recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq w1070 vs. Optoma HD26
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benq w1070 vs. Optoma HD26

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benq w1070 vs. Optoma HD26
    Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:42
Hej alle sammen.

Først prøvede familien en ekstrem amatør biograf med et brugt rullelærred for 200 kr, og en Benq Joybee 2, der skal sættes op og placeres korrekt på et stativ hver gang vi vil se film/serier.

Vi blev sgu ret glade for det med hjemmebiograf, da det samler familien på en helt anden måde. Så nu går vi skridtet videre fra ekstrem amatør biograf til amatør biograf.

Lærred beholder vi, men nu skal der købes en ordentlig projektor der skal monteres på loftet - så biografen er klar med et klik.

Det er som sagt en amatør biograf, så jeg er også selv amatør og håber derfor på lidt hjælp til hvad jeg skal kigge efter:

Nu er spørgsmålet så, hvilken af de nævnte projektorer ville i umiddelbart anbefale til et lille lærred (ca. 70"), hvor rummet er meget lyst. Hvide vægge og meget lysindfald (der er ikke mulighed for mørklægning).

Gør det nogle forskel på hvad man skal kigge efter, når projektoreren skal hænge forholdvis højt ift. lærred? Den skal hænge ca. 2.5 oppe.

Jeg har mulighed for at placere projektoreren som jeg vil på loftet - det gør ingen forskel om den er langt tilbage, eller langt fremme.
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:58
Det bliver i glade for! :-) 
Jeg har selv BenQ 1070 og er meget godt tilfreds. det eneste negative jeg har at tilføje er støj.. Den larmer ret meget. 
Og du skal være opmærksom på at det er en short throw projektor, så den laver et stort billede på kort afstand. 
Jeg har knap 4 meter fra projektor til lærred og den laver 106". :-) 
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 14:43
Tak for input, jeg håber ikke at støj bliver det store problem - netop fordi at jeg regner med at projektoreren skal være forholdvis tæt på lærredet.

Men bliver det et problem for en projektor mht. at gøre billedet "kvadratisk". 
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 08:43
Slet ikke nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål?

Har aldrig oplevet en projektor tilte så meget nemlig.
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 08:49
Den har jo en Keystone funktion, men kan ikke huske hvor meget over lærred projektoren må hænge.. Det kunne evt. stå i manualen? :-) 
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 09:02
Det er rigtigt ja, men har hørt at det aldrig er optimalt at bruge Keystone pga. pixels?

Har regnet ud at projektoreren skal hænge ca. 2.5 m. fra lærredet med fuldt zoom, og som sagt på et lidt højt loft også ca. 2.5 m.

Lyder det af meget, eller burde det ikke være noget problem? Det er vel bare loftophænget der skal have tilpas nok tilt.

Redigeret af Scoring - 25-Marts-2015 kl. 09:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu