recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabel til processor og effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømkabel til processor og effekt

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 29>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

ja! klart bedre billede.

Billedet bliver mere roligt at se på, farverne bliver ligesom mere naturlige, det er som om film får et mere "filmsk" look.
og hvis du på en film du har set 20 gange og kender, pauser et bestemt sted er det som om du kan se lidt flere detaljer end hvis du brugte det medfølgende lakridskabel.

Mon ikke det var et citat Sven Palvig brugte.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:



Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Vil der også være noget at hente på billedsiden ved skift af strømkabel?


Nej, der er heller ikke noget at hente på billedsiden..





Og endnu et citat.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:17
Ok - min fejl hvis der er tale om citater.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:18
Men det er da interessant... Hvordan kan noget få en til at tabe kæben når vi taler audio men billedet er der ingen forskel? Af andre eksempler kan nævnes medicinalbranchen...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men det er da interessant... Hvordan kan noget få en til at tabe kæben når vi taler audio men billedet er der ingen forskel? Af andre eksempler kan nævnes medicinalbranchen...

Det er stadigvæk et citat af Strecker, som viser latterliggørelse.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:



Det er jo lige præcis det der ikke kan lade sig gøre. Der er altid en chance for at han gemmer sig når man kigger, lige som den afskyelige snemand, og at det kun er dig og Svend der kan se dem. Til gengæld kunne i sagtens selv bevise at de findes, hvis det var tilfældet, ligesom i kunne bevise at i kan høre forskel på et strømkabler med "kæbe tabende" forbedringer. De vil i så ikke fordi.. (indsæt selv undskyldning her). Det er derfor der ikke er nogen der tror på hvad i siger.



Trumle du hører ikke forskel på strøm kabler og du hører ikke forskel på CD contra computer.
Jeg hører forskel på begge dele. I den hi-fi klub jeg er medlem af, der hører nok de fleste forskel på computer og en CD afspiller. Det er gjort gentagne gange, hvor der er demonstreret musik fra en forhandler på forskellig måde, og vi lige slutter af med at gå tilbage til klubbens kilde, nemlig en bedaget Sony CD afspiller. Den gjorde det så meget bedre med naturlighed, dynamik og den engagerede lytteren på en helt anden måde.
Jeg bliver begejstret for den forskel der er. Det er lige som et billede, som Steen Duelund engang sagde til mig, om en rose på en losseplads. Man ser pludselig en rose og fokuserer på den. Det andet falder i baggrunden.
Man sætter noget ind i lyd kæden, som løfter det samlede billede op i kvalitet. Det vigtige i det er, at vi reagerer ekstra kraftigt som mennesker, når vi ser/hører noget der er smukt og rigtigt, altså når vi i overføringsfunktionen rammer en struktur i lyden, som vi mennesker tydeligt kan genkende og finde naturlig.
Nogle mennesker hører ikke forskel på en net ledning. De kan ikke høre forskel, men det betyder ikke nødvendigvis, at der ikke er forskel. Det betyder, at de ikke hører den forskel fordi den er for lille. Men hvis man nu på en gang skiftede mange små ubetydelige forskelle, så ville de fleste nok hører forskellen.
Der var en kvinde, der var skribent på det blad, der hedder "Absolutte sound". Hun var udrustet med en fabelagtig hørelse. Hun kunne høre ting, som hendes kollegaer på bladet ikke kunne høre. Hun tog hjem til dem og gjorde ting, ved deres musik anlæg, som de ikke registrerede, men efter nogle ændringer oplevede de forskellen som markant. Hun arbejde bl.a. meget med strøm kabler, deres placering og hvordan de blev trukket i rummet. Hun bandt dem op med snor, så de havde afstand fra hinanden. Hun sørgede for lange strøm kabler uden samlinger. Strømmen kom ind i rummet, gik igennem en stor træklods, som hun dagligt vandede, og derefter gik det lange kabel rundt i hele stuen langs væggen, for at ende næsten ved træklodsen, hvor anlægget stod. Det skulle give ro, var hendes begrundelse. Hun kunne høre noget, andre ikke kunne, men resultatet var godt.
At man taber kæben betyder for mig, i denne forbindelse, at jeg blev forbløffet over den forskel på en fordeler boks, da den ikke var ventet. Jeg havde ikke troet, at det kunne betyde sådan en forskel på lyden. Udtrykket er i øvrigt brugt meget i Norge som "hagaslip".
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 20:02
Lad nu denne åndssvage tråd dø..!!!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Lad nu denne åndssvage tråd dø..!!!


Fordi DU siger det? Eller fordi DU synes at den er åndsvag?

Hvis du synes den er så åndsvag, hvorfor afmelder du så ikke mail-notifikationer, og så i øvrigt lader være med at læse den mere?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 20:37
Lang tid siden Henrik.

Du er som sædvanlig på pletten når der skal væres på tværs.

Go weekend din fantastiske humørbombe..!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Lang tid siden Henrik.

Du er som sædvanlig på pletten når der skal væres på tværs.

Go weekend din fantastiske humørbombe..!




M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

[QUOTE=

Der var en kvinde, der var skribent på det blad, der hedder "Absolutte sound". Hun var udrustet med en fabelagtig hørelse. Hun kunne høre ting, som hendes kollegaer på bladet ikke kunne høre. Hun tog hjem til dem og gjorde ting, ved deres musik anlæg, som de ikke registrerede, men efter nogle ændringer oplevede de forskellen som markant. Hun arbejde bl.a. meget med strøm kabler, deres placering og hvordan de blev trukket i rummet. Hun bandt dem op med snor, så de havde afstand fra hinanden. Hun sørgede for lange strøm kabler uden samlinger. >>>Strømmen kom ind i rummet, gik igennem en stor træklods, som hun dagligt vandede, og derefter gik det lange kabel rundt i hele stuen langs væggen, for at ende næsten ved træklodsen, hvor anlægget stod. Det skulle give ro, var hendes begrundelse. Hun kunne høre noget, andre ikke kunne, men resultatet var godt.<<<
At man taber kæben betyder for mig, i denne forbindelse, at jeg blev forbløffet over den forskel på en fordeler boks, da den ikke var ventet. Jeg havde ikke troet, at det kunne betyde sådan en forskel på lyden. Udtrykket er i øvrigt brugt meget i Norge som "hagaslip".

Helt ærligt, du skal ikke forvente at nogen tar dig alvorlig med sådan en røverhistorie.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:



Det er jo lige præcis det der ikke kan lade sig gøre. Der er altid en chance for at han gemmer sig når man kigger, lige som den afskyelige snemand, og at det kun er dig og Svend der kan se dem. Til gengæld kunne i sagtens selv bevise at de findes, hvis det var tilfældet, ligesom i kunne bevise at i kan høre forskel på et strømkabler med "kæbe tabende" forbedringer. De vil i så ikke fordi.. (indsæt selv undskyldning her). Det er derfor der ikke er nogen der tror på hvad i siger.



Trumle du hører ikke forskel på strøm kabler og du hører ikke forskel på CD contra computer.
Jeg hører forskel på begge dele. I den hi-fi klub jeg er medlem af, der hører nok de fleste forskel på computer og en CD afspiller. Det er gjort gentagne gange, hvor der er demonstreret musik fra en forhandler på forskellig måde, og vi lige slutter af med at gå tilbage til klubbens kilde, nemlig en bedaget Sony CD afspiller. Den gjorde det så meget bedre med naturlighed, dynamik og den engagerede lytteren på en helt anden måde.
Jeg bliver begejstret for den forskel der er. Det er lige som et billede, som Steen Duelund engang sagde til mig, om en rose på en losseplads. Man ser pludselig en rose og fokuserer på den. Det andet falder i baggrunden.
Man sætter noget ind i lyd kæden, som løfter det samlede billede op i kvalitet. Det vigtige i det er, at vi reagerer ekstra kraftigt som mennesker, når vi ser/hører noget der er smukt og rigtigt, altså når vi i overføringsfunktionen rammer en struktur i lyden, som vi mennesker tydeligt kan genkende og finde naturlig.
Nogle mennesker hører ikke forskel på en net ledning. De kan ikke høre forskel, men det betyder ikke nødvendigvis, at der ikke er forskel. Det betyder, at de ikke hører den forskel fordi den er for lille. Men hvis man nu på en gang skiftede mange små ubetydelige forskelle, så ville de fleste nok hører forskellen.
Der var en kvinde, der var skribent på det blad, der hedder "Absolutte sound". Hun var udrustet med en fabelagtig hørelse. Hun kunne høre ting, som hendes kollegaer på bladet ikke kunne høre. Hun tog hjem til dem og gjorde ting, ved deres musik anlæg, som de ikke registrerede, men efter nogle ændringer oplevede de forskellen som markant. Hun arbejde bl.a. meget med strøm kabler, deres placering og hvordan de blev trukket i rummet. Hun bandt dem op med snor, så de havde afstand fra hinanden. Hun sørgede for lange strøm kabler uden samlinger. Strømmen kom ind i rummet, gik igennem en stor træklods, som hun dagligt vandede, og derefter gik det lange kabel rundt i hele stuen langs væggen, for at ende næsten ved træklodsen, hvor anlægget stod. Det skulle give ro, var hendes begrundelse. Hun kunne høre noget, andre ikke kunne, men resultatet var godt.
At man taber kæben betyder for mig, i denne forbindelse, at jeg blev forbløffet over den forskel på en fordeler boks, da den ikke var ventet. Jeg havde ikke troet, at det kunne betyde sådan en forskel på lyden. Udtrykket er i øvrigt brugt meget i Norge som "hagaslip".


OK. Spændende historier. God weekend Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 29>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu