projekt, og ikke noget de sådan rigtigt tror på ændrer sig.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

"Mon ikke Mark Knopfler har tjent sit? Han kan vel netop en af dem der kan tåle, at de kun får 0.00016 cent per afspilning?"

Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg afskyr det argument, i enhver sammenhæng.


Forklar venligst, Otto?

Min pointe er jo, at så kendte musikere som ham, der har tjent millioner og atter millioner på deres musik, og som i øvrigt stadig sælger rigtig godt, på fysiske medier, de skal ikke have retten til, at tude over, at de kun tjener håndører på streaming.
Tænk nu på de små band, som faktisk ikke rigtig sælger på fysiske medier, men kun streaming og iTunes. De må netop leve med de håndører og sjovt nok brokker de si ikke, som de store mastodonter gør.

Alle tror, at alle indenfor musik har ret til millionerne. Det må man sgu arbejde for som musiker. Pengene ligger i koncerterne og IKKE pladesalget. Det ved de små bands også godt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

"Mon ikke Mark Knopfler har tjent sit? Han kan vel netop en af dem der kan tåle, at de kun får 0.00016 cent per afspilning?"

Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg afskyr det argument, i enhver sammenhæng.


Forklar venligst, Otto?

Min pointe er jo, at så kendte musikere som ham, der har tjent millioner og atter millioner på deres musik, og som i øvrigt stadig sælger rigtig godt, på fysiske medier, de skal ikke have retten til, at tude over, at de kun tjener håndører på streaming.
Tænk nu på de små band, som faktisk ikke rigtig sælger på fysiske medier, men kun streaming og iTunes. De må netop leve med de håndører og sjovt nok brokker de si ikke, som de store mastodonter gør.

Alle tror, at alle indenfor musik har ret til millionerne. Det må man sgu arbejde for som musiker. Pengene ligger i koncerterne og IKKE pladesalget. Det ved de små bands også godt.


Jeg tror din pengetilgang er helt forfejlet! Jeg tror at Mark Knopfler støtter projektet p.g.a. kærlig til musikken. Den gode del af musikken (indspilninger). Jeg er overbevist om, at Mark er skide ligeglad, om hans tjener penge via streaming, eller via salg af fysiske medier! Jeg tror bare at manden gerne vil have, at forbrugeren for det bedst mulige produkt (musik), når Mark har brugt tid på at skabe det!

M.h.t. afregning - får musikerne lavere afregning af streamet musik, end af solgte fysiske enheder?

M.v.h.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det er jo ikke andet end retorik. Uanset hvad man kalder det bliver enden på det at den version streaming tjenesterne bliver -tilbudt-* er en anden og ringere version en den "gode" version som man med bøvl og ekstra udgift kan skaffe et andet sted. Resultatet bliver da 110% sikkert at endnu flere kommer til at lytte til endnu ringere


Ovenstående må stå helt for egen regning! For som jeg læser det, så skal der netop ved streaming være begge muligheder. Således at hvis du f.eks. har Wimp, så lytter du ved at normalt abo til den komprimerede udgave, hvor du ved at premium abo vil få den kvalitetsmæssigt gode indspilning. Akkurat som det også er tilfældet i dag!

M.v.h.

 
I dag betaler du ikke ekstra for at få adgang til en bedre indspilning. Du betaler ekstra for at få adgang til -den samme- indspilning i en højere bit rate. Hvis vi nu både skal til at betale ekstra for en bedre indspilning og for at få det leveret i en ordentlig bit rate så bliver det da som jeg siger. Hvad interesse har du i at mod-argumenterede det, og hvilken fordel har forbrugeren af det?
 
Var det ikke nemmere at nøjes med at lave een version der er i orden, i stedet for alt det pladder med premium-versioner, der ikke tjener andet formål end at gøre det hele dyrere og mere besværligt?


Redigeret af dpny - 19-September-2014 kl. 12:08
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det er jo ikke andet end retorik. Uanset hvad man kalder det bliver enden på det at den version streaming tjenesterne bliver -tilbudt-* er en anden og ringere version en den "gode" version som man med bøvl og ekstra udgift kan skaffe et andet sted. Resultatet bliver da 110% sikkert at endnu flere kommer til at lytte til endnu ringere


Ovenstående må stå helt for egen regning! For som jeg læser det, så skal der netop ved streaming være begge muligheder. Således at hvis du f.eks. har Wimp, så lytter du ved at normalt abo til den komprimerede udgave, hvor du ved at premium abo vil få den kvalitetsmæssigt gode indspilning. Akkurat som det også er tilfældet i dag!

M.v.h.


Hvorfor skal jeg betale mere for en udgave der IKKE er gjort ekstra ud af for at komme til at lyde dårligt?

Hvis man har ønske om at playlister skal spille med ensartet lydstyrke, så burde Spotify, Wimp oa. styre det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

"Mon ikke Mark Knopfler har tjent sit? Han kan vel netop en af dem der kan tåle, at de kun får 0.00016 cent per afspilning?"

Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg afskyr det argument, i enhver sammenhæng.


Forklar venligst, Otto?

Min pointe er jo, at så kendte musikere som ham, der har tjent millioner og atter millioner på deres musik, og som i øvrigt stadig sælger rigtig godt, på fysiske medier, de skal ikke have retten til, at tude over, at de kun tjener håndører på streaming.
Tænk nu på de små band, som faktisk ikke rigtig sælger på fysiske medier, men kun streaming og iTunes. De må netop leve med de håndører og sjovt nok brokker de si ikke, som de store mastodonter gør.

Alle tror, at alle indenfor musik har ret til millionerne. Det må man sgu arbejde for som musiker. Pengene ligger i koncerterne og IKKE pladesalget. Det ved de små bands også godt.


Jeg tror din pengetilgang er helt forfejlet! Jeg tror at Mark Knopfler støtter projektet p.g.a. kærlig til musikken. Den gode del af musikken (indspilninger). Jeg er overbevist om, at Mark er skide ligeglad, om hans tjener penge via streaming, eller via salg af fysiske medier! Jeg tror bare at manden gerne vil have, at forbrugeren for det bedst mulige produkt (musik), når Mark har brugt tid på at skabe det!

M.h.t. afregning - får musikerne lavere afregning af streamet musik, end af solgte fysiske enheder?

M.v.h.

Tager lige det sidste først: En vinyl, CD eller download gennem iTunes eller andet lignende, tjener de kun på den ene gang. Uanset hvor mange gange jeg vælger at afspille den, så tjener de bare ikke mere på mig.
På streaming tjener de noget mindre. Men til gengæld tjener de hver eneste gang, jeg afspiller et nummer. Beløbet er pebbernødder per afspilning, men de bands du hører meget, tjener fint på dig.
Og bands som du aldrig ville have hørt om, uden din tjenestes "anbefalinger" tjener penge på dig, hvilket de aldrig ville have gjort, hvis du holdte dig til CD.
Altså, de tjener ikke så meget per album nu og her. Men de har derimod altid et konstant flow af penge i små bidder.

Angående Mark Knopfler, så håber jeg da heller ikke pengene spiller ind her. Men uanset, om det så handler om kærligheden til musikken, så forstår jeg stadig ikke holdningen til, at streamingtjenesterne ikke må få de gode kopier.
Vi er da mange, især WiMP HiFi brugere, der netop går op i ordentlig lyd.
Til syvende og sidst, hvad hjælper det så. Selv hvis de gode mastere kun benyttes på CD og vinyl fremover, så har de jo stadig ingen kontrol over lytteudstyret hos brugeren. Der findes bestemt også masser af skodanlæg, som ikke kan bruges til streaming.
Lad os nu selv bestemme, når vi faktisk betaler for vores produkt. Hvad de gør med radioen, er jeg personligt ligeglad med. Som de siger, så komprimerer de i forvejen, så at de får dårlige kopier fra starten gør nok ikke det store. Jeg lytter heller aldrig til radio, for at fordybe mig i lækkert musik, hvor man skal fange alle detaljer.

Får de det her banket igennem, så er vi igen ovre i det skrammel med, at vi betalende skal røvrendes igen, mens piraterne stadig har det nemt. De fleste piratkopier kommer alligevel fra CD'en, som jo ikke vil få den forfærdelige behandling.

Nå, rant slut.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:



Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det er jo ikke andet end retorik. Uanset hvad man kalder det bliver enden på det at den version streaming tjenesterne bliver -tilbudt-* er en anden og ringere version en den "gode" version som man med bøvl og ekstra udgift kan skaffe et andet sted. Resultatet bliver da 110% sikkert at endnu flere kommer til at lytte til endnu ringere


Ovenstående må stå helt for egen regning! For som jeg læser det, så skal der netop ved streaming være begge muligheder. Således at hvis du f.eks. har Wimp, så lytter du ved at normalt abo til den komprimerede udgave, hvor du ved at premium abo vil få den kvalitetsmæssigt gode indspilning. Akkurat som det også er tilfældet i dag!

M.v.h.

 
I dag betaler du ikke ekstra for at få adgang til en bedre indspilning. Du betaler ekstra for at få adgang til -den samme- indspilning i en højere bit rate. Hvis vi nu både skal til at betale ekstra for en bedre indspilning og for at få det leveret i en ordentlig bit rate så bliver det da som jeg siger. Hvad interesse har du i at mod-argumenterede det, og hvilken fordel har forbrugeren af det?


Og som jeg læser det, så vil du ikke skulle betale ekstra for det ene OG det andet, men som i dag en pumpet version og en god version. Den gode version vil være både bedre lydende og høj bitrate!

Den interesse jeg har er, at få lov til at lytte til ordentlig indspillet musik! I stedet for ALLE de lorte indspilninger som laves i dag!
Hvorfor skal alle streamerne, iPod-brugere have lov til at diktere at det skal være ringeste fællesnævner!? Jeg vil ha' det bedste! Som med 30 Mia. fluer som alle siger: "Lort er godt". Ja så må det jo være det - NOT!

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Det er jo ikke andet end retorik. Uanset hvad man kalder det bliver enden på det at den version streaming tjenesterne bliver -tilbudt-* er en anden og ringere version en den "gode" version som man med bøvl og ekstra udgift kan skaffe et andet sted. Resultatet bliver da 110% sikkert at endnu flere kommer til at lytte til endnu ringere


Ovenstående må stå helt for egen regning! For som jeg læser det, så skal der netop ved streaming være begge muligheder. Således at hvis du f.eks. har Wimp, så lytter du ved at normalt abo til den komprimerede udgave, hvor du ved at premium abo vil få den kvalitetsmæssigt gode indspilning. Akkurat som det også er tilfældet i dag!

M.v.h.


Hvorfor skal jeg betale mere for en udgave der IKKE er gjort ekstra ud af for at komme til at lyde dårligt?

Hvis man har ønske om at playlister skal spille med ensartet lydstyrke, så burde Spotify, Wimp oa. styre det.

Det var faktisk et rigtig godt bud, det der. Altså, at dem der virkelig ønsker, at køre ens lydstyrke på deres playlister, skulle have funktionen, valgfri selvfølgelig, i programmet/app'en. Det er tåbeligt, at det skal topstyres fra pladeselskabet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvorfor skal alle streamerne, iPod-brugere have lov til at diktere at det skal være ringeste fællesnævner!?


De dikterer da ingenting. Det er selskaberne selv der komprimerer for at konkurrere med de andre om at blive bemærket.

Hr. og Fru streamer/iPod-bruger aner nok intet om komprimering.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af lundahl[/QUOTE lundahl[/QUOTE skrev:


Hvorfor skal jeg betale mere for en udgave der IKKE er gjort ekstra ud af for at komme til at lyde dårligt?

Hvorfor skal jeg betale mere for en udgave der IKKE er gjort ekstra ud af for at komme til at lyde dårligt?
[/QUOTE]

Det gør du jo allerede! F.eks. Wimp HiFi, Premium, eller hvad det nu hedder. Jeg er overbevist om, at det ikke vil blive dyrere, men blot blive ændret til at være ikke-komprimerede udgaver af musikken!

Oprindeligt skrevet af lundahl[/QUOTE lundahl[/QUOTE skrev:


Hvorfor skal jeg betale mere for en udgave der IKKE er gjort ekstra ud af for at komme til at lyde dårligt?

Hvis man har ønske om at playlister skal spille med ensartet lydstyrke, så burde Spotify, Wimp oa. styre det.[/QUOTE]

Med Peter Lyngdorfs tiltag vil det netop ikke være relevant for streamingtjenesterne at skulle styre lydstyrken, da alle indspilninger vil få sammen standard niveau. Peter nævner -20db.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu