recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SoftCam med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SoftCam med Raspberry Pi

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 09:32
Det har jeg prøvet men mappen oprettes ikke automatisk. Kører du med seneste mdapiplus_0_9_0_1 eller den gamle version?
Og ligeledes kører du med acamd 0.6.0.1 eller nyere?
acamd 0.6.0.1 jeg har fundet er der ingen exe filer i, hvorimod der i den nyeste er ACamdMonitor.exe.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:43
ved mdapiplus laver den ikke selv mapperne kun hvis jeg installerer den gamle version. Hvilke filer har du liggende i tunermapperne?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 12:30
Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe. Har brugt hele dagen igår på det.
Min struktur til mediaportal er følgende:


Min cardclient er følgende:

Min newcs server er følgende:


Det er IKKE lykkedes at få forbindelse via. mediaportal til acamd, så har prøvet bare for at teste med DVBViewer for at finde fejlen.

Der lykkedes det at få forbindelse til acamdmonitor og følgende output:


Jeg vil klart helst benytte MediaPortals, men det vigtigste er i første omgang at få det op at køre.
Hvordan kommer jeg videre og får det til at virke?

Håber du Cyberguyen eller andre gider hjælpe.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 18:54
Fremskridt. Har nu fået dvbviewer til at virke men kun hvis jeg vælger multiecm i acamd ellers vil den ikke. Jeg kan stadig ikke få Mediaportal til at virke. Acamd ikonet og mdapi kommer ikke frem i tray. Nogen der har noget brugbare fif til at få det til at virke. Og vil det hjælpe at deaktivere firewall i Windows for hurtigere kanalskift i dvbviewer og er der som standard noget dvale efter x min der gør at newcs er langsommere om at lade første gang?
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 20:33
En af forcerne ved DVBViewer er de hurtige kanalskift. Jeg har engang kørt med MediaPortal med ACAMD og dette plugin, som du skriver om, men ak, det var ustabilt, og smed hele MediaPortal i dørken hver gang der var lidt svartider på serveren ved kanalskift. Så det blev droppet. Jeg husker ikke versionen af ekstra softwaren der skulle få MP til at virke sammen med ACAMD. Hvis du kikker i loggen hvad er det så der lacker ved kanalskift.
Ja dit firewall spørgsmål kan du jo teste dig ud af på 2 minutter.
Jeg var også lidt øv over MP, de rettede aldrig en fejl uden at forærer/implementerer to nye fejl. Ofte var det i selve kerne funktionen de dummede sig. Men jeg sætter stor pris på deres store arbejde. Sammen med ACAMD er der noget bat fil halløj hvor der står noget med systray, har du kikket på det.


MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 21:52
Okay det eneste der virker for mig er pt dvbviewer så bruger recording service som backend og kodi som frontend. Det jeg ikke forstår er at jeg til at starte med ikke får billede på men skal vælge kanalen igen eller Nogen gange to gange for at få signal herefter kan jeg vælge de forskellige kanaler men til at starte med vil den ikke tune. Som om at newcs skal starte op fra dvale før den går igennem. Nogen gode ideer?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 17:53
Jeg har simpelthen har meget arbejde om ørene til at jeg har ville pille ved mit mediecenter.

Jeg har nu haft tunerne pillet fra og slettet MDAPI mapper, så jeg kan genskabe proceduren for at tilføje pluginmapperne i MDAPI.

Min MDAPIplus er version 0.9.0.0

Man får plugin mapper frem på følgende måde:

1.
Aktivér en tuner i "MediaPortal - TV Server Configuration" og indstil den til at have CAM kort:





2.
Map en kodet kanal til tuneren.

3.
Gå ind MDAPI plus og under fanebladet "Applications" tilføjes mediaportal.
På en engelsk standard opsætning vil stien hedde:
c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MEdiaportal TV Server\TVService.exe
På en dansk Windows vil den sikkert hedde:
c:\Programmer (x86)\Team MediaPortal\MEdiaportal TV Server\TVService.exe

4.
Gå ind i "Mediaportal - TV Server Configuration" og vælg "TV Channels"
Tryk på den kodet kanal man har valgt at mappe. Kanalen vil nu prøve at blive vist, men det vil naturligvis ikke virke.

5.
Gå ind i MDAPI plus og vælg under "Plugins filter" menuen "App: TVService.exe; Card: navnet på tuner"
Den vil nu fortælle at mappen for tuneren ikke findes og spørge om den skal oprette den.
Herefter er plugin-mappen oprettet og man kan lægge Acamd eller filerne til en anden card client over i denne.


Håber at ovenstående giver mening - det har ihvertfald i min opsætning oprettet plugin mappen for en tuner som aldrig har været benyttet i Mediaportal før.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 18:04
Jeg benytter kun MDAPI plus ved mine betalingskaneler, da jeg har fuldpakken er de fleste ukodet.

Det tager 2 sekunder længere at tune de kodede kanaler ind, men det kan jeg sagtens leve med. Jeg zapper ikke så meget efter at tv-guiden er blevet indført. Det var mest på de gamle tv at der blev zappet.

Jeg tror den største udfordring ved at køre med MDAPI og Acamd ligger i at man skal have separat opsætning og brugernavn for hver tuner. Hvis man benytter samme bruger, så vil informationerne blive rodet sammen af kortserveren og tunerne vil være lang tid om at skifte eller melde fejl i nogle af forsøgene.
Oplever aldrig problemer med MDAPI plus og Acamd 0.6.2.0 - har oplevet en enkelt fejl, men det var fordi jeg havde været på ferie i længere tid og der ikke havde været tunet en kanal på kortet. Derfor manglede det opdateringer og skulle lige stå 1-2 timer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 19:50
Hej Cyberguyen. Tak for den meget fine guide. Mine problemer er følgende:

1. Jeg har gjort præcist som du skrev i guiden og har også benyttet samme fremgangsmåde uden held. Lige meget hvad jeg prøver, connecter den ikke via acamd. Jeg får hverken trayicon eller acamdmonitor viser ikke aktivitet, når jeg laver et preview. TV tuneren viser den prøver. Hvordan får jeg den til at connecte?
Jeg har følgende filer:


Og da du installerede mdapiplus installerede du bare med default settings, dvs. med standard plugins også samt tomt achieve?

2. Jeg HAR fået det til at virke via. DVBViewer, men KUN hvis jeg vælger multiecm i acamd, dvs. jeg får ikke entitlements med. Hvordan kan det være?

3. Efter et par gange med DVBViewer kan den bare stå og loade når jeg kommer ind i DVBViewer uden at bruge newcs ordentligt, derfor vil jeg meget gerne have Mediaportal til at virke og bruge med KODI.
Nogen gode bud på hvorfor den pludselig ikke connecter?

PS. Tak for hjælpen og tak for de input der kommer.
Er så tæt på at finde den optimale løsning til min setup.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 20:16
Hvad med udenlandske forum, er der slet ingen guides der, hvad siger Google?. Hjælpen er stor i danmark på denne side, men det er jo et internationalt produkt. Man skal bare ikke nævne ACAMD på deres egne fora.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 01:42
Min logfil er meget lig din, men jeg har ikke nogen config fil for smartcard. Hvad sker der hvis du sletter den fil?




Min Acamd menu i DVB Viewer ser ud som nedenstående:



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 12:06
@rasmuzzen: tak for forslaget. Har prøvet en gennemse en masse forskellige forums uden at blive meget klogere, men søger videre.

@cyberguyen:
Jeg troede faktisk at multiecm skulle slåes fra udfra din tidligere guide for at få EMM, men er da glad for min så står rigtigt.
Hvordan ser din cardclient.conf ud: 

Min er følgende:
newcamd:192.168.1.215:10000:1/0500/ffff:peter:peter1:0102030405060708091011121314
#radegast:192.168.1.215:10000:0/0500/ffff

Jeg bruger HDHomerun tunere, men det burde vel ikke have noget at sige. Og sidst men ikke mindst kan det passe din maskine også hænger engang imellem, hvis du loader via. DVBViewer.
Beklager de mange spørgmål, men det er lige det sidste der mangler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu