recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR slukker for 5.1 surround-lyd på TV-kanalerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR slukker for 5.1 surround-lyd på TV-kanalerne

 Besvar Besvar Side  <1 8182838485>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Det er da ikke fedt, at næste gang du skal se krigsdrama på DR, så bliver det i 2.0.


Tjah, nu ser jeg det i forvejen i 2.0, så det bliver ingen forringelse for mit vedkommende.......


Klaus
Men nu handler licensen jo om fællesskabet. Dvs du betaler for, at andre kan få 5.1, selvom du ikke udnytter det. Og jeg betaler for, at du i det hele taget har DR, selvom jeg ikke selv bruger det.

Når jeg nu er tvunget til at betale uanset hvad, så vil jeg også have lov at kræve, at de leverer en hvis stadard til de folk som ser det.

Uden at vide af det, så vil jeg gætte på, at det DD 5.1 lydspor de sender nok ligger omkring de 320kbit/s.
Skal vi væde med, at de bare forsvinder nu, i stedet for at gå til video-bitraten? Jo jo, det er ikke alverden, men lidt har også ret. Guderne skal vide, at video-bitraten ikke er speciel høj i forvejen.
Det vil sige, at jeg er tvunget til, at betale det samme, selvom DR nu faktisk sparer penge.

På et eller andet tidspunkt håber jeg ærlig talt, at folk får nok og i flok melder licensen fra. Flere og flere forringelser og genudsendelser for hvert år og alligevel, så stiger prisen igen og igen. Hvornår er nok nok? For mig er licensen ene og alene en sur pligt, som jeg kun betaler alene af den grund, at det er ulovligt at lade være. Uanset hvordan du vender og drejer den, så bruger jeg ikke licensen til en skid. Og alle folks latterlige undskyldninger om, at det ikke er alle der bruger sygehuset eller vejnettet til noget heller, så holder det ikke en skid. Landet kunne ikke fungere uden vejene og sygehusene. Landet kan sagtens fungere uden public service TV. Vi har rigeligt med kommerciel TV samt internet, hvor vi kan få vores nyheder og film fra.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:



Jeg vil nu ikke give dig helt ret



Jeg ved godt du ikke vil give mig ret, men det er fordi vi snakker om to forskellige ting.

Du "maler fanden på væggen" ved at lave et skræk eksempel som ikke eksisterer, udfra noget som ikke opstår.

Hører ikke hjemme i denne debat.


Du er vist ikke den rette, til at være dommer over, hvad der "hører til", i denne debat!!

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Det er da ikke fedt, at næste gang du skal se krigsdrama på DR, så bliver det i 2.0.


Tjah, nu ser jeg det i forvejen i 2.0, så det bliver ingen forringelse for mit vedkommende.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:



Jeg vil nu ikke give dig helt ret



Jeg ved godt du ikke vil give mig ret, men det er fordi vi snakker om to forskellige ting.

Du "maler fanden på væggen" ved at lave et skræk eksempel som ikke eksisterer, udfra noget som ikke opstår.

Hører ikke hjemme i denne debat.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det er et "lydprojekt" som ligger til grund for handlingen.

En oplysning for ca. et år siden:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10140&zoneid=5

NB.

Vi er enige om at sætte lydsporet til stereo er et "tilbageskridt"

Men udtagelser om sort/hvid og SD kvalitet på billedsiden har intet med noget som helst at gøre, det er for dumt.

Det er da stort set lige så stort et tilbageskridt, at gå tilbage til 2.0, som det er, at gå tilbage til SD. Selv da vi kun fik digital SD, fik vi 5.1. Nu da billedet så er blevet forbedret, så skal vi tilbage til 2.0. Så kan de da lige så godt sætte billedet tilbage til SD. God lyd og godt billede følges ad.
Eller du mener måske, at vi også skal tilbage til 2.0 på BD og på tjenester som Netflix?

Og uanset hvad den undersøgelse viser, så er det sgu da dumt, at sætte de folk, som har anlæg der kan klare det, tilbage til 90'erne. Så "uddan" dog de folk, som ikke har i stedet. Fx på den måde jeg nævnte før. Eller i et program lignende So Ein Ding, hvor han i sin tid belærte folk om HD og opsætningen af fladskærmen.

At fjerne muligheden, uanset hvor få der udnytter den, lyder for dumt.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er fedt at licenspengene går til DR, eller kunne jeg ikke sidde og se "der Untergang" lige nu.


Klaus

Det er da ikke fedt, at næste gang du skal se krigsdrama på DR, så bliver det i 2.0.
Det gør da mig sur, at jeg skal betale licens til de forringelser. Især når jeg slet ikke har et TV signal. Hverken parabol, kabel, antenne eller IP. Alligevel er jeg tvunget til, at betale for forringelser for alle jer andre. Det gør mig sgu rigtig ærgerlig.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det er et "lydprojekt" som ligger til grund for handlingen.

En oplysning for ca. et år siden:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10140&zoneid=5

NB.

Vi er enige om at sætte lydsporet til stereo er et "tilbageskridt"

Men udtagelser om sort/hvid og SD kvalitet på billedsiden har intet med noget som helst at gøre, det er for dumt.




Jeg vil nu ikke give dig helt ret

ja mange har klaget over lyder, så nu gøres det noget, man går tilbage til PCM

som jeg tidligre skrev så er der rigtig rigtig mange blandt Hr og Fru Danamrk som påstår de ikke kan se forskel mellem HD og SD, så hvorfor overhovedet sende i HD når folk alligevel ikke kan se fprskel (Jeg er dog ikke en af dem)

Desuden klager en hulens masse over alle de genudsendelser DR sender, men det gør de sq ikke en skid ved

At du så mener det er dumt at udtale sig om er for mig ligegyldigt da jeg såmænd bare ytre mig om min mening, den har vi da alle heldigvis lov til at have
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 22:25
Hvis DR har dårlig lyd, hvad kalder i så TV2's lyd? Sådan noget dejligt musik som i Vild Med Dans, blir elendigt gengivet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 22:16
Det er fedt at licenspengene går til DR, eller kunne jeg ikke sidde og se "der Untergang" lige nu.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 21:29
Det værste er næsten at de fleste af licenspengene går til DR.. og at man ikke kan slippe udenom.
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 20:58

Det har taget 2 år at komme frem til at, hov vil nøjes bare med at udsende PCM , samtidig med at de tillader sig at kalde det for en forbedring.!!!!! Man kan da kun rykke håret ud af undren over en sådan beslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 20:48
Det er et "lydprojekt" som ligger til grund for handlingen.

En oplysning for ca. et år siden:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10140&zoneid=5

NB.

Vi er enige om at sætte lydsporet til stereo er et "tilbageskridt"

Men udtagelser om sort/hvid og SD kvalitet på billedsiden har intet med noget som helst at gøre, det er for dumt.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 20:37

Ja, det er for dumt, nu da begge formater er i anvendelse, er det jo lige netop kun et spørgsmål om at anvende dem efter hvad der ønskes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8182838485>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu