recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Åh gud altså ...

Nej jeg mener ikke en dsp bogstaveligt talt er gratis. Det var heller ikke det jeg skrev! Jeg skrev at det er en komponent der ikke koster noget særligt,


Du skrev: Det er ikke noget man betaler "ekstra for".

Dine egne skrevne ord...

Hmm hvis man ikke betaler ekstra, så betaler man slet ikke, betaler man slet ikke, så er det jo gratis!

Redigeret af Notfast - 08-Juli-2017 kl. 12:38
.....
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Til det sidste.... Highpass i subwooferne, og det problem er løst for 99,9%

Det er der heller ingen der har benægtet! Tvært imod! Problemet er at du ikke gider læse de indlæg du svarer på.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


...

Men vil du ikke nok svare på hvor grænsen skal være? Ellers er du jo ikke meget værd!


Det har jeg sådan set svaret på omme på side 10.

"<span style=": rgb254, 254, 254;">Man kunne godt filtrere under f.eks 20Hz uden at ødelægge noget og stadig beskytte folks anlæg mod sådan noget idioti som på Edge of tomorrow."</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Ellers burde omtale af "infrasonisk bas" have givet dig et hint.</span>


Hvad så med dem med en subwoofer med en afstemnings frekvens på 40hz? 20hz kilde materiale kan også slå deres subwoofer i hjelmen

Jeg er ved at være pænt træt af din pissekonkururrence Confused

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen, så jeg ved ikke hvorfor du nu starter forfra med dem. Det er ikke subwoofere der er problemet. Det er når man IKKE har en sub at man kan rende ind i problemer. Jeg tror jeg har skrevet det 10 gange nu.

Føder du et infrasonisk signal ind i en alm. højttaler, så render du potentielt ind problemer med at den slå i bund. I hver fald hvis der er skruet nok op. Det problem bliver større jo lavere frekvensen bliver. 10 Hz er meget værre end 20Hz og 40Hz er næppe et problem. Erfaringen har vist af kildemateriale der er filtreret omkring 20Hz ikke giver de store problemer, selvom de fleste højttalere har en højere resonansfrekvens.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Åh gud altså ...

Nej jeg mener ikke en dsp bogstaveligt talt er gratis. Det var heller ikke det jeg skrev! Jeg skrev at det er en komponent der ikke koster noget særligt,


Du skrev: Det er ikke noget man betaler "ekstra for".

Dine egne skrevne ord...

Hmm hvis man ikke betaler ekstra, så betaler man slet ikke, betaler man slet ikke, så er det jo gratis!

Flot klippet ud! Med det argument kunne du lige så godt argumentere for at men "betaler ekstra" for ON/OFF kontakten eller standby kredsen fordi de teknisk set ikke behøver at være der for at apparatet kan fungere. Det er ikke andet end ordknep.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen,

Nej, det er vi ikke blevet enig om !
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Åh gud altså ...

Nej jeg mener ikke en dsp bogstaveligt talt er gratis. Det var heller ikke det jeg skrev! Jeg skrev at det er en komponent der ikke koster noget særligt,


Du skrev: Det er ikke noget man betaler "ekstra for".

Dine egne skrevne ord...

Hmm hvis man ikke betaler ekstra, så betaler man slet ikke, betaler man slet ikke, så er det jo gratis!


Flot klippet ud! Med det argument kunne du lige så godt argumentere for at men "betaler ekstra" for ON/OFF kontakten eller standby kredsen fordi de teknisk set ikke behøver at være der for at apparatet kan fungere. Det er ikke andet end ordknep.

Så hvad mener du? Gratis eller ikke gratis? De fleste subwoofer har ikke DSP i dag!
.....
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen,

Nej, det er vi ikke blevet enig om !

Så er du den eneste der ikke er enig eller også er det igen fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet:

Fra side 12

"Der vil den indbyggede DSP i subben for det meste filtrere det fra så subben ikke bliver ødelagt."

"Der er normalt ikke et high pass filter der kan justeres af brugeren, men for det meste er der indbygget et filter i subwooferens interne dsp, for at beskytte enheden. "

Der er ingen der er uenige i at der er indbygget et high pass filter i en subwoofer.


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Åh gud altså ...

Nej jeg mener ikke en dsp bogstaveligt talt er gratis. Det var heller ikke det jeg skrev! Jeg skrev at det er en komponent der ikke koster noget særligt,


Du skrev: Det er ikke noget man betaler "ekstra for".

Dine egne skrevne ord...

Hmm hvis man ikke betaler ekstra, så betaler man slet ikke, betaler man slet ikke, så er det jo gratis!


Flot klippet ud! Med det argument kunne du lige så godt argumentere for at men "betaler ekstra" for ON/OFF kontakten eller standby kredsen fordi de teknisk set ikke behøver at være der for at apparatet kan fungere. Det er ikke andet end ordknep.

Så hvad mener du? Gratis eller ikke gratis? De fleste subwoofer har ikke DSP i dag!

Mere ordknep!

Jeg mener at dsp chips i dag er så billige, at de sidder i "mange" subwoofere, fordi de kan løse en masse opgaver som man ikke nemt kan løse med alm. komponenter. Her under high pass filtrering. Det har jeg også allerede skrevet til dig. Der er ingen komponenter der er gratis og jeg gider ikke diskutere om "mange" eller "de fleste" subwoofere gør brug af dsp. Det er TOTALT irrelevant i forhold til problemstillingen med infrasonisk indhold, eftersom vil allerede er enige om at det kan løses for "20 øre" med alm. komponenter. Om der sidder en dsp eller et filter lavet af smd komponenter er uden betydning for brugeren, bare det virker.


Redigeret af Mefisto - 08-Juli-2017 kl. 13:35
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen,

Nej, det er vi ikke blevet enig om !


Så er du den eneste der ikke er enig eller også er det igen fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet:

Fra side 12

"<span style=": rgb250, 250, 250;">Der vil den indbyggede DSP i subben for det meste filtrere det fra så subben ikke bliver ødelagt."</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">"</span><span style=": rgb254, 254, 254;">Der er normalt ikke et high pass filter der kan justeres af brugeren, men for det meste er der indbygget et filter i subwooferens interne dsp, for at beskytte enheden.</span><span style=": rgb254, 254, 254;"> "</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Der er ingen der er uenige i at der er indbygget et high pass filter i en subwoofer.</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>


Jo jeg er. Det er langt fra alle subwoofer der har en highpass filter indbygget, det er jo det der er hele problemet!
Hvis du ikke har forstået det, så er det klart at du er helt galt afmacheret.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Åh gud altså ...

Nej jeg mener ikke en dsp bogstaveligt talt er gratis. Det var heller ikke det jeg skrev! Jeg skrev at det er en komponent der ikke koster noget særligt,


Du skrev: Det er ikke noget man betaler "ekstra for".

Dine egne skrevne ord...

Hmm hvis man ikke betaler ekstra, så betaler man slet ikke, betaler man slet ikke, så er det jo gratis!


Flot klippet ud! Med det argument kunne du lige så godt argumentere for at men "betaler ekstra" for ON/OFF kontakten eller standby kredsen fordi de teknisk set ikke behøver at være der for at apparatet kan fungere. Det er ikke andet end ordknep.

Så hvad mener du? Gratis eller ikke gratis? De fleste subwoofer har ikke DSP i dag!


Mere ordknep!

Jeg mener at dsp chips i dag er så billige, at de sidder i "mange" subwoofere, fordi de kan løse en masse opgaver som man ikke nemt kan løse med alm. komponenter. Her under high pass filtrering. Det har jeg også allerede skrevet til dig. Der er ingen komponenter der er gratis og jeg gider ikke diskutere om "mange" eller "de fleste" subwoofere gør brug af dsp. Det er TOTALT irrelevant i forhold til problemstillingen med infrasonisk indhold, eftersom vil allerede er enige om at det kan løses for "20 øre" med alm. komponenter. Om der sidder en dsp eller et filter lavet af smd komponenter er uden betydning for brugeren, bare det virker.



Bare at producenten sikre at ens udstyr kan håndtere standarden, det er jo hele pointen.


Og DSP siger ikke i ret mange af de subwoofer som hr. og fru Danmark køber, du tager desværre fejl.

Redigeret af Notfast - 08-Juli-2017 kl. 14:12
.....
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen,

Nej, det er vi ikke blevet enig om !


Så er du den eneste der ikke er enig eller også er det igen fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet:

Fra side 12

"<span style=": rgb250, 250, 250;">Der vil den indbyggede DSP i subben for det meste filtrere det fra så subben ikke bliver ødelagt."</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">"</span><span style=": rgb254, 254, 254;">Der er normalt ikke et high pass filter der kan justeres af brugeren, men for det meste er der indbygget et filter i subwooferens interne dsp, for at beskytte enheden.</span><span style=": rgb254, 254, 254;"> "</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Der er ingen der er uenige i at der er indbygget et high pass filter i en subwoofer.</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>


Jo jeg er. Det er langt fra alle subwoofer der har en highpass filter indbygget, det er jo det der er hele problemet!
Hvis du ikke har forstået det, så er det klart at du er helt galt afmacheret.


Citat Notfast:

"Til det sidste.... Highpass i subwooferne, og det problem er løst for 99,9%"

Du kan åbenbart ikke engang huske hvad du selv har skrevet. Det gider jeg ikke spilde min tid med.



Redigeret af Mefisto - 08-Juli-2017 kl. 13:51
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som vi allerede er blevet enige om, så er de fleste subwoofere allerede beskyttet i forvejen,

Nej, det er vi ikke blevet enig om !


Så er du den eneste der ikke er enig eller også er det igen fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet:

Fra side 12

"<span style=": rgb250, 250, 250;">Der vil den indbyggede DSP i subben for det meste filtrere det fra så subben ikke bliver ødelagt."</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">"</span><span style=": rgb254, 254, 254;">Der er normalt ikke et high pass filter der kan justeres af brugeren, men for det meste er der indbygget et filter i subwooferens interne dsp, for at beskytte enheden.</span><span style=": rgb254, 254, 254;"> "</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Der er ingen der er uenige i at der er indbygget et high pass filter i en subwoofer.</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>


Jo jeg er. Det er langt fra alle subwoofer der har en highpass filter indbygget, det er jo det der er hele problemet!
Hvis du ikke har forstået det, så er det klart at du er helt galt afmacheret.



Citat Notfast:

"<span style=": rgb250, 250, 250;">Til det sidste.... Highpass i subwooferne, og det problem er løst for 99,9%"</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
Du kan åbenbart ikke engang huske hvad du selv har skrevet. Det gider jeg ikke spilde min tid med.




Her jeg læse nu. Hvis der kommer highpass i subwooferne, så er problemet løst! Jeg påstår ikke allerede at der er highpass i alle subwoofer. Jeg skriver jo at det er hele problemet at der ikke er et highpass til at beskytte subwooferen hvis den ikke kan håndtere hele signalet som den kan få i følge standarden.

Det har været problem stillingen hele tiden!

Det er tydeligt at du ikke har forstået det, når du flere gange påstår, at vi er enig, når der er ting jeg direkte skriver til dig at jeg ikke er enig med dig i.

Jeg prøvede at forklare dig hvordan tingene hænger sammen, med det kan vist ikke lykkes mig.
Men forhåbentlig får andre glæde af det, i stedet for en fantasi historie.

Redigeret af Notfast - 08-Juli-2017 kl. 16:33
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu