recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvaliteten i nyere film er for ringe!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvaliteten i nyere film er for ringe!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkvaliteten i nyere film er for ringe!
    Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:49
Jeg har oplevet at flere af de nye titler kommer med dårlig lyd og jeg kunne godt tænke mig at tage en debat op omkring emnet.

De største problemer som jeg oplever er skratten/clipping under eksplosioner eller når der virkelig sker noget. Jeg hørte det f.eks tydeligt flere steder i Godzilla og i Need for speed. Også i Noah er der et eksempel, hvor sten kæmperne snakker sammen, så er der noget i deres stemmer, som ikke lyder rigtigt. Jeg har lagt et eksempel op i min dropbox

Noget andet som virkelig irriterer mig er, at mange film kommer tydelig mikrofon bagrundsstøj. Her er igen et eksempel fra Noah, som jeg ikke orkede at se færdig dels pga lyden.

Selv film der bliver rost for lyd i top kvalitet som Edge of tomorrow har dette problem mange steder undervejs. Læg mærke til at støjen opstår lige før hun siger "Yes" og slutter efter.

Jeg har hørt det samme i flere nyere film, så som Captain America: The Winter Soldier og Thor 2

Jeg synes at det er meget tydeligt, når der bliver skruet op for volumen i bio'en, men det kan selv høres på en smartphone, hvis man lytter godt efter.

Hvad siger i andre? Er det ikke noget i lægger mærke til?

Redigeret af Berdel - 29-Oktober-2014 kl. 12:52
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hvad siger i andre? Er det ikke noget i lægger mærke til?

Næh..

Lydkvaliteten kan selvfølgelig være meget svingende fra film til film, men har ikke bemærket specielle problemer relateret til nyere film.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:00
Hmmm... der kan jo være kabelproblemer eller andet i din bio
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:07
Skratten og clipping tror jeg må skyldes dit setup, som nævnt.

Det med mikrofonstøj har jeg godt selv lagt mærke til. Det undrer mig også at de ikke er bedre til at filtrere det væk. Men det er nu normalt ikke noget jeg lægger mærke til medmindre jeg beslutter mig for at lytte efter det.

Jeg tror måske også det er mere tydeligt i nyere film da lyden sikkert deles meget mere op i bidder for at have mere kontrol over hvor/hvordan det mikses ind. Havde lydstrømmen været lagt på som længere bidder havde baggrundsstøjen jo bare været konstant, og så havde du måske ikke lagt så meget mærke til skiftet. Aner ikke om noget af dette giver mening, det er bare et bud. Har meget begrænset teknisk viden om emnet.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:11
Synes ikke dine links virker?
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:13
Jeg syns lyden i den nye Transformers film er virkelig underlig. Hele vejen igennem filmen sagde jeg til kæresten at det var som om der var lagt et tæppe henover højtalerne, og da end credits musikken startede er der ingen bas overhovedet! Har ingen sub i mit system, og det er indstillet sådan, og jeg har hverken før eller efter oplevet problemet, og har ellers ikke har nogen problemer med at kunne ryste gulvet ;)
Måtte da også prøve min egen reference bas test. En scene henimod slutningen fra Transformers 1 hvor en af Autobot i slowmotion hopper henover henover både raket og menneske. Somsagt; ingen problemer..
Det er ganske vist den Amerikanske Bluray jeg har prøvet. Om det gør sig gældende med EU udgivelsen, når den udkommer, ved jeg ikke...

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:42
Der er også tydelig skratten/clipping på center lydsporet flere steder i Transformers 3. Og nej det er IKKE udstyret.
De snakker også om det ovre hos:

http://www.avsforum.com/forum/114-hdtv-software-media-discussion/1366271-am-i-crazy-dialog-now-days-recorded-hot-blu-rays.html#/forumsite/3207/topics/1366271
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes ikke dine links virker?

Links er rettet nu.

Lyt lige til dem og bemærk, at det jeg har optaget her er på computeren (direkte fra mkv filen) og ikke fra mit bio setup, hvor jeg først hørte det første gang.

Tak for link Armani - det var interessant!

Redigeret af Berdel - 29-Oktober-2014 kl. 13:00
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:57
Jeg har set Noah - og jeg synes ikke der var nogen problemer med at lyden clipper eller lign

prøv og se om den gør det ved lave niveauer?

For jeg tror godt det kunne være dit setup der driller 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:32
Synes generelt lyden har været lidt underlig på transformers filmene i forhold til hvad jeg havde forventet og sammenlignet med andre film. Ellers har jeg ikke bemærket, at der skulle være særlige lydfænomener på flere nye film. Har for nylig set både Need For Speed, Godzilla og Edge of Tomorrow og bemærket ikke noget underligt ved lyden...

Redigeret af kennethbrdk - 29-Oktober-2014 kl. 15:32
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:33

Lyt lige til dem og bemærk, at det jeg har optaget her er på computeren (direkte fra mkv filen) og ikke fra mit bio setup, hvor jeg først hørte det første gang.

MKV filen?

Undskyld, snakker vi om en fejl der findes på din originale bluray? Eller er det noget, der er sket da du konverterede den til mkv?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Ghump Ghump skrev:

MKV filen?

Undskyld, snakker vi om en fejl der findes på din originale bluray? Eller er det noget, der er sket da du konverterede den til mkv?
'

Jeg kan også finde de samme "fejl" på skiven, så det kan udelukkes, at det sker under konverteringen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu