recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15" DIY passiv subwoofer projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

15" DIY passiv subwoofer projekt

 Besvar Besvar Side  <1 678910 12>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 10:26
Jeg har modtaget inuken og er begyndt at tænke i at skifte blæseren. Det bliver en noctua og jeg kan se at mange har haft success med deres NF-R8 model. Den har 3 ledninger (rød/sort/gul). Inuke'en har kun rød/sort og som jeg kan forstå det kan man bare nøjes med at koble rød/sort til og så kappe den gule.

Men der er kommet en nyere og forbedret model der hedder NF-A8 PWM men den har 4 ledninger! Mon jeg stadigvæk kan nøjes med at tilslutte rød/sort til inuke og undlade de sidste 2?

Jeg har fundet dette:



Redigeret af Berdel - 27-December-2014 kl. 10:26
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 09:02
Så er det vist tid til en update

Her kommer først nogle flere billeder af byggeriet

Hjemmelavet cirkel fræser 




Jeg endte med at bruge islagsmøtrikkerne alligevel men jeg har så brugt lim. Indtil videre har der ikke været problemer



Terminalerne er blevet loddet og der er kommet krympeflex på. Når de bliver monteret i kabinettet fylder jeg huldet ud med silikone for at sikre mig at samlingen bliver lufttæt



Her er de blevet pudset ned efter grunding og spartling. 







Rum fyldes med isoleringsmaterialer



Til sidst en dyne fra ikea til at holde fibrene på plads så de ikke kommer ind i wooferen (tak for inspiration submaniac LOL )



Så er den første klar til at få wooferen monteret



Begge er klar





De virker sgu!



Og endelig på plads


Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 09:21
ser sku godt ud Søren
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 09:30
Sådan, godt arbejde!

hvad er grunden til du satte effekten til salg? (har set du har annulleret det igen)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 09:44
Tak skal i have

@MulleB

Jeg har haft lidt problemer med at få det sat rigtigt op og min konklusion i første omgang var at den var for svag. Den gik op i begrænseren når jeg spillede nær reference, så jeg ville have 6000'eren i stedet






Men nu har jeg ændret nogle indstillinger og det er muligvis løst. Jeg er ikke færdig med at teste og indstille så der kommer en opsamling med målinger, udskiftning af blæser i inuke mm, når jeg er ved at være i mål Smile

Jeg løste det ved at skrue volume knapperne næsten helt på på inuken og så ned for levels i receiver og gain i inuke DSP. Men så viste det sig at der blev introduceret noget støj - brummen i begge subwoofere. 

Efter lidt fumlen fandt jeg ud af at ca 70% forsvandt hvis jeg hev HDMI stikket fra min projekter ud af receiveren og kom så frem til at det var et jordingsproblem. Projektoren fik strøm fra en stikkontakt i modsatte ende af rummet og da jeg sluttede den til samme stikdåse som resten af udstyret blev det bedre. Men det kom igen af og til når jeg slukkede og tændte forskelligt udstyr.

Jeg har så efterføgende løst problemet helt. Der er ingen støj i subwooferne heller ikke hvis jeg skruer volumeknapperne helt i bund. Men løsningen er ikke køn....

USB kabel fra inuke DSP udgang til receiver USB indgang......



Der skulle vel ikke være nogen af jer der har et tip til noget der er bare lidt mere elegant? Confused


Redigeret af Berdel - 06-Januar-2015 kl. 09:56
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 11:18
strips!
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 12:42
der ser skide godt ud berdel. flot håndværk må jeg sige.

kan det ikke lade sig gøre at få vinklede kabler til fronterne så du måske undgår de ser så markante ud?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

der ser skide godt ud berdel. flot håndværk må jeg sige.

kan det ikke lade sig gøre at få vinklede kabler til fronterne så du måske undgår de ser så markante ud?

Tak for det, finishen kom ikke helt op på det niveau jeg havde håbet, men de blev ok.

Jeg vil nu hellere finde en langtidsholdbar løsning til at få en ekstra forbindelse imellem de 2 apperater, som det lader til er nødvendig. Til det kunne jeg godt bruge en fiks ide Smile
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 13:54
Det er godt nok i orden det der - Flot !!!
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 14:10
kan du ikke bagpå bruge en ledning med kabelsko, som skrues på med de skruer til kabinettet.
P.S. aner intet om EL :-)



Redigeret af MulleB - 06-Januar-2015 kl. 14:11
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 16:09
Flot resultat!

Synes finish er meget passende taget i betragtning hvor de skal stå.

Jeg har oplevet brummen fra min inuke6000 hvis den alene er tændt uden at forforstærkeren er tændt. Efter at have flyttet mit rack er det forsvundet.

Fik du clip lyset på? Tror P.las og Jonas_h er bekendt med det røde clip lys fra en inuke, da de var på besøg hos mig, hvor det kom på ofte og længe! Har sidenhen justeret lidt og nu kommer det ikke på længere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 10:08
Tak!

Jeg fandt en GRD indgang i receiveren og førte fra den, et kabel ned til inuke som jeg har skruet fast på kabinettet med en kabel sko som MulleB henviser til. Det fjerner også brum 100%
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu