recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15" DIY passiv subwoofer projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

15" DIY passiv subwoofer projekt

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 09:24
Tak for det.

Jo, der kom told og moms på -  enhederne løb op i ca 4200 med flytransport igennem shopUSA. Projektet alt inkluderet løb op i ca 8000kr LOL

De spiller rigtig godt - jeg synes at de spiller mere hifi-agtigt end dem jeg tidligere havde. Der kommer detaljer frem, som jeg ikke har hørt tidligere og de leverer impact på en mere ren måde. Mit første indtryk, når jeg hørte mine reference sekvenser igennem, var at de var lidt mere kedelige end de gamle, men efter en hel film, så er det tydeligt hvor meget bedre de er. De blender rigtig godt ind i lydbilledet og forsvinder helt, men løfter bunden og slår hårdt fra sig når de skal.

Jeg er rigtig godt tilfreds Approve


Redigeret af Berdel - 15-Januar-2015 kl. 09:31
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 16:35
Tak for info og beskrivelse :-) Hvad havde du før?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 20:08
2 x 12" XTZ subwoofers, som nu også gjorde det rigtig godt
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 07:47
Har du ingen problemer med lavt output når du kører direkte fra RCA til inukens xlr? Har set nogle som bruger en aktiv converter, fordi man ellers mister x antal db.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 08:44
Det har jeg også læst om, og havde sådan en her i kikkerten


Men min anthem giver åbenbart signal nok. Gain er skruet op på knap 3/4 på inuken og level står til omkring 0 i receiveren
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 09:13
Så det jo ikke noget problem. Jeg står i modsatte situation og vil gerne tilslutte en PA dac med DB25 balanceret udgang til diverse Rotel blokke med RCA indgange. Men de vil jo så i teorien få for høj spænding :-/
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 10:27
Fedt projekt som giver mig lyst til at prøve Ultimax'erne.

Kan i øvrigt også købes i Sverige:
Sumo.se
Sender også til danmark.




Redigeret af vasen - 16-Januar-2015 kl. 10:29
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 11:40
Ja, man bliver helt bidt af det når først man er kommet i gang.

Skulle jeg starte forfra ville jeg bygge ultimax igen og så med disse fronter Smile

Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 11:42
Dem har jeg sjovt nok også kigget på hvis jeg havde plads til et dedikeret hjemmbiorum. Men det har jeg desværre ikke
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Ja, man bliver helt bidt af det når først man er kommet i gang.

Skulle jeg starte forfra ville jeg bygge ultimax igen og så med disse fronter Smile



tror det er dem Claus har
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 15:38
Yep. Bruger den som center. Bygger pt på et sæt fusion 15 som LR men de er ikke helt færdige endnu.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 16:30
Nice, den fusion ser ud til at være designet med focus på punch Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu