Print side | Luk vindue

Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple apps
Forumbeskrivelse: Apps til Apple iOS (iPhone, iPad og iPod Touch)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139395
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:21

Emne: Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt
Skrevet af: Guests
Emne: Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:03
Hej ... Søger en app som kan gøre min datters iPad ubrugelig efter et bestemt klokkeslæt ... F.eks. kl 21.00 Hun er en natteravn og det har taget overhånd. Har lavet den med at gøre den lydløs efter kl 21.00 så hun ikke bliver forstyrret og har også muligheden for at begrænse hendes adgang til nettet via min router, men ikke alle funktioner/apps kræver net og jeg ønsker derfor noget som låser hendes iPad.

Svar:
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:04
Også gerne en som fungere til hendes iPhone :)

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:37
Hvad med at "smide laderen væk" et stykke tid?

Ellers sætter man nogle regler op...

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:39
Vi har f.eks. indført at alle mobiler og tablet sover i køkkenet. Af samme årsag har vi heller ikke tv i soveværelserne.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:46
Og det er en rigtig fornuftig ordning. Blåt lys fra skærme inden sengetid, forstyrrer den dybe søvn, siger eksperterne.

Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 21:54
Hun er weekendbarn :) den med at Apple udstyret sover i køkkenet praktisere vi med de andre børn i husstanden ... Den forsøger vi også med overfor hende, med en del protester tilfølge :) Hun er 12 år og syntes sådan set det er ok hun ligger med den inden hun skal sove ... Med appen jeg efterspørger vil jeg også ha kontrol over forbruget når hun ikke er hos mig ... Lidt diktatorisk har man vel lov at være, eller :)

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 22:02
Hvis du ikke tør tage konfrontationen med hende, hvordan vil du så få hende til at installere den app på sin iPhone og iPad?

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 22:05
Tør hvad ...? Jeg har heldigvis kontrollen over hendes udstyr, ligesom jeg også beder om at kigge i hendes udstyr.

Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 22:08
Den app er jo let at slette igen

Skrevet den: 26-Marts-2015 kl. 22:11
Den havde jeg sku ikke lige tænkt på :) Droppet :) Jeg må ha en snak med hendes mor og finde fælles fodslag :)

Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 08:59
Jeg tænker også at det er en pædagogiske opgave. 
Nogle af dine overvejelser kan være..

Er du selv en god rollemodel?
Kan du lave aftaler med hende der holder?
Give det mening for hende? - kobler hun f.eks. træthed om dagen, men Ipad om natten.
Synes hun selv at hun har et problem? eller ser hun det f.eks. som en social begrænsning.

Du kan måske anvende en form for belønning. - eller hvis det kunne blive en sport for hende at lykkes med at lægge den fra sig om natten.

Det er ofte nemmest at være diktatorisk, men ofte er en løsning, der giver mening for barnet mere holdbar i længden. Dog må jeg også sige at det er ok at du sætter grænser for en 12 årige, hvis behovet er der. F.eks. ved at lave regler. Men så kan du lige så godt, sige det som det er - f.eks. Jeg oplever, at du ikke formår at få sovet ordentligt om natten, fordi du spiller for meget på din Ipad. Derfor skal den sove i køkkenet, som vi andres. Her gælder samme regler som hos vi andre.

Det var bare mine overvejelser Smile - 

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 09:53
Prøv at opdrage dine børn i stedet for at lade en app om det. Det lyder da forfærdeligt :(

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 10:43

Giv nu lige trådstarter en chance.

Han forsøger at løse et problem.

Hvor mange forældre har ikke låst øl og cigaretter inde for at teenagere ikke skulle forlyste sig.

Jeg har selv brugt TV som barnepige.

Vores fastnet telefon hos mine forældre stod i en mørk gang uden stol, således at samtalerne ikke blev for lange.

Og hvem har ikke slukket for Wifi om aftenen.

Det er da en naturlig tanke at ville låse ipad efter et bestemt tidspunkt.

Trådstarter er selv kommet frem til at lave en aftale med pigens mor.

Der er ingen grund til at være hellig.

I bedste mening.

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:12
Præcis! Trådstarter har indset at en pædagogisk løsning er bedre end en teknisk. Ikke så let, men mere langtidsholdbar :-)

Skrevet af: mureren
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:25
Hvis den pædagogiske løsning ikke lige træder i kraft, kan der måske kigges på routerens "Parental Control" eller muligvis blokering af MAC adresse ud fra tidspunkter på døgnet.

-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"

Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Prøv at opdrage dine børn i stedet for at lade en app om det. Det lyder da forfærdeligt :(

Med sådan en tåbelig kommentar kan man næsten kun konkludere at du ikke selv har børn!!

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Med sådan en tåbelig kommentar kan man næsten kun konkludere at du ikke selv har børn!!
3 stk. Ganske velfungerende i alderen 2 - 9 år. Så konkluder du bare videre Clap

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

3 stk. Ganske velfungerende i alderen 2 - 9 år. Så konkluder du bare videre Clap

Og de gør aldrig noget de har fået besked på de ikke må???
Kan ikke fordrage folk der altid skal være så hellige og bedrevidende.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:37
Lidt on topic: Så tvivler jeg på, at du kan finde en sådan APP. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Hej ... Søger en app som kan gøre min datters iPad ubrugelig efter et bestemt klokkeslæt ... F.eks. kl 21.00 Hun er en natteravn og det har taget overhånd. Har lavet den med at gøre den lydløs efter kl 21.00 så hun ikke bliver forstyrret og har også muligheden for at begrænse hendes adgang til nettet via min router, men ikke alle funktioner/apps kræver net og jeg ønsker derfor noget som låser hendes iPad.

Jan , iOS har indbygget noget der hedder "Forenklet adgang". Dette giver dig mulighed for at begrænse brugen af iOS med en kode. Med andre ord, så kan du manuelt låse Ipad´en til et bestemt program hver aften kl 21 og kræve kode for at ændre det igen. Eksempelvis kan det være din datter gerne må læse en ebog eller andet.

/Ehlz

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 12:59
Ret mig hvis jeg tager fejl, men du kan da ikke skemalægge "Guided Access" (Forenklet adgang)? Du kan stille et tidsinterval når du aktiverer det, dvs. hvor lang tid du kan bruge iPad'en før der kræves kode, men du kan da ikke få den til at starte eks. hver dag kl. 21?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 13:07
DU tager ikke fejl Torben. Jan skal manuelt tage ipaden Kl. eks 19. og aktivere forenklet adgang. En anden løsning er jo bare at slukke ipaden og bede om en kode ved ativering, så kan ungerne jo heller ikke gøre noget.

/Ehlz

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 13:25
Låsekoden er enten aktiv eller inaktiv. Hvis du aktiverer den, så skal den indtastes hver gang iPad'en skal låses op fra dvale (efter den tidsperiode man har angivet som limit for hvornår den automatisk skal låse igen), så den vil ikke være gangbar med mindre man konstant har lyst til at taste koden ind for pigen. Det højeste tidsinterval du kan lade iPad'en være ulåst er 4 timer, så dér skal man time hvornår man låser den op, hvis man ikke vil have den til at være tilgængelig efter et givent klokkeslet - det bliver umuligt at udføre i praksis.

-------------

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 13:26
Til jer som lader jer provokere af kommentarer som, opdrag dit barn, spring det over :) Tråden var en efterspørgsel til et hjælpemiddel og supplement. Nogle mennesker har bare et behov for at komme med kække kommentarer, og skulle måske ha været opdraget bedre ;) og dermed kan man bekymre sig over om de nu også forstår at opdrage deres børn til at begå sig ansvarligt og respektfuldt på sociale medier ... Bare en tanke ;)

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Hvis den pædagogiske løsning ikke lige træder i kraft, kan der måske kigges på routerens "Parental Control" eller muligvis blokering af MAC adresse ud fra tidspunkter på døgnet.
På sin iPhone slå man så bare wifi fra og kører over 3G, og slå wifi deling til så iPad også kan bruges......

-------------

Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 13:59
Nu var problemet jo ikke, at der var netadgang, men at visse Apps slet ikke havde brug for at gå på nettet. Det var et komplet låsning af iPad'en via en App der blev efterlyst.

-------------

Print side | Luk vindue