|
Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:03 |
Hej ... Søger en app som kan gøre min datters iPad ubrugelig efter et bestemt klokkeslæt ... F.eks. kl 21.00 Hun er en natteravn og det har taget overhånd. Har lavet den med at gøre den lydløs efter kl 21.00 så hun ikke bliver forstyrret og har også muligheden for at begrænse hendes adgang til nettet via min router, men ikke alle funktioner/apps kræver net og jeg ønsker derfor noget som låser hendes iPad.
Redigeret af janLp - 26-Marts-2015 kl. 21:04 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Også gerne en som fungere til hendes iPhone :)
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1596 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at "smide laderen væk" et stykke tid?
Ellers sætter man nogle regler op... |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1596 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har f.eks. indført at alle mobiler og tablet sover i køkkenet. Af samme årsag har vi heller ikke tv i soveværelserne.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og det er en rigtig fornuftig ordning. Blåt lys fra skærme inden sengetid, forstyrrer den dybe søvn, siger eksperterne.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Hun er weekendbarn :) den med at Apple udstyret sover i køkkenet praktisere vi med de andre børn i husstanden ... Den forsøger vi også med overfor hende, med en del protester tilfølge :) Hun er 12 år og syntes sådan set det er ok hun ligger med den inden hun skal sove ... Med appen jeg efterspørger vil jeg også ha kontrol over forbruget når hun ikke er hos mig ... Lidt diktatorisk har man vel lov at være, eller :)
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1163 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke tør tage konfrontationen med hende, hvordan vil du så få hende til at installere den app på sin iPhone og iPad?
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tør hvad ...? Jeg har heldigvis kontrollen over hendes udstyr, ligesom jeg også beder om at kigge i hendes udstyr.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den app er jo let at slette igen
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Den havde jeg sku ikke lige tænkt på :) Droppet :) Jeg må ha en snak med hendes mor og finde fælles fodslag :)
|
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tænker også at det er en pædagogiske opgave.
Nogle af dine overvejelser kan være.. Er du selv en god rollemodel? Kan du lave aftaler med hende der holder? Give det mening for hende? - kobler hun f.eks. træthed om dagen, men Ipad om natten. Synes hun selv at hun har et problem? eller ser hun det f.eks. som en social begrænsning. Du kan måske anvende en form for belønning. - eller hvis det kunne blive en sport for hende at lykkes med at lægge den fra sig om natten. Det er ofte nemmest at være diktatorisk, men ofte er en løsning, der giver mening for barnet mere holdbar i længden. Dog må jeg også sige at det er ok at du sætter grænser for en 12 årige, hvis behovet er der. F.eks. ved at lave regler. Men så kan du lige så godt, sige det som det er - f.eks. Jeg oplever, at du ikke formår at få sovet ordentligt om natten, fordi du spiller for meget på din Ipad. Derfor skal den sove i køkkenet, som vi andres. Her gælder samme regler som hos vi andre. Det var bare mine overvejelser - |
|
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1261 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at opdrage dine børn i stedet for at lade en app om det. Det lyder da forfærdeligt :(
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |