|
Lydkvaliteten i nyere film er for ringe! |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:49 |
|
Jeg har oplevet at flere af de nye titler kommer med dårlig lyd og jeg kunne godt tænke mig at tage en debat op omkring emnet.
De største problemer som jeg oplever er skratten/clipping under eksplosioner eller når der virkelig sker noget. Jeg hørte det f.eks tydeligt flere steder i Godzilla og i Need for speed. Også i Noah er der et eksempel, hvor sten kæmperne snakker sammen, så er der noget i deres stemmer, som ikke lyder rigtigt. Jeg har lagt et eksempel op i min dropbox Noget andet som virkelig irriterer mig er, at mange film kommer tydelig mikrofon bagrundsstøj. Her er igen et eksempel fra Noah, som jeg ikke orkede at se færdig dels pga lyden. Selv film der bliver rost for lyd i top kvalitet som Edge of tomorrow har dette problem mange steder undervejs. Læg mærke til at støjen opstår lige før hun siger "Yes" og slutter efter. Jeg har hørt det samme i flere nyere film, så som Captain America: The Winter Soldier og Thor 2 Jeg synes at det er meget tydeligt, når der bliver skruet op for volumen i bio'en, men det kan selv høres på en smartphone, hvis man lytter godt efter. Hvad siger i andre? Er det ikke noget i lægger mærke til?
Redigeret af Berdel - 29-Oktober-2014 kl. 12:52 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Næh.. Lydkvaliteten kan selvfølgelig være meget svingende fra film til film, men har ikke bemærket specielle problemer relateret til nyere film. |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
|
Hmmm... der kan jo være kabelproblemer eller andet i din bio
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
|
Skratten og clipping tror jeg må skyldes dit setup, som nævnt.
Det med mikrofonstøj har jeg godt selv lagt mærke til. Det undrer mig også at de ikke er bedre til at filtrere det væk. Men det er nu normalt ikke noget jeg lægger mærke til medmindre jeg beslutter mig for at lytte efter det. Jeg tror måske også det er mere tydeligt i nyere film da lyden sikkert deles meget mere op i bidder for at have mere kontrol over hvor/hvordan det mikses ind. Havde lydstrømmen været lagt på som længere bidder havde baggrundsstøjen jo bare været konstant, og så havde du måske ikke lagt så meget mærke til skiftet. Aner ikke om noget af dette giver mening, det er bare et bud. Har meget begrænset teknisk viden om emnet.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Synes ikke dine links virker?
|
||
![]() |
||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
|
Jeg syns lyden i den nye Transformers film er virkelig underlig. Hele vejen igennem filmen sagde jeg til kæresten at det var som om der var lagt et tæppe henover højtalerne, og da end credits musikken startede er der ingen bas overhovedet! Har ingen sub i mit system, og det er indstillet sådan, og jeg har hverken før eller efter oplevet problemet, og har ellers ikke har nogen problemer med at kunne ryste gulvet ;)
Måtte da også prøve min egen reference bas test. En scene henimod slutningen fra Transformers 1 hvor en af Autobot i slowmotion hopper henover henover både raket og menneske. Somsagt; ingen problemer.. Det er ganske vist den Amerikanske Bluray jeg har prøvet. Om det gør sig gældende med EU udgivelsen, når den udkommer, ved jeg ikke... |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Der er også tydelig skratten/clipping på center lydsporet flere steder i Transformers 3. Og nej det er IKKE udstyret.
De snakker også om det ovre hos: http://www.avsforum.com/forum/114-hdtv-software-media-discussion/1366271-am-i-crazy-dialog-now-days-recorded-hot-blu-rays.html#/forumsite/3207/topics/1366271 |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Links er rettet nu. Lyt lige til dem og bemærk, at det jeg har optaget her er på computeren (direkte fra mkv filen) og ikke fra mit bio setup, hvor jeg først hørte det første gang. Tak for link Armani - det var interessant!
Redigeret af Berdel - 29-Oktober-2014 kl. 13:00 |
||
![]() |
||
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
|
Jeg har set Noah - og jeg synes ikke der var nogen problemer med at lyden clipper eller lign
prøv og se om den gør det ved lave niveauer? For jeg tror godt det kunne være dit setup der driller
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Synes generelt lyden har været lidt underlig på transformers filmene i forhold til hvad jeg havde forventet og sammenlignet med andre film. Ellers har jeg ikke bemærket, at der skulle være særlige lydfænomener på flere nye film. Har for nylig set både Need For Speed, Godzilla og Edge of Tomorrow og bemærket ikke noget underligt ved lyden...
Redigeret af kennethbrdk - 29-Oktober-2014 kl. 15:32 |
||
![]() |
||
Ghump ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
|
MKV filen? Undskyld, snakker vi om en fejl der findes på din originale bluray? Eller er det noget, der er sket da du konverterede den til mkv? |
||
![]() |
||
|
Jeg kan også finde de samme "fejl" på skiven, så det kan udelukkes, at det sker under konverteringen.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |