recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Player Classic på dansk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media Player Classic på dansk

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 13:26
En rendering er en genberegning, dvs har man ændret lysstyrke, farver, opløsning eller noget helt andet, så skal ændringen gennemføres i hele filmen.
Gengive er et forkert ord i den sammenhæng.

På dansk hedder det Rendering.

Vi må lære og leve med at der kommer nye ord - især fagudtryk - ind i det danske sprog, og det er da også det nemmeste da halvdelen af alt vi læser i dag er på engelsk.
mvh Infinity
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 15:40
Kan i prøve og kigge i de programmer i har på dansk hvad det er blevet oversat til i andre programmer.

Efter hvad jeg kan søge mig til kalder adobe og microsoft "rendering" for "gengivelse" og jeg kan ikke finde "rendering" i danske ordbøger.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 16:37
Venlig hilsen
KB
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 17:20
Kender i til nogen programmer som medieafspillere og videoredigeringsprogrammer som er oversat til dansk ?

Sådan at jeg kan sammenligne det jeg har oversat.

De programmer jeg har kunne finde indtil videre har kun været delvist oversat.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 18:37
Hvorfor oversætte sådan noget til dansk?

Det gør det bare umuligt for folk at benytte, i stedet for alle mulige oversættelser.

Eksempel: hvis nu en bruger benytter MPC på dansk og mangler hjælp, så vil det være hulens svært for ham at google sig frem til hjælpen. Wacko
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 18:53
Det kan vælges fra med ét klik under installationen.
Eller man kan skifte sprog med 5 klik i programmet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af scootergrisen scootergrisen skrev:

Det kan vælges fra med ét klik under installationen.
Eller man kan skifte sprog med 5 klik i programmet.



Ja, jeg ser vitterlig heller ikke, hvordan det kan skade noget som helst, at et program fåes på dansk! Tværtimod giver det netop flere mulighed, for at kunne bruge programmet.

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af scootergrisen scootergrisen skrev:

Det kan vælges fra med ét klik under installationen.
Eller man kan skifte sprog med 5 klik i programmet.



Ja, jeg ser vitterlig heller ikke, hvordan det kan skade noget som helst, at et program fåes på dansk! Tværtimod giver det netop flere mulighed, for at kunne bruge programmet.

M.v.h.

Det gør folk dårligere til sprog!

Hvis alle vores film var synkroniseret som i tyskland, så skulle i se vores engelsk niveau i befolkningen være helt til rotterne. Thumbs Down
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 20:08
Kan vi ikke lade være med at dreje det her emne væk fra det, det handler om.

Emner handler om at oversætte MPC-HC til dansk og at teste den danske oversættelse for at forbedre den.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 20:27
Jeg synes det er et udmærket projekt du har gang i der og MPC'en er faktisk en ganske god lille afspiller!

Jeg har brugt den de sidste par dage og dine menuer er ganske gode, når du nu vil have det hele oversat. Der er oversættelser vi ikke er enige om, fx renderingen og der er oversættelser der får mig til at trække på smilebåndet fx Fuld flydende kommatal beregning, og halv ditto, men sådan bliver det når du vil oversætte alt til Dansk.

Rodmenu'en ville jeg nok kalde Hovedmenu'en,
men alt i alt et godt initiativ.
mvh Infinity
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 20:32
Jeg oversætter bare til det jeg kan komme på også må andre komme med noget andet eller jeg kommer selv med noget når jeg går det igennem igen.

Men det ville være rart og have andre til at gå det igennem.

Det var derfor jeg spurgte herinde med de DVD menuer om i gad checke hvis i har en DVD afspiller på dansk eller noget hvad de kalder menuerne der.

Eller måske Startmenu.

Jeg har godt nok en DVD afspiller, den er vist på dansk men den er ikke sat til så jeg prøver lige og kigge om jeg kan få noget ud af menuerne i den.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 10:45
Fint at oversætte MPC-HC, men vil aldrig bruge den på dansk. I mine øjne er der forskellige tekniske udtryk som aldrig skal oversættes, såsom render. Jeg bruger MPC-HC sammen med madVR da madVR tilbyder mig muligheden for at generere en 3dlut og har jeg brug for hjælp til MPC-HC og madVR ville det være noget af en udfordring at søge hjælp med danske udtryk ... Mht de tekniske udtryk, husk på hvor ofte vi bruger engelske udtryk i vores dagligdag og hvor underligt det lyder når vi laver dem om til dansk :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu