recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels anmeldelse CX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels anmeldelse CX800

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:17
Hvis du mener at det omtalte TV ikke skulle have været ude af fabrikken, hvorfor skyder du så på flatpanels anmeldelse. Det giver ingen mening, men det er der jo ikke noget nyt i. Du væver som vanligt rundt i argumenterne, så du til sidst ikke ved hvad du selv argumentere for.
 
EDIT: Omformuleret af hensyn til meningen.


Redigeret af Trumle - 24-Juli-2015 kl. 13:49
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:20
Igen... slap nu lidt af med den her "den skulle have været brændt på bålet"-attitude. Den har lidt DSE og noget lys i hjørnet. Farveprofilerne kunne være bedre, men det skrev vi også for CX700. Det er jo altså ikke fordi vi har givet den dumpekaraktér og stemplet 800-serien som noget bras. Den får en samlet score på 70% og 75% i billedkvalitet (LGs flade OLED får 90%). Hvis der ikke var clouding, så var det endnu bedre, så skulle vi ikke skrue lidt ned for tudefjæset
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:57
Det er lidt uklart hvem du skriver til, men hvis det er til mig vil jeg lige slå fast at at jeg argumenterer for at Hothers og Henriks Kritik af jeres anmeldelse er urimelig. Ikke at et CX800 er noget skrammel der skal brændes på et bål :-) Det ved jeg ikke noget om, men det er ikke den fornemmelse jeg få efter at have læst jeres anmeldelse.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:03
Nej, det var nu ikke rettet mod dig. Du nåede lige at klemme et indlæg før mit blev postet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:27
Jeg mangler stadig at få at vide, hvordan du i konklusionen kan skrive "dårlige fjernbetjeninger"!?

Fjernbetjeningerne er ikke mere retningsbestemte, end hos konkurrerende mærker - tværtimod.
De er ikke udstyret med knapper der ikke virker. Fjernbetjeningen er let overskuelig, med ikke for mange knapper, som ydermere har forskellig størrelse. Den går ikke fra hinanden, under brug og den ligger faktisk godt i hånden.
Så hvor er det lige, at CX800's fjernbetjening er dårlig? Altså ud over, at du synes at den virker for billig?
I min verden en helt forkert måde at konkludere, at du - personligt - ikke finder fjernbetjeningen "fin nok".

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jeg er ikke uenig omkring Panasonic´s problem, det anmeldte TV mener jeg aldrig skulle have været ud af fabrikken.


Men det mente Panasonic at det skulle!
Gad vide hvor mange andre der har læst de gode anmeldelser og købt tv ud fra dem - og endt ud med et eksemplar som det flatpanels har haft til test?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:42
Den er for stor, knapperne sidder dårligt og du skal flytte den frem og tilbage i hånden for at nå tasterne. Den er udført i plastic vs sidste års model i metal og så er navigationstasterne (pilene) dårlige at trykke på pga den kant ringen har. Lad os springe touch-remoten over - den kan selv du ikke være tilfreds med?

Hvilke knapper virker ikke hos andre producenter og hvilke falder fra hinanden? Hvis du henviser til vores test af JS9505, så havde den været med på messe og remoten havde været tabt.

Edit: hvis en anmeldelse ikke skal være min personlige holdning, hvad skal det så være? Du kan da selv glo på billeder på nettet hvis du vil have det serveret uden kommentatorspor? Jeg har det fint med at du er uenig. Jeg prøver ikke at overbevise dig...

Redigeret af Torben Rasmussen - 24-Juli-2015 kl. 14:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:39
Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:42
Det lader desværre til at vi kun kan få en 65" model sendt hertil - de har ikke en 55" klar. Det er to forskellige paneler de bruger, så det vil være tvivlsomt hvilke konklusioner man kan træffe baseret på måling af den.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:46
Send den hertil, så skal jeg nok teste den
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !


Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:21
Hvis Hother ikke havde købt netop dette tv
så havde der slet og ret ikke været nogen debat omkring dette tv

sjovt at der altid er debat om et tv som Hother har købt


Ja jeg har bestemt tiltro til flatpanels.dk

Det er bestemt ikke noget dårligt tv, men har bare nogle fejl
og så må man gør op med sig selv om man kan leve med disse fejl

Når der kommer en test af en Oled 4k tv, starter denne debat fra nul
Hvis altså Hother køber en

Redigeret af xcardman - 24-Juli-2015 kl. 18:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu