recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windovs opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windovs opdatering

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windovs opdatering
    Sendt: 06-August-2015 kl. 17:21
Det jeg klar over :) Har dog en pc og laptop mere uden, så her skal der skrives koden.. :) Men, ja man skal passe på med ikke at automatisere det hele. Jeg kunne dog godt finde på at købe et intel realsense kamera til min pc når disse bliver tilgængelige for menig mand :)  
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Bruger ikke andet end fingeraftryksscanneren på min Lenovo med win10. Der har aldrig været problemer med denne. Klart det hurtigste og nemmeste. :)

Hvis det virker for dig er det såmænd fint nok. Bare husk en anden detalje. Når du automatisere dine logins, password osv, så er der større chance for, at du også glemmer dem.

Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 10:08
Bruger ikke andet end fingeraftryksscanneren på min Lenovo med win10. Der har aldrig været problemer med denne. Klart det hurtigste og nemmeste. :)
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Eksempelvis fingerprint sensoren, den bruger jeg aldrig. Og for at undgå at windows forsøger at installere en driver til den, og samtidig også at undgå at se den fejle i enhedshåndteringen, fordi jeg gider ikke installere driveren til det. Så slår jeg den ganske enkelt fra i BIOS.
Så kan du godt tage og save den fingeraftryk sensor ud og sende den i min retning. Det er noget som jeg meget gerne ville have på min laptop så jeg slap for at taste koder når den er låst. LOL

Hvis den var nem at tage ud, så måtte du såmænd godt få den. LOL
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Eksempelvis fingerprint sensoren, den bruger jeg aldrig. Og for at undgå at windows forsøger at installere en driver til den, og samtidig også at undgå at se den fejle i enhedshåndteringen, fordi jeg gider ikke installere driveren til det. Så slår jeg den ganske enkelt fra i BIOS.
Så kan du godt tage og save den fingeraftryk sensor ud og sende den i min retning. Det er noget som jeg meget gerne ville have på min laptop så jeg slap for at taste koder når den er låst. LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:




Lige et tip til ovenstående, som jeg nogle gange bruger på mine færdige opsætninger:

Dette kræver indgående kendskab til computere og ikke mindst BIOS.

Enhedshåndteringen herover vise alt som er installeret i og omkring hardware. Mange af disse ting kan man også finde i computerens BIOS, hvor man kan aktivere/deaktivere dem. Jeg gør det, at jeg deaktivere ting i BIOS, som jeg ved jeg aldrig kommer til at bruge. 

Eksempelvis fingerprint sensoren, den bruger jeg aldrig. Og for at undgå at windows forsøger at installere en driver til den, og samtidig også at undgå at se den fejle i enhedshåndteringen, fordi jeg gider ikke installere driveren til det. Så slår jeg den ganske enkelt fra i BIOS. 
Det samme gør sig gældende for computeren der i BIOS har COM port, (jeg fatter ikke de bliver ved). Selvom der ikke er et fysisk stik på bagsiden af bundkortet, så er den som regel i BIOS og dermed på bundkortet. Denne slår jeg også fra. Igen, der er ingen grund til at have ting aktiveret, som man ved man ikke bruger. 
Floppy (disketter, hvis nogen kan huske dem) er det samme. Ingen bruger det mere, og ellers er det via USB. Men rigtig mange BIOS har det stadigvæk. Totalt idiotisk og unødigt.
Hvis man har et eksternt lydkort, så slå det interne fra.

Og sådan kan man blive ved med at tilpasse sin opsætning til de ting man bruger/ikke bruger.
Bare husk på:

Dette kræver indgående kendskab til computere og ikke mindst BIOS.


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hej Kim!

Ja og i hvert fald for wifikortet kan jeg læse mig til det ikke skulle være supported.

mht BIOS, alt er jo en mulighed.. nu kørte opgraderingen efter jeg havde lavet først clean install af win7, med efterfølgende win10 upgrade jo faktisk fint uden problemer.. bortset fra netkortene (og sdkortlæseren som ikke kører, det pudsige er jo netop at win10 appen jo havde scannet computeren om den kunne opgraderes, og den sagde at jeg kunne opgradere, så derfor tror man jo på det som alm bruger uden at være superbruger i den forstand.

enhedsoversigten viser i hvert fald flere enheder der ikke dur
og ved ikke om det er en adresse der skal ændres et sted.. det er i hvert fald lidt udenfor min kompetence..;o)

Det er katastrofalt, hvis simple NIC´s ikke virker i Windows 10. Og faktisk ser situationen langt mere alvorlig ud, end man lige umiddelbart skulle tro.
Det er ikke raketvidenskab, at lave et NIC (netkort) og driver til et OS. Men ikke desto mindre, så har Intel en lang række, som de åbenbart VED ikke virker med windows 10.

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-035711.htm (bemærk noten)

Det er katastrofalt, fordi Intel er en temmelig stor spiller på markedet. Og jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved, at der med lige præcis NIC´s skal være forskel på Windows modellerne. De burde køre nogenlunde med samme drivere, så længe det er inde for samme bit. 

Endnu værre bliver det så at se din opsætning med Broadcom, der også er en temmelig stor spiller på markedet har lign. problemer. 

NIC´s er så vigtig en grunddel i windows, så jeg kan simpelthen ikke fatte, at der er de her problemer nu. Det er rigtig rigtig skidt. Og endnu værre, at du ikke fik en advarsel om det på forhånd. Så kan det nærmest ikke gøres værre. Og jeg begynder at revurdere min egen opfattelse af Windows 10 til, at det nok ikke kan anbefales at opgradere alligevel, når så vigtige dele som NIC´s i så stor en udstrækning, ikke virker.

Man fristes til at spørge Intel og Broadcom, hvorfor de ikke virker med windows 10. Men lur mig om man nogensinde får et meningsfyldt svar retur. 
Man fristes ligeledes til at spørge Microsoft, hvorfor de ikke finder dette problemer, når de undersøger maskinen for kompatibilitet. Men igen, håbet om et meningsfyldt svar, det er nok for meget at forlange.

Det er rigtig skidt!

Lyset er dog at finde for enden af tunnelen. I det mindste har nogen fået det til at virke alligevel. Mens jeg skrev ovenstående søgte jeg lidt på problemet. Og udover at måtte konstatere, at Intel IKKE har i sinde at komme med et meningsfyldt svar, så fandt jeg trods alt noget fra brugerne, som måske kan bruges.

http://communities.intel.com/thread/77845

Så al håber ikke ude, men for pokker hvor er det en skidt måde Intel opfører sig på.. På direkte spørgsmål besvare de blot ved at henvise til en liste over supporterede NIC´s. 
Den procedure som der er en der beskriver i tråden, det er den samme som jeg skrev tidligere. Slet driveren (som ikke virker) genstart, og se om ikke Microsoft selv finder en driver der virker. Det kan lade sig gøre, for nogle.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Mine klienter er også Windows men har en enkelt chromebox jeg kan køre openelec på men ellers er det vel muligt med VirtualBox eller hvad anbefaler du? Jeg kan se de kan købes til 35 euro i Tyskland. Og skal man købe flere hvis man har flere der skal se fra ca modul
Alle tunere kan køre fra en kortserver med et kort.

Men lad os holde os til Windows 10 tråden.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:28
Hej Kim!

Ja og i hvert fald for wifikortet kan jeg læse mig til det ikke skulle være supported.

mht BIOS, alt er jo en mulighed.. nu kørte opgraderingen efter jeg havde lavet først clean install af win7, med efterfølgende win10 upgrade jo faktisk fint uden problemer.. bortset fra netkortene (og sdkortlæseren som ikke kører, det pudsige er jo netop at win10 appen jo havde scannet computeren om den kunne opgraderes, og den sagde at jeg kunne opgradere, så derfor tror man jo på det som alm bruger uden at være superbruger i den forstand.

enhedsoversigten viser i hvert fald flere enheder der ikke dur
og ved ikke om det er en adresse der skal ændres et sted.. det er i hvert fald lidt udenfor min kompetence..;o)



Mvh

René
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:


Hej Kim!

Jeg prøvede også en clean install fra den disk jeg kunne downloade, og det var samme historie, så jeg går udfra det svarer til at fjerne driverne og genstarte?

Ja det burde det.
Har du prøvet at google Intel kortet og windwos 10?
Jeg har ualmindelig svært ved at forstå det problem, specielt fra Intel.

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 Mht bios hentede jeg og flashede bios til den nyeste inden jeg opgraderede.


Ok, der er ikke måske tilfældigvis nogle indstillinger i din BIOS, som blokere eller på anden vis ødelægger noget? Jeg har været ude for (godt nok rigtig mange år siden), at man skal resette bios efter opdatering. Også selvom man køre med standard opsætning.. Specielt i og omkring AHCI/IDE har flere BIOS producenter det med at sætte bundkortet tilbage til standard ved opdatering.
Det er lidt et skud i tågen, det det som sagt er rigtig mange år siden, at det her problem nærmest var hverdag.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 22:20
Mine klienter er også Windows men har en enkelt chromebox jeg kan køre openelec på men ellers er det vel muligt med VirtualBox eller hvad anbefaler du? Jeg kan se de kan købes til 35 euro i Tyskland. Og skal man købe flere hvis man har flere der skal se fra ca modul
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej Cyberguyen. Tak for hjælpen. Jeg har faktisk kigget på de 3 muligheder allerede men synes bare de to første bliver for dyre et par tusinde kr. Den sidste mulighed kunne virkelig godt friste men ved ærlig talt ikke hvordan det skal sættes op. Jeg har WHS 2011 og dvbviewer recording service sat op og kodi klienter til at streame men kan det lade sig gøre med WHS 2011 og smargo

Der findes en kortserver som kører på Windows, men den er meget ustabil. Jeg vil foreslå at køre kortserveren på én af dine kodi klienter eller på en Rasberry Pi.
Nogle har dem også til at køre som virtuelle maskiner eller ovenpå router eller NAS systemer.

Men det kræver at man bruger noget tid på at sætte sig in i Linux og få det til at virke.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu