recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Stuebio (under opbygning)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Stuebio (under opbygning)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 16:17
Det ser sgu fedt ud. Jeg ved desværre ikke hvilket møbel jeg skal have endnu, hvilket gør det lidt mere problematisk. Jeg har pt. et 37" tv men går og overvejer et større men er så i tvivl om jeg skal gemme noget bag tv'et.

Hvilken højde har du sat de forskellige ting i?

Undskyld alle de spørgsmål i din biotråd.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Det ser sgu fedt ud. Jeg ved desværre ikke hvilket møbel jeg skal have endnu, hvilket gør det lidt mere problematisk. Jeg har pt. et 37" tv men går og overvejer et større men er så i tvivl om jeg skal gemme noget bag tv'et.

Hvilken højde har du sat de forskellige ting i?

Undskyld alle de spørgsmål i din biotråd.


Det er da helt ok, jeg har sat bunden af Unno møbel til 15cm fra gulv, og tv 10 cm over toppen af Unno møbel.

Hvis du er tvivl om str af tv så kan du jo samle de stik mere inde mod midten af tv ophæng så vil der komme længere kabel træk men alligevel forblive usynlig.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 21:45
Lille status, lægter er skruet op i loft, flexrør i massevis trukket, højtaler bagbokse er konstrueret og opsat (skal bare lige finde ud af hvad slags isolering og hvor meget der skal i dem). Næste skridt er opsætning af loftbrædder :).

lige lagt et billede på af loftet som det så ud i går :).

Redigeret af Bygone - 05-November-2014 kl. 08:20
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:16
Så blev loftet sat op, halvdelen af belysning blev sat i gang :), ser gejl ud. (billede sat i starten af tråd)

Iaften skal resten af lyskassen installeres, og så gæler det gulv i næste uge :).



Redigeret af Bygone - 20-November-2014 kl. 08:19
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Så blev loftet sat op, halvdelen af belysning blev sat i gang :), ser gejl ud. (billede sat i starten af tråd)

Iaften skal resten af lyskassen installeres, og så gæler det gulv i næste uge :).


Ser cool ud, elsker den slags "indirekte lys"



/michael
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:


Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Så blev loftet sat op, halvdelen af belysning blev sat i gang :), ser gejl ud. (billede sat i starten af tråd)

Iaften skal resten af lyskassen installeres, og så gæler det gulv i næste uge :).



Ser cool ud, elsker den slags "indirekte lys"



/michael


Tak jeg er også ret tilfreds med resultatet, glæder mig til at se rummet som helhed i aften når 2. kæde installeres.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:40
Så er der lagt gulv i stuen, og unnu møbel er hængt op. ikke mange ting tilbage. Næste skridt er teknikerskabet i bryggers :). (billede smidt op i starten af tråden).
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:57
Ser rigtig godt ud Thumbs Up super fedt med rør inden i væggen samt stikkontakter inden bag Unnu møblet.
Hvad har du under dit gulv? her tænker jeg en eller anden form for akustik ''plade''?
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Ser rigtig godt ud Thumbs Up super fedt med rør inden i væggen samt stikkontakter inden bag Unnu møblet.
Hvad har du under dit gulv? her tænker jeg en eller anden form for akustik ''plade''?


Gulvet er lagt på en rulle tykt stykke lyddæmpende skumgummi af en eller anden slags...virker ret ok.

Gulvet er rustik hvid eg planker.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Ser rigtig godt ud Thumbs Up super fedt med rør inden i væggen samt stikkontakter inden bag Unnu møblet.
Hvad har du under dit gulv? her tænker jeg en eller anden form for akustik ''plade''?


Gulvet er lagt på en rulle tykt stykke lyddæmpende skumgummi af en eller anden slags...virker ret ok.

Gulvet er rustik hvid eg planker.

Når okey fedt nok.
Hvad med loft? er det også akustikloft? 
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:


Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Ser rigtig godt ud Thumbs Up super fedt med rør inden i væggen samt stikkontakter inden bag Unnu møblet.
Hvad har du under dit gulv? her tænker jeg en eller anden form for akustik ''plade''?


Gulvet er lagt på en rulle tykt stykke lyddæmpende skumgummi af en eller anden slags...virker ret ok.

Gulvet er rustik hvid eg planker.


Når okey fedt nok.
Hvad med loft? er det også akustikloft? 


nej overhovedet ikke noget akustik over loftet, det er en alm stue vi er ved at bygge om, så kæresten var kun med på at det blev alm hvis rustik profilbrædder, desværre. Vi må se hvad det betyder når der kommer møbler ind i rummet mv.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 14:55
Det jo forstående nok :-)
Men det kunne være i havet købt de der gips lofte med huller i af en slags.
Det skulle give et rigtig positivt resultat.

Men jeg må lige spørger... Hvorfor valgte du UNNU frem for Clic?
Var det den ekstra høje pris?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu