recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels test af LG55EC930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels test af LG55EC930

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:37
Men ok kan nok godt se at man selvfølgelig ryger ind i en indgang og man skal vælge en billedmotiv biograf eller deslignende men lader man nu alt dtå i nul og så retter grå farver osv på sin scaler ved ikke synes bare jeg har læst om nogen der har en scaler der kan dette. Måske er det så på en ren monitor
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:46
Det du fremlagde som din tese, var at der var en masse kredsløb, som ødelagde tingene. Dem kan du jo - uanset hvad du gør - ikke komme mere udenom, end vi allerede gør nu. Vi har slået alt fra - både når vi ser TV og når vi ser på noget via en HDMI-kilde. Du kan ikke slå noget ekstra ekstra fra ved at gøre noget ved din HDMI-kilde. TV'et har jo sit eget liv den lever når du har sendt tingene ind via HDMI-porten og hvis de ikke kan slås fra i en menu, så lever de videre uanset hvad du så end gør med kildematerialet eller din scaler.

Justeringen af farverne giver bøvl pga. forskellen i lysstyrke ved forskellige belastninger af skærmen. Det vil ligeledes ikke ændre sig hvis du kalibrerer via en scaler - med mindre man kan lave profiler, som har forskellige indstillinger afhængigt af hvor stor en %-del af skærmen der er lys i. Det vil så kræve en kalibrering fra 0-100 IRE for 0-100% dækning af skærmen. Det lyder noget teoretisk...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 15:11
Nu fra jer der har lidt mere forstand på det tekniske aspekter. 
Så syntes jeg også det lyder til at der faktisk er et generelt problem med det Oled tv- Nok det jeg prøver at komme frem til og det ikke bare er "soft/hardwaren som styrer det. 

Du snakker om lysstyrke som gør det svært uanset hvad og hvordan i prøver gør dette problem at det er nærmest umuligt at få et godt resultat ud af det. Min frygt er at det er en af de problemer vil vil høre om konstant hver gang der kommer en ny model at ja i kan få den på plads ved nogen testbillder men så snart der er en ny sammensætning af billedet får i en ny måling netop fordi det kører dynamisk og det pga kompromis ved denne teknologi eller i forhold til hvor stor strømforsyning man må bruge eller kan bruge pga grøn bølge. Plasma havde de samme problemer, ihvertfald panasonics.  Håber da ikke det forholder sig sådan. Rasmus har vel på et tidspunkt givet noigen svar direkte på mine spørgsmål som så siger at det burde kunne lade sig gøre. Vi kunne også se på pioneer tv at de havde færre problemer med de vigtige ting end panasonics tv. Efter vi skal ned under det halve i strømforbrug er der kommet nogen problemer som de åbenbart havde svært ved at løse. Ved ikke om det var det der var galt, altså strømmen men ihvertfald kunne man også kalibrere disse skærme og hvis man fik det ene godt så blev noget andet bare ringere, hvor ved en ordentlig designet skærm vil forbedringer kun lede til at det hele falder i hak. Jeg har bare en eller anden ide om at med Oled bliver det det samme. Nogen fejl på billedsiden der er så irriterende at kigge på at det ødelægger alle de andre gode ting ved billedet og at du aldrig kan få det helkt godt. Du rører ved x i den gode retning så smutter y ad helvede til og i den dur. På det område synes jeg Led er bedre. De er ikke så irriterende at kigge på selom de har deres fejl. Man får så bare heller aldrig den der virkelig lækre dybde man kan få fra et tv der virkelig kan vise sort og har nogenlunde korrekt e farver gamma. 
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 15:26
Er LG egentlig ikke hovedsalig kendt for low-end produkter og tvivlsom kvalitet (i hvert fald på vaskemaskiner og HiFi..)?

Det lyder lidt som om man nu lovpriser deres OLED TV, men er det ikke bare fordi der ikke er nogen alternativer. Jeg husker ikke at deres Plasma TV fik mange roser.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 15:41
LG laver vel det bedste tv på marked lige nu.

Om få år er de andre sikkert også kommet på banen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Er LG egentlig ikke hovedsalig kendt for low-end produkter og tvivlsom kvalitet (i hvert fald på vaskemaskiner og HiFi..)?

Det lyder lidt som om man nu lovpriser deres OLED TV, men er det ikke bare fordi der ikke er nogen alternativer. Jeg husker ikke at deres Plasma TV fik mange roser.


Man roser ikke LG for deres kvalitet, men for at de vælger at producere, og sælge, OLED skærme, når alle andre producenter ikke tør! Og så roser man OLED billedkvaliteten. Det har som sådan ikke så meget med LG at gøre, men mere hvad teknologien kan frembringe. Jeg kan godt se at det er bittert, at Samsung har valgt - i første omgang - at trække sig fra at sælge OLED skærme, når nu du er så glad for deres produkter! Men så kan du jo glæde dig over, at når du fremover køber Samsungs "fremragende" skærme, så får du "64 gange flere farver"....

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 12-Januar-2015 kl. 16:14
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

LG laver vel det bedste tv på marked lige nu.

Om få år er de andre sikkert også kommet på banen.

Er der kommet en anmeldelse, der underbygger dette ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:56
Check hvem der har flatpanels reference Award 2014
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Check hvem der har flatpanels reference Award 2014

Interessant valg.... set i lyset af den anmeldelse der foreligger.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Check hvem der har flatpanels reference Award 2014

Interessant valg.... set i lyset af den anmeldelse der foreligger.


Ikke så meget et valg, men ganske enkelt det bedste billede på markedet p.t.! Anmeldelsen fortæller blot også indgående om, hvilke ulemper OLED har, og i særdeleshed LG'en har. Men det fortæller de øvrige anmeldelser af LCD-skærme også. Det handler måske mere om, hvordan man læser det skrevne, og i endnu højere grad, om man forstår det man læser.

Men som jeg skrev til Pallec, så er det selvfølgelig også træls for dig, at dit favoritmærke, har valgt ikke at satse på OLED, men forsøger at sælge skærme på noget, foreløbigt, ligegyldigt - Quamtum dot!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Er LG egentlig ikke hovedsalig kendt for low-end produkter og tvivlsom kvalitet (i hvert fald på vaskemaskiner og HiFi..)?

Det lyder lidt som om man nu lovpriser deres OLED TV, men er det ikke bare fordi der ikke er nogen alternativer. Jeg husker ikke at deres Plasma TV fik mange roser.


Man roser ikke LG for deres kvalitet, men for at de vælger at producere, og sælge, OLED skærme, når alle andre producenter ikke tør! Og så roser man OLED billedkvaliteten. Det har som sådan ikke så meget med LG at gøre, men mere hvad teknologien kan frembringe. Jeg kan godt se at det er bittert, at Samsung har valgt - i første omgang - at trække sig fra at sælge OLED skærme, når nu du er så glad for deres produkter! Men så kan du jo glæde dig over, at når du fremover køber Samsungs "fremragende" skærme, så får du "64 gange flere farver"....

M.v.h.

Øhhh... har du tabt sutten...

Jeg har ét Samsung produkt (faktisk har jeg ikke 2 produkter fra samme fabrikant), så jeg ved ikke hvad du har har fået galt i halsen? Jeg har heller ingen planer om at købe flere Samsung produkter, så det ved jeg heller ikke hvor du har fra?

Jeg er ikke mærkefanatiker (hverken positivt eller negativt) og kan godt se objektivt på fordele/ulemper ved de forskellige mærker...
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Check hvem der har flatpanels reference Award 2014

Interessant valg.... set i lyset af den anmeldelse der foreligger.


Ikke så meget et valg, men ganske enkelt det bedste billede på markedet p.t.! Anmeldelsen fortæller blot også indgående om, hvilke ulemper OLED har, og i særdeleshed LG'en har. Men det fortæller de øvrige anmeldelser af LCD-skærme også. Det handler måske mere om, hvordan man læser det skrevne, og i endnu højere grad, om man forstår det man læser.

Men som jeg skrev til Pallec, så er det selvfølgelig også træls for dig, at dit favoritmærke, har valgt ikke at satse på OLED, men forsøger at sælge skærme på noget, foreløbigt, ligegyldigt - Quamtum dot!

M.v.h.

Det er nu ikke fordi jeg har et foretrukket mærke.
Da jeg stod og skulle bruge et nyt TV valgte jeg det bedste indenfor det budget jeg havde og det blev så en Samsung denne gang.

Jeg kan så berette at Samsung ikke har problemer med at vise levende billeder men det er da muligt at OLED viser bedre still billeder.

Thumbs up for din altid aggresive stil i dine indlæg Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu