recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viaplay - DR kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viaplay - DR kanaler?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 20:39
Så ser du det forkert pointwood. Nu du er lang med at brokke dig, hvorfor sender tv2 play ikke tv3og Kanal fire?
Tjoh fordi det er forskellige udbydere. Dr har deres egen app. MTG har deres egne apps (tv3 play og viaplay) Discovery har deres egen app - nu tv.

Hvis du vil have flere kanaler samlet skal du se på Telia tv, Yousee mfl. Ikke den enkelte indholdsudbyder
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Viaplay er på diverse TVer, Recordere og afspillere, så jo det er faktisk på en box.


Mit TV er ikke et smart tv og jeg foretrækker at have alt det smarte i en seperat boks i stedet for indbygget i TV'et men det er en anden diskussion :)

Hvilke recordere og afspillere findes det på udover PS og Xbox? Ifølge deres egen hjemmeside er eneste mulighed en "PlusHD TV-box" men dertil skriver de: "Bemærk, at Viaplays udvalg er noget mindre på Viasat-boxen end på Viaplay.dk. For at få adgang til hele Viaplays udvalg henviser vi til vores andre platforme: viaplay.dk, smartphone, tablet, spillekonsoller og Smart TV."

Jramskov
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:44

Har Viaplay på Samsung Recorder, mener også den er på min Panasonic afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Så ser du det forkert pointwood. Nu du er lang med at brokke dig, hvorfor sender tv2 play ikke tv3og Kanal fire?
Tjoh fordi det er forskellige udbydere. Dr har deres egen app. MTG har deres egne apps (tv3 play og viaplay) Discovery har deres egen app - nu tv.

Hvis du vil have flere kanaler samlet skal du se på Telia tv, Yousee mfl. Ikke den enkelte indholdsudbyder


Viaplay er en del af Viasat så vidt jeg ved. Her er Viasats basispakke:
http://www.viasat.dk/produkter/parabol-tv/tv-pakker/basis

Den eneste forskel er måden produktet leveres til kunden.

Ps. Du er nu nummer 2 der skriver at jeg brokker mig, forstår ikke helt hvorfor i mener jeg brokker mig...medmindre i er ansat ved Viasat
Jramskov
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har Viaplay på Samsung Recorder, mener også den er på min Panasonic afspiller.


Ok, ifølge beskrivelsen på deres hjemmeside er funktionaliteten begrænset i forhold til f.eks. PS4.
Jramskov
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:59

Det er muligt, bruger den ikke, har begrænset brug for deres kanaler, vil så sandelig ikke betale extra for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 06:40
Jeg har en multimedia maskine stående. Det er så min box. Der er internet browser. Mener bestemt jeg kan se alt det tv jeg vil, bare jeg køber de rette "pakker" / streamningstjenester/ abonnement osv.  
Du vil gerne se DR. Stream da løs, der er jo betalt License 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Det er ikke brugbare løsninger efter min mening. Jeg kan ikke se nogen grund til at Viaplay ikke også skulle kunne sende i det mindste DR's kanaler.

Så skal DR vel også sende Paradise?

Viaplay er Viasats streamingtjeneste. Altså dem der ejer TV3, 3+ og 3 Puls og nogle sportskanaler. Hvorfor skal de dog sende andre kanalers indhold.
TV 2 Play sender jo heller ikke indhold fra DR.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 09:15
DR er speciel da det er en public service virksomhed, men jeg ser ikke noget mærkeligt i at f.eks. TV2 gjorde det.

Jeg vil blot gerne have det hele i samme interface, dvs. så simpelt og brugervenligt som muligt. Jeg forstår ikke hvorfor i er imod det?

Tror ikke det ville koste Viaplay særligt meget at streame DR's kanaler, de skal selvfølgelig tjene penge på det men det vil gøre deres produkt væsentligt mere interessant.

Alternativet er at f.eks. https://watzmenow.tv tilbød 3+ og andre sportskanaler men det virker ikke til at Viasat er interesseret i det.
Jramskov
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 10:35

Der er vist ingen der er imod det, men det du ønsker kan ikke lade sig gøre, og vil ikke blive en realitet, så glem alt om det. Brug de tjenester der er fra de enkelte udbydere og indholdsleverandører.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Jeg vil blot gerne have det hele i samme interface, dvs. så simpelt og brugervenligt som muligt.


Hej.

Så vent nogle måneder. Hvis Android TV bliver en succes, vil der komme apps til alle streaming tjenesterne.

Hvis du ikke kan vente kan du måske overveje en Android Tablet med HDMI udgang. Her kan du fra skrivebordet så starte de forskellige tjenester du abonnerer på.

Hilsen Carsten.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 10:58
Du lyder meget skråsikker. Mere og mere bliver streamet over internettet, inklusiv live sport så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle blive en realitet på et tidspunkt. Det er jo ikke anderledes en at Yousee leverer Viasats kanaler via kabeltv eller at Boxer gør det. Umiddelbart ser det ud til at sådan en service netop er lanceret i USA: http://www.theverge.com/2015/1/7/7510487/dish-sling-television-internet-tv-ces-2015
Jramskov
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu