recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels anmeldelse CX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels anmeldelse CX800

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !


Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.
Hvordan finder menig mand så ud af hvad for en forretning der er seriøs (hvis du med seriøs mener en der kan fortælle dig hvad for et tv der har den bedste billede kvalitet). Måske ved at læse anmeldser af forretninger.
 

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 19:27
Ville faktisk også have en liste med seriøse forhandler.

Personligt ville jeg også give lidt ekstra for et tv var testet for coluding fejl når vi snakker topmodeller.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 19:53
Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 20:19
Mener du virkelig at man i en seriøs forretning selv skal stå og pakke et 50+" TV til 20.000+,- op, og tilslutte det for selv at kontrollere om det nu også er i orden. Håber ved gud at du tager pis på os og at det ikke er et udtryk for den generelle holdning i radio/TV branchen.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.

Og hvis det første tv ikke opfylder dine krav, vil du så mene, at selv den seriøse forhandler lader dig pakke x antal tv ud?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Mener du virkelig at man i en seriøs forretning selv skal stå og pakke et 50+" TV til 20.000+,- op, og tilslutte det for selv at kontrollere om det nu også er i orden. Håber ved gud at du tager pis på os og at det ikke er et udtryk for den generelle holdning i radio/TV branchen.


Man skal ikke selv - det hjælper butikken selvfølgelig med!
Og ja, det mener jeg seriøst! Jeg ville til hver en tid, gøre dette for en kunde, og har i min tid i branchen også været med til det, et par gange. Vil man sælge noget, eller vil man ikke!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 21:03
JeTex. Hvis der er et kendt problem, f.eks. med clouding på nogle modeller, og ikke andre, så ja! Vil man sælge noget, eller vil man ikke?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 21:06
Bent Petersson herindefra, forlangte det samme, da han købte et Samsung - i El-Giganten mener jeg det var. Og dette efterkom butikken.
Jeg ser ikke problemet, hvis man som forhandler, vil tages seriøs!
Jeg er sikker på at forhandler som PP Radio i Århus, også gør dette, hvis kunden ønsker det!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis Hother ikke havde købt netop dette tv
så havde der slet og ret ikke været nogen debat omkring dette tv

sjovt at der altid er debat om et tv som Hother har købt


Ja jeg har bestemt tiltro til flatpanels.dk

Det er bestemt ikke noget dårligt tv, men har bare nogle fejl
og så må man gør op med sig selv om man kan leve med disse fejl

Når der kommer en test af en Oled 4k tv, starter denne debat fra nul
Hvis altså Hother køber en
¨¨

Jamen du har da sikkert ret, men sikkert fordi at jeg kender det omtalte TV så godt som jeg gør - ellers havde jeg jo ikke baggrund for at opponere.

Men æhhh... det var nu ikke mig der startede denne tråd.

Og som skrevet flere gange før, så har jeg bestemt altid været glad for Flatpanels test, men jeg står bestemt ved mit første indlæg i tråden.

Men jeg indrømmer gerne, at jeg trækker en del på smilebåndet - også i denne tråd. Det er som jeg læser indlæggene, ikke ganske mange der har sat sig ind i hvad emnet egentlig drejer sig sig om - og det gælder bestemt også dig. Men en mening det har I, hvad enten den er relevant for emnet eller ej.

Tænk hvis bare én havde spurgt mig hvad jeg opponere i mod på Flatpanels test - men nej.

Desværre er udviklingen også her på siden, at man går mere efter personer end emnet - og det er jo bestemt også nemmereWink

Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile


Redigeret af Hother - 25-Juli-2015 kl. 09:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..


Spis nu brød til! Der kan være tale om et eksemplar, som ikke er optimalt, og som ikke burde have forladt fabrikken.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg mener ligeledes at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's, hvad angår clouding, og ikke burde have været monterer i et TV/forladt fabrikken! For som Hother skriver - det er meget sigende at INGEN, hverken testere eller nye ejere, har påtalt fænomenet.

Jeg er helt med på, at der kan være variationer. Men de må kun være der til en vis grænse. Og så er det op til Panasonic, efterfølgende, at kører hård proces på det, og ombytte de skærme, som eventuelt måtte have clouding.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet  
 

Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.

Hej Henrik

Der må være noget af det du skriver jeg ikke forstår rigtigt, så nu prøver jeg lige at skrive hvad jeg læser/tror at du mener.

1)"Du mener at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's" ergo et tv som en køber vil kunne få ombyttet / repareret. 

2) Om det eksemplar man er ved at købe har de problemer undersøger man ingen købet sammen med en seriøs forhandler.

3) Hr og Fru DK bør ikke vælge tv type ud fra test.

4) Hr og Fru DK har ikke en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet (en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte).

Er det korrekt at disse fire punkter er udtryk for holdninger som du har?


Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile





Som nævnt for et par timer siden, så kan de ikke skaffe en 55" model, så det bliver en målingen af 65" modellen. De to er ikke ens og har endda forskellig dækning af DCI farverum. Hvor der selvfølgelig er fint at få en måling på den - hvilket jeg ikke har set andre steder, så var det dog ikke hvad der var formålet med det her.

Redigeret af Torben Rasmussen - 24-Juli-2015 kl. 22:15
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile





Som nævnt for et par timer siden, så kan de ikke skaffe en 55" model, så det bliver en målingen af 65" modellen. De to er ikke ens og har endda forskellig dækning af DCI farverum. Hvor der selvfølgelig er fint at få en måling på den - hvilket jeg ikke har set andre steder, så var det dog ikke hvad der var formålet med det her.

Ups, nå det har jeg ikke set Torben. Eftersom panelet er et andet - som jeg har forstået det, så er målingerne næpee relevante for 55CX800. Men du ved hvor du kan finde et egnet - en halv times kørsel fra digSmile


Redigeret af Hother - 24-Juli-2015 kl. 22:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu