Print side | Luk vindue

Væg i stedet for lærred?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137454
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 17:36

Emne: Væg i stedet for lærred?
Skrevet af: 'DLG'
Emne: Væg i stedet for lærred?
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:28
Hej projektorfolk.

Da min kæreste igennem 9 år har valgt at sige tak for kampen, står jeg nu og skal sælge huset. Her har jeg haft et 120" lærred hængende, men den lejlighed jeg har kig på nu, er kun 4 meter på tværs af stuen, og med glasparti for enden, så går det ikke på den lange led. Og min Optoma HD20 kan ikke fylde hele lærredet ud på 4m. Så jeg tænker bare at smide det op på en filtet hvid væg. Og her kommer mit spørgsmål så. Hvilken glans, 5 eller 10, vil give det bedste billede? Ved godt at det ikke er optimalt, men vil nødigt undvære projektoren når jeg flytter. Wink

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Svar:
Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:39
Jeg brugte Cempexo, der et en hvid cementmaling på pulver. Det har været fremragende. Du kan dog ikke smøre direkte ovenpå eventuelt værende plastikkirurgi, men på pudset overflade. Men cempexo kan også være en indikator for valget af glans på en anden maling.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson

Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 15:32
Tak for svaret men det skal være alm maling på en filtet væg, da det skal være en nem løsning da jeg kun regner med at bo der i et par mdr.

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 17:03
En voks dug fra ikea . Sættes op med tegnstifter !

Vi var vist flere der brugte den løsning for år tilbage her på forum.   Incl mig.

Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 14:05
Hvorfor ikke eksperimentere lidt med nogle farveprøver og mal halvdelen af billedområdet med høj glans og den anden med lav glans - du kan eventuelt også prøv hvid kontra grå maling.
Mvh

Skrevet af: E100
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 18:32
Brug så lav glans som muligt, høj glans vil bare afsløre alle ujævnheder i væggen og fjerne fokus fra filmen især ved panoreringer

-------------
Venlig hilsen E100

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=1&title=diskret-stuebio - Diskret stuebio

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 18:45

Et pænt Mathvid Rullegardin, 2,20M bredt Kr. 800,-

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 20:17
Flügger IN-180 Stromboli Grey farveprøve evt 2-3 bøtter.

Print side | Luk vindue