recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væg i stedet for lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væg i stedet for lærred?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Væg i stedet for lærred?
    Sendt: 03-Januar-2015 kl. 11:28
Hej projektorfolk.

Da min kæreste igennem 9 år har valgt at sige tak for kampen, står jeg nu og skal sælge huset. Her har jeg haft et 120" lærred hængende, men den lejlighed jeg har kig på nu, er kun 4 meter på tværs af stuen, og med glasparti for enden, så går det ikke på den lange led. Og min Optoma HD20 kan ikke fylde hele lærredet ud på 4m. Så jeg tænker bare at smide det op på en filtet hvid væg. Og her kommer mit spørgsmål så. Hvilken glans, 5 eller 10, vil give det bedste billede? Ved godt at det ikke er optimalt, men vil nødigt undvære projektoren når jeg flytter. Wink
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 11:39
Jeg brugte Cempexo, der et en hvid cementmaling på pulver. Det har været fremragende. Du kan dog ikke smøre direkte ovenpå eventuelt værende plastikkirurgi, men på pudset overflade. Men cempexo kan også være en indikator for valget af glans på en anden maling.

Redigeret af bentpetersson - 03-Januar-2015 kl. 11:40
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 15:32
Tak for svaret men det skal være alm maling på en filtet væg, da det skal være en nem løsning da jeg kun regner med at bo der i et par mdr.
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 17:03
En voks dug fra ikea . Sættes op med tegnstifter !

Vi var vist flere der brugte den løsning for år tilbage her på forum.   Incl mig.

Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 14:05
Hvorfor ikke eksperimentere lidt med nogle farveprøver og mal halvdelen af billedområdet med høj glans og den anden med lav glans - du kan eventuelt også prøv hvid kontra grå maling.
Mvh
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 18:32
Brug så lav glans som muligt, høj glans vil bare afsløre alle ujævnheder i væggen og fjerne fokus fra filmen især ved panoreringer
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 18:45

Et pænt Mathvid Rullegardin, 2,20M bredt Kr. 800,-
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 20:17
Flügger IN-180 Stromboli Grey farveprøve evt 2-3 bøtter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu